Archief - Van 2 kolommen naar 3 kolommen met floats

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ble$$ed^

Legacy Member
Aangezien ik nog altijd vrij nieuw ben in webdesign/webdevelopment heb ik toch een vraagje.

Ik ben een site begonnen met 2 kolommen : een navigatie-div en een content-div

die 2 divs zitten in een div met de naam main-content. Door gebruik te maken van floats had/heb ik mijn 2 kolomen mooi gepositioneerd waar ik ze hebben wil.

Nu schoot er mij iets te binnen en wou ik nog een 3de kolom toevoegen voor eventuele banners/sponsers/google-adds etc..

omdat ik al is een float right gebruikt heb in mijn, komt de 3de kolom telkens onderaan rechts mijn pagina te staan.

Is er een manier om dit op te lossen of zit er niets anders op dan mijn css/html helemaal te herschrijven ?

mvg

Novaweb

Legacy Member
Linkerkolom: float-left
Content kolom: float left
Banner kolom: float right

en dan uw floats clearen.

Mocht je er niet uitgeraken, stuur je maar een pb

Dennis

ruttennicky

Legacy Member
K heb ongeveer t zelfde probleem ma k vind nergens de oplossing terug. Bij mij is de situatie zo :

Ik heb ook 3 kolommen nodig, maar de middelste kolom heeft een vaste breedte van 980 px. De buitenste 2 kolommen moeten ervoor zorgen dat het volledige scherm gevuld is. Dus die moeten een percentage breedte hebben (variabele breedte naargelang de schermresolutie).

Nu het lukt mij niet om ze zo te krijgen ... kan iemand mij helpen ...

Groetjes,

Fr3aK

Legacy Member
ruttennicky zei:
K heb ongeveer t zelfde probleem ma k vind nergens de oplossing terug. Bij mij is de situatie zo :

Ik heb ook 3 kolommen nodig, maar de middelste kolom heeft een vaste breedte van 980 px. De buitenste 2 kolommen moeten ervoor zorgen dat het volledige scherm gevuld is. Dus die moeten een percentage breedte hebben (variabele breedte naargelang de schermresolutie).

Nu het lukt mij niet om ze zo te krijgen ... kan iemand mij helpen ...

Groetjes,
Onmogelijk voor de moment, enige oplossing zou een procentuele breedte op die 3 divs zijn.

dJeez

Legacy Member
ruttennicky zei:
K heb ongeveer t zelfde probleem ma k vind nergens de oplossing terug. Bij mij is de situatie zo :

Ik heb ook 3 kolommen nodig, maar de middelste kolom heeft een vaste breedte van 980 px. De buitenste 2 kolommen moeten ervoor zorgen dat het volledige scherm gevuld is. Dus die moeten een percentage breedte hebben (variabele breedte naargelang de schermresolutie).
Bevatten de kolommen in de zijkant ook nuttige informatie of is het enkel schermvulling (achtergrond) zoals hier op 't forum? Want in dat laatste geval is het uiteraard wel mogelijk, en zelfs makkelijk te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan