Archief - [VB.Net] Dynamic Database

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robin18

Legacy Member
Yngwie zei:
-ge wilt een database-driven app maken, sterker nog, ge wilt u db-structuur dynamisch gaan aanpassen en ge bent al nimeer mee bij SELECT * ??

Precies ja, hoe moeilijk is het voor sommige mensen om op vragen te beantwoorden? VB heb ik nooit aan gedaan, samenwerking met Access nog minder. Of staat er soms een limitatie op de 'laagheid der kennis' op de vragen die je mag stellen?

-en dan je argumenten dat VB.net niet goed is om unix-scriptjes aan te sturen. Je bent dan ook met een microsoft-only platform aan het werken dan is het nogal logisch dat er geen support is voor andere platformen.

Ja, is nogal een redelijk groot nadeel als je kijkt dat praktisch elk project gebruikt maakt van een unix shell. Windows Seven met zijn dynamisch dataverkeer wordt momenteel ook getuned op Unix, het is maar om aan te tonen dat ze zelf doorhebben dat het anders gewoonweg niet gebruikt wordt :)

Om toch iets of wat constructief te zijn: Leer SQL, je gaat het zowiezo nog nodig hebben als je iets of wat database-driven applicaties gaat schrijven.

Basis van SQL lukt me wel, maar hele bedoeling was om het zonder te doen. Zal mij er maar bij neerleggen..

en dan nog een vraagje, waarom heb je een sleep methode nodig in een simpel kassasysteem?

Totaal voor niks nodig, puur om te kijken hoever de mogelijkheden reiken, en wat al dan niet mogelijk is.

@Bubbling Zombie, als kleineren je machtiger laat voelen, ga ik je niet stoppen. Aan de andere hand zie ik nergens enige constructieve waarde, laat staan in andere posten die je al hebt gemaakt, al dan niet hier. Was maar om aan te tonen dat ik tenminste de basisstructuur (qua wat ik doe) vastheb, in de hoop dat ik dan 'pro' genoeg ben om geaccepteerd te worden, zodanig dat een paar simpele vragen worden beantwoord.
Redelijk triestig hoe de dan 'volwassenen' (ik ben toch een kind?) liever afbreken, mijn teksten niet half af lezen, en meteen met granaten gooien op het minste commentaar. :rofl:

Bubbling Zombie

Legacy Member
Bon, constructieve commentaar dan maar

- leer idd sql. gelijk hoe je CRUD doet
- leer het verschil tussen de verschillende programmeertalen
- leer het verschil tussen een IDE en de programmeertaal
- ik weet niet wat uw programmeerervaring is, maar vanwege uw uitlatingen neem ik aan dat het hoogstens een tetris clone is. Neem maar aan dat de meeste mensen op dit subforum het beter weten als gij. Kwestie dat wij ons geld daar mee verdienen en al. Aan uw laatste post te zien hebt ge dit wel door precies, goed zo
- ik wil wel eens weten vanwaar gij uw informatie over "praktisch elk project" vandaan haalt.
- het feit dat ge een database wenst te gebruiken zonder sql zegt al genoeg imo.

Yngwie

Legacy Member
Een forum dient idd voor vragen te stellen en antwoorden te geven. Wij hebben al enkele keren een antwoord gegeven (sql) maar omdat het gegeven antwoord je blijkbaar niet aanstaat negeer je dat blijkbaar.

Wanneer je ook een database gebruikt, je zal altijd een manier nodig hebben om je data uit deze db te halen/updaten/verwijderen en believe it or SQL is the way to do it. je kan een wrapper gebruiken rond sql zoals LINQ in .net of hibernate in java maar die hun syntax is zeer gelijkaardig aan sql.

De enige optie die je denk ik hebt zonder sql is in .net een grid- of listview aanmaken. De data van je databank daaraan binden en dan alle opties aanzetten (insert, update, delete) maar dan heb je enkel een visuele tabel met al je data in en knopjes naast de tabel (update, delete) om je gegevens manueel te wijzigen. Maar dit is niet echt gebruiksvriendelijk voor een kassasysteem en je hebt op zen minst 1 keer sql nodig om je data in de gridview te krijgen.

Elk project dat gebruik maakt van een UNIX-shell? ik denk dat ge een unix-shell en een gewone commandline een beetje door elkaar haalt. De windows commandline is serieus verschillend van een unix-shell, windows powershell komt in de buurt maar is toch niet helemaal wat het moet zijn. In .net een commando uitvoeren in de commandline is dan ook perfect mogelijk. bekijk de shell() methode of process class eens.

robin18

Legacy Member
Zat bezig met die grid- & listview en kwam ongeveer waar ik wou >.<; Maar ga gewoon via SQL laten gaan en het zo dan doen. Van alles wat ik heb gelezen komt Windows Powershell indeed niet eens dicht in de buurt, maar er zijn genoeg mensen die doodgewoon anti-MS zijn op het internet, dus zal er eens achter vragen.

Bubbling Zombie, ben best op de hoogte van die zaken. (Naar mijn gevoel toch.)
Het gaat redelijk verder dan hoogtens een Tetris kloon, maar cv, gelijk wat ik zeg, aantrekken doe je toch niet, dus ik spaar me de moeite :) Ben ook goed op de hoogte dat jullie kennis waarschijnlijk voorbij het mijne gaat, toch 101% zeker qua VB (en zelfs VS, nooit met die IDE gewerkt tot ik op mijn momentele school kwam, waar zelfs de leraar over loopt te klagen), maar daarom zijn mijn punten nog niet invalide, en is er waarschijnlijk sprake van heel veel mensen die hun favoriete taal met nagel en tand verdedigen, elk zijn ding :)
Het feit dat ik een database probeer te gebruiken zonder SQL zegt niks buiten, ik herhaal, de mogelijkheden uittesten. Heb dit al genoeg gezegt denk ik :/ Dit was geen logisch project, had gewoon een kassastructuur aangenomen als voorbeeld. Toch bedankt.

killgore

Legacy Member
robin18 zei:
Precies ja, hoe moeilijk is het voor sommige mensen om op vragen te beantwoorden? VB heb ik nooit aan gedaan, samenwerking met Access nog minder. Of staat er soms een limitatie op de 'laagheid der kennis' op de vragen die je mag stellen?

Eerder op 'ken uzelf'. Je komt hier uit de hoogte doen alsof je de volgende Tim Sweeney bent, maar je verwart IDE's en programmeertalen, kent niets van SQL, doet de moeite niet om iets op te zoeken, ...

Dat je hulp wilt met het globale plaatje, ok, kan ik inkomen, maar doe dan tenminste niet zo fucking arrogant en zoek de basis op op google. Wij zijn hier geen google broker.

robin18

Legacy Member
Hoe raar. Heb net gezegt dat ik SQL best goed kan, ik verwar geen IDE's en programmeertalen (ook al gezegt, mensen die VS (die alleen VB.Net erin doen) en mensen die VB zeggen), en arrogantie is hier precies de enige manier om iets van mensen te krijen naar je topic voor een antwoord :) En geloof me, had gegoogeld, games.telenet is de laatste plaats naar waar ik zou komen voor hulp.

robin18

Legacy Member
Parnakra zei:

Gladly, toch hopeloos hier een discussie te voeren :) Geloof wat je wil in je wereldje, leeftijd of gedrag zegt niks over kennis of verwarring qua talen. Ik mijn visie, jij de jouwe.

Obliv`

Legacy Member
robin18 zei:
Gladly, toch hopeloos hier een discussie te voeren :) Geloof wat je wil in je wereldje, leeftijd of gedrag zegt niks over kennis of verwarring qua talen. Ik mijn visie, jij de jouwe.

Dit is zonder twijfel toch één van de grappigste threads die ik hier al heb zien passeren :crazy:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan