Archief - Stom link class ding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

toru

Legacy Member
Ik wil dus een bepaalde link stijl toevoegen aan een class. maar blijkbaar doe ik iets stoms fout. Iemand die me even kan helpen want ik zie het echt niet.


Code:
.one {color: #FFFFFFF}
a.one:link {color: #FFFFFF}
a.one:visited {color: #FFFFFF}
a.one:hover {color: #FFFFFF}

Zero Grav

Legacy Member
Uw code lijkt me niet fout te zijn. De volgorde klopt en de opmaak normaal ook.
't Zou wel aan uw :link kunnen liggen, heb in het verleden ook wel al gemerkt dat dat problemen kan geven. Is ook wel handiger om uw html te includen.

toru

Legacy Member
Html is op dit moment een ramp, tis maar een testje.

maar goed:

Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>~ Triade Backoffice</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
	margin-left: 0px;
	margin-top: 0px;
	margin-right: 0px;
	margin-bottom: 0px;
}

			#inner{
			background:#f00;
			height:100%;
			}
			#outer{
			background:#0f0;
			height:100%;
			}
body,td,th {
	font-family: Verdana;
	font-size: 11px;
}
.one {color: #FFFFFFF}
a.one:link {color: #FFFFFF}
a.one:visited {color: #FFFFFF}
a.one:hover {color: #FFFFFF}



-->
</style></head>

<body>
<table width="100%" height="100%" style="inner" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td width="17%" valign="top" bgcolor="#006699"><p><img src="sphere.png" alt="SPHERE Backoffice" /></p>
    <p class="one">Welkom terug <strong>ADMINISTRATOR</strong>.</p>
    <p class="one"><span class="one">U hebt nog <a href="foutmeldingen.php" >4 ongelezen foutmeldingen</a></span> </p>
 </td>
    <td width="1%" bgcolor="#CCCCCC">&nbsp;</td>
    <td width="82%" align="left" valign="top"><a href="ih">jjj</a></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Zero Grav

Legacy Member
Als ge opmaak op een element wilt toepassen zet ge de class op dat element.
Wat gij nu moet hebben in uw css om uw css te doen werken is .top a:hover.

Als ge a.top:hover wilt behouden is het: <a href="#" title="#" class="top">#</a>

toru

Legacy Member
De firma dankt u daar al voor. Nu volgende vraagje. Kan ik mijn tabel rekken tot heel het venster? (dus de hele browser?) , height="100%" geeft gewoon volgens content.

thnx

Zero Grav

Legacy Member
http://fre.dommel.be/height.htm - Al moet ik zeggen dat uw code wel enorm archaïsch is en dat het niet de bedoeling is om uw content te organiseren aan de hand van tables. Normaal moet ge gebruikmaken van divs en uw opmaak volledig gescheiden houden van uw structuur (xHTML/CSS).

toru

Legacy Member
Ik was me al van bewust dat ik dergelijke comment ging krijgen. Ik weet het, maar tis zo makkelijk :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan