Archief - Welke webdesign tutorials willen jullie zien ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Novaweb

Legacy Member
maarjah het probleem is dat mensen verschillende programma's gebruiken.

Daarom dat ik eerder verkies de code te geven.

Als ik nu specifieke tutorials zou maken voor programma's als dreamweaver, kan dit uiteraard wel.

Maar alvast bedankt voor de tip.

Dennis

Streetrunner

Legacy Member
Maar toch .. Het hoeft niet voor een specifiek prog te zijn !
Ik bedoel het resultaat zoals bij die hover met een replacement van een image ! Niet iedereen weet hoe dat eruit ziet dus is het misschien wel handig als je enkele afbeeldingen invoegt om de tussenstand te checken ;)

Velen die zaken op zichzelf leren zien er graag bij wat het resultaat moet zijn zodat ze daarop kunnen terugvallen en een soort van bevestiging krijgen !

KoenDK

Legacy Member
prachtig initiatief :niceone:
idee: rollover images met zo weinig mogelijk code,
ken je nog de tijd dat je 188 regels code had voor een rollover image :D

Novaweb

Legacy Member
killgore zei:
Welke meerwaarde kan jij bieden t.o.v. w3schools?

Beste,

1: Dit is in het Nederlands
2: Ik heb op dezelfde positie gestaan al beginnend webmaster
3: De tutorial over de website is onderverdeeld in hoofdstukken en is aaneensluitend.


Dennis

Novaweb

Legacy Member
Als het je niet aanstaat , reageer dan niet , en geef geen on nodige commentaar , zoals andere zeggen ,z ijn ze hier voorstander van en personen zoals u niet.

Maar goed ieder zijn mijn.

Curahee Q

Legacy Member
Een paar opmerkingen voor je PHP artikel over includes.

Waarom praat je ook niet over require() en require_once()? Beiden includen ook maar wat is het verschil ertussen? Ik weet het, maar weet een beginner dat ook?

En je site is niet (x)html valid :). Als je er een linkje plaatst mag het ook wel correct zijn vind ik dan.

Maar goed, mochten er nog wat tuts opstaan ben ik wel fan.
-----------------------------------------------------------------------
Meerwaarde aan w3schools?
Persoonlijk denkik geen. Het is in het nederlands wat voor iemand van 14 jaar misschien wel handig is, al spreken de voorbeelden bij w3schools ook al wel boekdelen.

Er zijn zoveel tutorial websites, waarom moeten ze dan allemaal beter doen dan w3schools? Als je er maar van leert, heb de artikels over SEO al wel rustig doorgenomen :).

Novaweb

Legacy Member
Beste,

Betreffende de meerwaarde van W3schools, snap ik ook dat daar alles mooi en overzichtelijk staat uitgelegd. Echter het voordeel dat ik heb is dat de tutorials die ik gemaakt heb, aaneesluitend zijn van beginnende in Photoshop en eindigend met html en css.

Xhtml valid:
Het is een error met een teken in de titel , is zo verholpen maar bedankt om even te melden.

Dennis

`SeriOUs

Legacy Member
Goed gedaan Novaweb.
Op het eerste gezicht is alles mooi & duidelijk uitgelegd.

el shorty

Legacy Member
over w3schools, ik vind ze niet altijd heel erg goed of up to date....of misschien beter gezegd: pedagogisch verantwoord:
bvb:
HTML Text Formatting
of bij html lay out zeggen ze tables te gebruiken ipv div's...: HTML Layout
Nou ja, dan weet ik direct welke meerwaarde enige site kan hebben.
Ze zetten dan wel dat het depreciated is, maar zeggen dan van: zie verder. Kortom: als beginner verdrink je daar wel in...

Curahee Q

Legacy Member
Tja, de stumperds gebruiken zelf tables voor hun layout. Al lijkt de layout wel vernieuwd tegenover een paar weken terug (of ligt dat aan mij).

Accordis

Legacy Member
Curahee Q zei:
Tja, de stumperds gebruiken zelf tables voor hun layout. Al lijkt de layout wel vernieuwd tegenover een paar weken terug (of ligt dat aan mij).

nee 't valt mij ook op dat ze een nieuwe lay-out hebben :)

Cycloon

Legacy Member
el shorty zei:
Ze zetten dan wel dat het depreciated is, maar zeggen dan van: zie verder. Kortom: als beginner verdrink je daar wel in...

Tja, technologie is iets dat constant evolueert. In elke taal is er ook informatie te vinden over deprecated code, maar dat wil niet zeggen dat die info daarom slecht is.

En een beginner zal overal verdrinken hoor zonder een goede aanzet te hebben. Ik denk niet dat kant en klare "klik hier en klik daar" tutorials een beginner hier echt goed mee kunnen helpen want dan geraakt die ook vast in een heel klein leefwereld.

el shorty

Legacy Member
bij tables zeggen ze bvb niet dat het depreciated is of je divs moet gebruiken...

Zero Grav

Legacy Member
Tables zijn ook helemaal niet deprecated of vervangen door divs. Ze werden gewoon verkeerd gebruikt bij gebrek aan een fatsoenlijk element om te layouten.

FurtiveDuck

Legacy Member
Bedankt, ik ben er zeker van dat er veel mensen zullen zijn die hier iets aan hebben. Zelf, wist ik eigenlijk bijna niets van <DIV> en dit heeft mij erg goed geholpen:

Floatutorial: Step by step CSS float tutorial

Zelf zou ik ook willen weten hoe ik een simpel PHP-post systeem kan maken. Zodat bepaalde mensen kunnen inloggen (niet registreren, ik maak hun account manueel aan) en nieuws posten op de home pagina + foto's uploaden met de lightbox. ;)

En ja, inderdaad. Een tutorial van WordPress zou enorm handig zijn. Ben je bij WordPress gebonden aan een bepaalde layout of kan je het integreren in iedere website die je maakt met photoshop?

Novaweb

Legacy Member
Ik ben inderdaad bezig aan een tutorial hoe je een wordpress design maakt.

Je moet uiteraard wel rekening houden met bepaalde stukken , maar wordpress is redelijk flexibel.

Dennis
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan