Archief - toegangsexamen grafisch ontwerp st lucas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vlienuh

Legacy Member
hey
Woensdag en donderdag heb ik mijn toegangsexamen voor grafisch ontwerp in het sint Lucas in Gent. Mijn opdracht bestaat eruit om 12 foto's te trekken van mijn biotoop en een zelfportret en dan nog een schriftelijke proef en grafische opdrachten en een motivatiegesprek enz
Ik vroeg mij af of er iemand mij wa tips kan geven over hoe ik het best alles aanpak en is er nog iemand die nu woensdag en donderdag da gaat doen??
Pffff, kben zo zenuwachtig daarvoor eh:help:

D3C0Y

Legacy Member
der zat hier nog iemand die dat ging doen, mss kan hij u wat maar helpen ook

syndrom

Legacy Member
zijde zeker dat je woensdag en donderdag moet? ik moet 1 en 2 juli en das dinsdag en woensdag.

Ben je ingeschreven voor academische of proffesionele? Ik ga voor academisch.

LunchBox

Legacy Member
het forum is een beetje aangepast, maar de prefixes zijn nog steeds van toepassing.. gelieve je daar dus ook aan te houden. voor meer info > klik hier (deze keer werd het aangepast)

Y-DOG

Legacy Member
Die van St Luk Brussel is woensdag en donderdag, daar zal ik aanwezig zijn. Maar daar moete blijkbaar niks voor voorbereiden.

b0rt

Legacy Member
Y-DOG zei:
Die van St Luk Brussel is woensdag en donderdag, daar zal ik aanwezig zijn. Maar daar moete blijkbaar niks voor voorbereiden.
neem magazines in waar advertenties instaan! Je moet er een paar selecteren om er iets kort over te zeggen tegen donderdag (ik moest vorig jaar de dag ervoor nog zoeken naar een winkel die open was omdat ik verbleef waar men geen magazines las)

Vlienuh

Legacy Member
reavX zei:
zijde zeker dat je woensdag en donderdag moet? ik moet 1 en 2 juli en das dinsdag en woensdag.

Ben je ingeschreven voor academische of proffesionele? Ik ga voor academisch.

owja, het is 1 en 2 juli, goed dat je het zegt :) kdacht heel de tijd dat 2 en 3 juli was
ik ga ook voor academische

crullewietje

Legacy Member
ik ga ook dinsdag en woensdag. Ik zou eigenlijk ook wel tipjes kunnen gebruiken ^^.

crullewietje

Legacy Member
Haha, daar gaat de reputatie van St-Lucas.
Hmmm...raar maar waar , ik zal het niet toepassen...

GenesisX

Legacy Member
Motivatie is alles :).

En geen domme dingen doen, zoals heel uw poster rood kleuren en daar een foto van uw oma en opa op kleven o_O Die was er alleszins niet door vorig jaar. Doe ook wat kleingeld mee en veel knutselgerief/tijdschriften. Een eindje verder is er een kopiezaak die sommigen wel nodig zullen hebben.

syndrom

Legacy Member
zeg genesis wat houd die schriftelijke proef eigenlijk in?

edit:

trouwens ook redelijk veel zenuwen voor die opdracht zelf.

AnewSpider

Legacy Member
Ik moet 1 juli gaan. (Doe wel toelating voor Beeldende vormgeving).

Kmoet zo 5 magazines meebrengen (en dan natuurlijk wa teken-, snij- en kleefmateriaal) en daar beelden/tekst uithalen. Iemand da weet wat je juist moe doen? Alléé de grote lijnen zo, affichke maken of reclame ofzo?

GenesisX

Legacy Member
tomhuveners zei:
Als ge u via een emoticon moet uiten, zeg er dan ook bij wat u zo treft hé. Ik geef nuttige tips, sommigen vorig jaar hadden die beter ook gekregen.

reavX zei:
zeg genesis wat houd die schriftelijke proef eigenlijk in?

edit:

trouwens ook redelijk veel zenuwen voor die opdracht zelf.
Ik dacht iets zoals dit: naam, hobby's, vorige studies, woonplaats (oppassen als ge van West-Vlaanderen komt ^^) en je motivatie om DIE richting te volgen (academische ipv professionele, wrm aan sint-lucas), ...

Schrijf gewoon dat je iets anders wil doen dan gewoon de orders van uw toekomstige baas opvolgen en dat je wilt innoveren op grafisch vlak en u ook wil engageren in de kunst. Dat je de regels wilt breken, maar in het mate van readability en usability (of hoe je dat ook zegt eigenlijk)...

Niets om je zorgen over te maken. Ik wist zelfs niet wat ik kon verwachten van heel die proef. Ik had alleen een schaar, wat lijm en een paar tijdschriften mee. Ging goed, maar 't ging toffer zijn moest ik meer mee gehad hebben. En die kopiewinkel kan echt wel nuttig zijn.

En als je een beetje goed voortdoet, je werk is af in één dag en je hebt je gesprek al gehad, moet je de volgende dag niet meer komen ^^ De uitslag weet je 's avonds normaal ook al, of via brief als je geen zin hebt om te wachten.

edit: opdracht is affiche/poster maken (meestal elk jaar hetzelfde) met één van uw foto's. Kan variëren.

AnewSpider

Legacy Member
Merci indeed.

hmm ik moet geen 2dagen komen. Op m'n blad staat er dus dat ik 1juli om 9 uur daar aanwezig moet zijn. Maar dit maar voor een halve dag is, aanvang voormiddag 9u en namiddag 14u. (Maar er is dus op m'n blad 9u geschreven)

Nuja zal zien, grootste zorg is momenteel die affiche enzo, kan echt niet kiezen welke 5 tijdschriften mee te nemen.. (er staat wel bvb Knack, Dag Allemaal, Humo, maja).

Ook wat GenesisX zegt dat je een foto moet gebruiken daje genomen hebt. Nu ik kga die printen op A4 maar met nog andere zaken op :unsure: nuja morgen zo'n machien zoeken om uw foto's af te printen, staat zo één in de colruyt geloof ik :/..

Stress begint stilletjes aan te komen :p

Vlienuh

Legacy Member
ja, merci vo de tipkes!!

gan ze bij die mondeling ook ne hele diepzinnege verklaring vragen van je foto's en je zelfportret enzo??

GenesisX zei:
Ik dacht iets zoals dit: naam, hobby's, vorige studies, woonplaats (oppassen als ge van West-Vlaanderen komt ^^) en je motivatie om DIE richting te volgen (academische ipv professionele, wrm aan sint-lucas), ...

enuuh, waarom opassen als je van West-vlaanderen komt??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan