Archief - Wanted: Jullie mening

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doorgaan of niet


  • Totaal aantal stemmers
    43
  • Opiniepeiling gesloten.

koebeest

Legacy Member
Ik heb een idee in men hoofd en ik twijfen. Uitvoeren of niet.

Wat is het idee. Ik zat denken om een site te maken waarbij je via 1 site kan teweten komen hoe je bv in word een macro maakt. Tekst vet zet, php code schrijft ... en hoe je bv hardware plaatst en waarvoor ze dient

Dat zou je allemaal te weten kunnen komen op men site . Indien het een goed idee zou zijn. Wil jij er eventueel aan meewerken. Design, of coding vermelden! Enige deelname is vrijblijvend en er is ook niets in return buiten de eer.

Ook ideeën voor de verdere uitwerking zijn welkom.

Maar eerst weten is het een goed idee?

D-1337

Legacy Member
mwa das wel een goed idee voor beginners die nie weten hoe ze dat doen.
aangezien ik bovenstaande ben kan ik er niet aan mee werken ;)

WHiSPy

Legacy Member
koebeest zei:
Alleja al 3 apen da is nu wel genoeg eh

Zet die optie er dan niet bij?

Ik zie niet veel slagingskans voor zo'n initiatief aangezien er al zoveel sites zijn die specifiek bedoeld zijn voor die aparte problemen die ge aanhaalt.

Denk eerst deftig na over 'n concept voor je ermee naar voor komt. Het opbouwen van 'n volledig concept neemt nu eenmaal tijd in beslag...

koebeest

Legacy Member
er zijn site waar telkens maar 1 ding wordt besproken. Maar ik heb het dan wel over alles op 1 site

Da Turtle

Legacy Member
ik heb nee gekozen omdat het moeilijk te realiseren is als je alles kwalitatief wil houden. Mss moet je het wel anders aanpakken en links naar pagina's bijhouden in een database en mensen laten zoeken in die database. Een verzameling goeie pagina's die al bestaan bij elkaar brengen in plaats van zelf goeie pagina's proberen te maken is een beter idee denk ik en vind ik eigenlijk wel interessant :)

Radiance

Legacy Member
Djeez, servi & ikzelf zijn al geruime tijd zoiets aan het uitwerken, met een mooie case study als voorlopig resultaat.
Wanneer djeez de tijd kan vinden om het te coden zal het er dan ook van komen.

En geloof me, als je er eens goed over nadenkt komt er heel wat meer bij kijken dan wat jij hier komt voorstellen, als je enige kans op slagen & inzet van een community verwacht.
Nuja, het niveau zou wel juist "het vet zetten van tekst" overschrijden :p

koebeest

Legacy Member
radiance het zou dan zo iets zijn bv voor senioren of de beginnende pc gebruiker

killgore

Legacy Member
koebeest zei:
radiance het zou dan zo iets zijn bv voor senioren of de beginnende pc gebruiker
kgok dat dit ook meer op mijn reply was: (ivm speciale doelgroep :)).

Als je dat wilt doen, kan het inderdaad een goed idee zijn, maar daarvoor moet je dus eerst een studie doen van enkele belangerijke zaken:
-is er beetje nood naar (hebben die mensen het nodig)
-bestaat het al? (als er al iets dergelijk bestaat dat ook vrij goed is zal jouw werk wat overbodig worden)
-Op wat voor zaken moet ik me vooral richten.

Daaruit kan je al besluiten of het een goed project is, en ook al zitten hier veel mensen met ervaring: dit forum kan je voor een doelgroep senioren of zo niet echt helpen :), wij zijn er meer om je te helpen bij de technische kant (ook bv. gebruiksvriendelijkheid en zo :)).

Als je besloten hebt dat je project iets kan worden kan je natuurlijk nog niet stoppen, het best is dat je mensen zoekt uit die specifieke doelgroep om je te helpen. Zij zullen je dan kunnen helpen met op welke vlakken je bv. nadruk moet leggen, hoe het best je navigatie ineenzit, layout, ... :).

persoonlijk: Een site voor senioren met noob-zaken op, dunno, is er denk ik al genoeg (mssch meer in boekvorm, maar het is er wel al). Een site met misschien iets meer geadvanceerdere informatie op voor bv. senioren en jongeren kan al handig zijn. Want het is zeer vaak zo dit moment dat je dan naar het engels moet overschakelen, en hoe graag iedereen het ook denkt: niet alle jongeren (kheb et dan over de vrij jongere :p) kunnen perfect engels. Hetzelfde geld voor senioren :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan