Archief - v-align img

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

het.pc.schaap

Legacy Member
ik zoek om een manier op de kleine zwarte afbeeldingskes ( met de vuisten) te kunnen centreren(verticaal)

ik heb al vanalles geprobeerd, maar niet slukt

als je de oplossing weet...

alvast bedankt guys!

klik hier

Curahee Q

Legacy Member
Je html opzet zit fout

je hebt helemaal geen <p>tag rond je tekst gezet.
<h5>Titel</h5>
<p>
<img src="vuist.gif" style="align: right;" alt="vuist" />
hier tekst ...
</p>

Op deze manier komen ze overeen met de tekst, en zo zou ik het ook doen. Verticaal centreren bij zoiets lijkt me lelijk.

het.pc.schaap

Legacy Member
Curahee Q zei:
Jstyle="align: right;"

de style align bestaat niet...
tis dan verticle-align at je mss bedoeld?

en nee, het werkt niet

en waar staat dat je p-elementen MOET gebruiken rond een tekst? zou hier alleen maar extra bites zijn... en gene meerwaarde aan site geven (dat even tussen haakjes)

Curahee Q

Legacy Member
Het moet zijn float: right; mijn fout.

En oké, als jij het beter weet, waarom kom je hier dan?
Wat geeft div's als meerwaarde voor een design dan tables? Geen bal voor iemand die er niks van kent en die enkel de site bekijkt als bezoeker. Maar een webdesigner weet gewoon dat hij div's moet verkiezen en geen tables.

En hoe ik jouw code van je tekst zou doen is als volgt:
HTML:
<div class="content"> 
	<h1>Titel</h1>
	<p><img src="img/vb_1.jpg" alt="blabla" style="float: right" />

	"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, 
	quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore 
	eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>

	<h1>Titel</h1>
	<p><img src="img/vb_1.jpg" alt="blabla" style="float: left" />
		
	"Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis 
	et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores 
	eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi 
	tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, 
	nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem 
	eum fugiat quo voluptas nulla pariatur?</p>

	<h1>Titel</h1>
	<p><img src="img/vb_1.jpg" alt="blabla" style="float: right" />

	"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud 
	exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla 
	pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>
</div>

Dus als je toch op bytes gaat kijken (wat ik in een html document best belachelijk vindt) lijkt mijn code zelfs nog beter geschikt.

Maar goed, je ziet maar wat je doet.

het.pc.schaap

Legacy Member
had het ondertussen ook al zo opgelost, maar tg bedankt

die divs waren er omdat er op sommige paginas meer onderverrdelingen kwamen, en dan was het ng al moeilijk (en in mijn opinie) onoverzichtelijk om met p-elementen in p-elementen te werken

maar in iederen geval BEDANKT voor de reply

grts
pino

P.S. ik gebruk geen tables

Xavez

Legacy Member
het.pc.schaap zei:
en waar staat dat je p-elementen MOET gebruiken rond een tekst? zou hier alleen maar extra bites zijn... en gene meerwaarde aan site geven (dat even tussen haakjes)
Een paragraaf tekst is een paragraaf tekst. Dus steek je die in een paragraaf-element. Het staat zo in de W3C-spec, en met reden. De W3C-spec is iets waar zowat heel de web-ontwerpende wereld ondertussen al het nut van heeft ingezien trouwens :).

Curahee Q

Legacy Member
Dat voorbeeld met die tables vs div's was maar om aan te tonen.

het.pc.schaap

Legacy Member
Xavez zei:
Een paragraaf tekst is een paragraaf tekst. Dus steek je die in een paragraaf-element. Het staat zo in de W3C-spec, en met reden. De W3C-spec is iets waar zowat heel de web-ontwerpende wereld ondertussen al het nut van heeft ingezien trouwens :).

dat heb je heel goed gelezen :D

en lees nu eens één bericht boven, dan zie je mooi de reden waarom het in divs stond :D

grts
Pino
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan