Archief - vegas > assets samenvoegen zonder compressie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^Ferluci

Legacy Member
Ik zal even mijn probleem proberen te schetsen.

Ik heb 2 files 1 met geluid (mp3) en 1 met film (avi).

Deze 2 moeten samengevoegd worden tot 1 avi file, maar liefts met ongeveer dezelfde grote als de 2 bestanden bij elkaar. Het moet niet worden gecompressed of weetikveel, gewoon samengevoegd met dezelfde kwaliteit.

Is dat mogelijk? :)

The recycleload

Legacy Member
Dat is erg simpel ge importeerd uw avi film als video en uw mp3 als audio en ge exporteert dat dan als een .avi zonder compressie( dit gaat wel erg grote bestanden geven ).

onehundred

Legacy Member
avi is een compressie, als je dat in een bewerkingsprogramma laad heeft hij daar toch een probleem mee. Kijk eens wat het formaat is dat Sony Vegas gebruikt (ik werk enkel met Premier Pro en Final Cut Pro) en zorg dat je film daarin wordt ingeladen.

Is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem als ik een .mp4 wil kapotsnijden.

dresse

Legacy Member
avi een compressie?
Ge kunt toch evengoed ongecompresseerde avi hebben... zelfs met alpha kanaal in...
Avi is gewoon een container waarin beeld en geluid zitten maar staat imo toch niet synoniem voor compressie hoor...

onehundred

Legacy Member
Als het programma blokeerd is het meestal omdat hij met compressie is, het kan idd niet direct zo gezien worden.

dresse

Legacy Member
ik denk niet dat dat zijn probleem is... Dat lijkt me toch vreemd, aangezien ik elk mogelijke compressie zonder problemen kan inladen in Vegas...

Denk dat het gewoon het probleem is dat hij twee files heeft en hij wil dat die maar maximum zo groot worden als de optelsom van beide grootte. Zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt en zonder dat de file groter wordt... En idd, dat is lastig. En ik denk dat er daarvoor betere tools moeten zijn die daarin gespecialiseerd zijn.

Ge kunt altijd proberen op te slaan als een xvid, en met de target quantizer uw uiteindelijke size bepalen. Dan hebt ge theoretisch kwaliteitsverlies ma in de praktijk kunt ge nog best goeie kwaliteit hebben...

dresse

Legacy Member
btw: het formaat waar vegas het liefst mee werkt is '.m2t'

MAXXUR

Legacy Member
Dat is mogelijk, maar om dezelfde "kwaliteit" te houden zult ge een grotere file krijgen, net omdat het uncompressed wordt overgenomen. Wilt ge dus exact de grootte van uw originele avi + mp3, zult ge toch moeten encoderen en gaat uw kwaliteit weer wat minder worden.

LunchBox

Legacy Member
kan je een iets duidelijkere titel kiezen volgende keer, "Probleem met sony vegas!" is niet echt een goede omschrijving. (tis aangepast deze keer)

^Ferluci

Legacy Member
LunchBox zei:
kan je een iets duidelijkere titel kiezen volgende keer, "Probleem met sony vegas!" is niet echt een goede omschrijving. (tis aangepast deze keer)

Jep, ik wist niet goed hoe ik het moest omschrijven :)

En Dresse jij denkt inderdaad correct wat ik wil :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan