Archief - VBA outlook, hulp!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AssassiN

Legacy Member
Dag forumgangers

Ik zit hier nu op men stage als 6IB om te programmeren, zo te zien moet ik programmeren in office outlook. Men opdracht bestaat uit als er een meeting bijkomt dat die automatisch geregistreerd word in de database van de server(intranet, sql). Ik heb hiermee nog nooit gewerkt. Hoe begin ik hieraan en werk ik dit verder uit? Ik heb al de hele voormiddag op google en via office hulp zitten zoeken achter tutorials enzo en ik geraak er niet aan uit.

thanks

daVinci

Legacy Member
Heb zelf weinig ervaring met programming in Outlook, maar die enkele keren dat ik het nodig had, vond ik info op deze site: OutlookCode.com - Developer Learning Center for Microsoft Outlook

-Je zal zeker een connectie moeten leggen tussen de database (welke?) en outlook.
-Je moet een trigger vinden die zorgt dat een nieuwe meeting in outlook in de database komt. Welke trigger? Dat moet je uitzoeken. Dat kan een event handler zijn die bij de aanmaak van een meeting code uitvoert om het ook in de database weg te schrijven, dat kan een custom form zijn waar je meetings mee aanmaakt en dan ook automatisch in de db shrijft, dat kan zijn bij het afsluiten of openen van outlook (dit zijn triggers langs outlook kant). Je kan de gegevensoverdracht ook triggeren vanuit de db. Bv. bij het opstarten van de db, kan je deze nieuwe gegevens uit outlook laten ophalen (dien je dan wel Outlook VBA te gebruiken of een andere taal?).

Jammergenoeg alleen maar wat algemene opmerkingen en geen specifieke, maar probeer het grote probleem in deelproblemen op te splitsen en elk probleem stap voor stap op te lossen.

AssassiN

Legacy Member
Bedankt voor de link, ik ben nu daarop aan het verder kijken wat ik kan vinden. Ik heb ook al zoiets gelezen van connectiestring...
Hoe zit dat in elkaar en wat moet je ingeven om ervoor te zorgen dat je verbonden bent met die database.
Ik snap niet goed u vraag bij welke database.

thanks

AssassiN

Legacy Member
Ik kan al wat meer zeggen.
Dit is alles moet gebeuren via de server zelf, de meetingzalen hebben elk een e-mailadres die als resource wordt gebruikt. Ik moet er nu voor zorgen dat vanuit die resources, de gegevens doorgestuurd worden naar de sql om die dan in een tabel te zetten.

Mijn idee is om 1 user te hebben die beheerder is van die e-mail adressen, maar het probleem is. Die user is aangemaakt, maar vanaf ik via outlook daar op wil, geeft hij als fout: clientbewerking mislukt. Ook al zijn de e-mail machtigingen juist ingesteld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan