Archief - WANTED: [ALGORITME-test] BB tags

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BertG

Legacy Member
Hallo,

Ik ben dus bezig een nogal geavanceerde BBparser te schrijven...
Nu wil ik hem(haar) es goed testen, maar ik ken geen test-text(en) die alle mogelijke fouten of uitzonderingen test.
Ik heb al eentje die voral op tag functionaliteit test, maar ik heb een nodig die vooral tag detectie (is de tag goed gevormd) zou moeten testen.

Kan iemand mij daar aan helpen?

Momenteel te vinden op -> http://users.nucleus.be/bertg/develope/tripleBparser/
als je hem(haar) es wil testen

xml

Legacy Member
[ i ] gaat hoor. :) ([ u ] niet daarentegen)

Nu, ik vind het sterk dat je zoiets volledig in elkaar aan het steken bent, maar ik vraag me af of het zijn tijd waard is. Tegenwoordig vind je allerhande (goede) HTMLArea achtige dingen waarmee het veel eenvoudiger is voor de gebruiker om z'n tekst op te maken. (Zeker voor "niet-pc-mensen")

BertG

Legacy Member
thx, U gaat wel, mor de css is nog niet aangepast '<u>' is niet sXhtml, dus staat er nu een span met class="underlined", moet die nog in css opmaken.

De reden waarom ik het maak: Ik wil een parser waarop je kan rekenen en niet gebonden is aan de tag zelf (vele parsers zoeken specifiek naar bv: een tag).
Mijn parser kan elke tag vinden en gebruiken. Kan per tag beslissen of een bepaalde tag daarbinnen mag voorkomen of als er losse text mag in voorkomen (LIST).

Ook is het de bedoeling om op korte termijn de parser zo te maken dat z'n tags via XML volledig gedefinieerd kunnen worden

xml

Legacy Member
Interessant, dat wel, maar mijn vorige opmerking blijft toch vind ik: "Tegenwoordig vind je allerhande (goede) HTMLArea achtige dingen waarmee het veel eenvoudiger is voor de gebruiker om z'n tekst op te maken. (Zeker voor "niet-pc-mensen")"

BloodSeaker

Legacy Member
Beter zou es iet maken in ASP of ASP.NET of zo verdomme :)

Die zijn in elk geval zeldzamer dan de duizenden voor PHP


Ik vind het wel een leuk idee, om een onafhankelijke te ontwikkelen die voor elke tag kan werken. Maar echt elke tag is dan op zich weer nutteloos, want dan kunt ge net zo goed html toelaten in je tekstvak, dus mss zo weer nutteloos.

*twijfels a volonte*

In elk geval benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

Joriz

Legacy Member
voor ASP.NET lijkt me dat reeds te bestaan... zo heb je webparts in sharepoint die die funcionaliteit hebben...

BertG

Legacy Member
heb hem ook in ASP (allez, ze voorganger :))
Ook in Java en binnenkort ook in C++ :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan