Archief - website maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GodLikeBE

Legacy Member
hey iedereen!

Ik wil een website bouwen maar ken er eigelijk weinig over. Weet er iemand een makkelijk programaatje die nog voldoende kwaliteit bezit? Ook twijfel ik aan de originaliteit... Ik hou van games en muziek (R&B, Hip-Hop) en wil misschien daar iets mee doen. Maar tijdens de week kan ik het niet zo goed onderhouden. Ik zit namelijk op internaat.

Suggesties of tips zijn altijd welkom!

tot later

MiniJeffrey

Legacy Member
ik werk met textpad en ben eig nog een vrij ouderwetse XHTML en CSS persoon. Websites in flash zijn totaal niet aan mij bestee. Geef mij maar klassieke, snel ladende, overzichtelijke websites in HTML, CSS en wat javascript.

Al dat flashy gedoe met flash, animaties, geluidjes enzo is totaal niet aan mij besteed :)
en heb nog niemand horen klagen dusja

En hoe leer je html en css? Zoek je een degelijke website op en lees de broncode en experimenteer er daarna zelf mee.

GodLikeBE

Legacy Member
en over wat kan ik het dan doen?
Ik kan maar aanpassen int weekend in verband met internaat. Misschien mijn gameprofiel of R&B liedjessite

el shorty

Legacy Member
je kan automatische posting maken in php, maar dat is al vrij ver in webdesign land...

waar je over een site wil maken: over iets waar je zelf heel erg geïnteresseerd in bent, gepassioneerd door bent enz. Anders hou je het toch niet vol. Dat is dus iets wat enkel jij kan beslissen of zeggen...

Gamefactor

Legacy Member
Als je dit wilt is het misschien beter om uit te kijken naar een soort blog systeem of systemen zoals drupal, dan hoef je er zelf geen programmeerwerk in te steken en is makkelijk te onderhouden.

Maar, bedenk eerst een goed project en ga dan kijken hoe je het aanpakt, zo effe een opflakkering van ik wil een website maken maar weet nog niet goed wat is nooit een goede zaak. Als je je project hebt, dan kan je gaan kijken wat het beste is voor jou, een opensource CMS systeem of zelf scripten.

Als je zelf aan de slag wil gaan zijn programma's zoals aptana studio, notepad++, NuSphere( ShareWare) zeker aan te raden. Maar het kan natuurlijk evengoed in notepad zelf:)

GodLikeBE

Legacy Member
ik heb beslist! ik maak een gameprofiel van mezelf :D
Maar kent iemand een makkelijk programatje?

GregoryCo

Legacy Member
Als je zelf een site wil maken moet je maar deze site eens doornemen. Dat is basis html en css, nadien kun je de rest ook wel

GodLikeBE

Legacy Member
this maar een simpel profiel hoor ga geen html enzo gebruiken... ik zoek iets net als freewebs... iemand?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan