Archief - Website voor een tuinman probeerseltje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Curahee Q

Legacy Member
Ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij mag dat niet. Probeer je probleem op te lossen en niet te verhelpen met iets wat niet mag. Leg je probleem hier voor en wij zullen je proberen te helpen.
Dus de vraag is: Wat gaf het dan voor problemen?

Curahee Q

Legacy Member
Dan doe je echt wel iets fout. Als je dat met ul doet moet je natuurlijk wel float: left; zetten. Een normale lijst komt onder elkaar.

Tryit Editor v1.4

GregoryCo

Legacy Member
Pff kgeraak er niet aan uit met dat menu. Kheb die ul tags correct geplaatst, maar toch verschilt het nu nog altijd in verschillende browsers :s

Code:
<div id="contentbox">
	<div id="headerbox"></div>
    <div id="newsbox"></div>
  <ul>
<div id="navbox">
                
               	  <li><a href="index.htm">Home</a></li>
                  <li><a href="voorstelling.htm">Voorstelling</a></li>
                  <li><a href="projecten.htm" class="active">Projecten</a></li>
                  <li><a href="activiteiten.htm">Activiteiten</a></li>
                  <li><a href="webshop.htm">Webshop</a></li>
                  <li><a href="voorwaarden.htm">Voorwaarden</a></li>
                  <li><a href="contact.htm">Contact</a></li>
              </div>
            </ul>
    <div id="inhoud"></div>
    
    
</div>

<div id="footer"></div>

Code:
#navbox{
	width:899px;
	height:5px;
	position:absolute;
	margin-left:-1px;
	left: 8px;
	top: 158px;
	border-left: solid 0px #000000;
	border-right: solid 0px #000000;
	border-top:solid 4px #000000;
	border-bottom:solid 4px #000000;
	background-color:#000000;
	padding-bottom:40px;
}
#navbox a{text-decoration:none; color:#FFFFFF; text-align:center; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; padding-top: 10px; display:block; background-color:#171717; border-right:solid 1px #000000; float:left; width:120px; height:30px; margin:auto;}

#navbox a:hover{text-decoration:none; color:#333333; text-align:center; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; padding-top: 10px; display:block; background-color:#000000; float:left; width:120px; height:30px; margin:auto;}

#navbox .active{text-decoration:none; color:#000000; text-align:center; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; padding-top: 10px; display:block; background-color:#c7265b; float:left; width:120px; height:30px; margin:auto;}

#navbox li{
	list-style-type:none;
	margin-left:-13px;
	margin-top:-5px;
}

Mijn menu in FF doet het beter dan in IE, in IE staan de verschillende li's in trapvorm :s
Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

adrianhates

Legacy Member
HTML:
  <ul id="navbox">
               	  <li><a href="index.htm">Home</a></li>
                  <li><a href="voorstelling.htm">Voorstelling</a></li>
                  <li><a href="projecten.htm" class="active">Projecten</a></li>
                  <li><a href="activiteiten.htm">Activiteiten</a></li>
                  <li><a href="webshop.htm">Webshop</a></li>
                  <li><a href="voorwaarden.htm">Voorwaarden</a></li>
                  <li><a href="contact.htm">Contact</a></li>
            </ul>

is vrijwel hetzelfde als jij aanhaalt hoor

adrianhates

Legacy Member
position:absolute;
margin-left:-1px;
left: 8px;
top: 158px;

da is toch ook allemaal niet nodig... Je menu zal zowiezo al naar links gaan en dan zet je er een margin-left op van 8 pixels

je maakt het jezelf VEEEL TE MOEILIJK MAN :)

Zero Grav

Legacy Member
Nja, ge zet een div in een ul, zo kunt ge al niet ver geraken. Dat is gelijk een huis in uw living zetten.
Daarnaast wilt ge uw li's langs elkaar, wat normaal niet mogelijk is, behalve als ge gebruikmaakt van een float. Ge float:left uw li's dus.

De html-code van adrianhates dus gebruiken in plaats van de uwe en dan in uw css gewoon al beginnen met #navbox li { float: left; } en de rest wijst zichzelf wel uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan