Archief - Statief, welke kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeSec

Legacy Member
Welk statief is qua prijs/kwaliteit goed om mee te beginnen, kheb al wat liggen zoeken via google over buyers guides maar kvind het te onduidelijk om tot een goeie conclusie te komen.

Bon, hij moet in elk geval gewicht van mijn camera kunnen houden en indien mogelijk, klein en compact zodat hij "laag" tegen de grond kan staan en tegelijk ook kan uitplooien tot aan ooghoogte ongeveer...

Zijn er nog dingen belangrijk om mee rekening te houden, (draaibaarheid van de kop ofzo, dunno?)

Merci al

GeeKer

Legacy Member
Hier is misschien iets interessants voor u: https://www.beyondgaming.be

Voor de rest ben ik een manfrotto fan. De meeste tripods in hun reeks zijn betaalbaar en vooral betrouwbaar! Ikzelf heb een 055XPROB, deze houd zonder problemen een body + 70-200 2.8 Daarover geen zorgen maken :)

Verder moet je zelf kiezen of je een balhoofd wil of een 3 way kop.

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik heb hier een Manfrotto 718B digi, ideaal om te beginnen. Hij weegt niet veel, is niet al te groot of te breed, je kan hem niet helemaal platleggen tegen de grond, maar je kan wel de middelste staaf ondersteboven erinsteken zodat je toch nog je camera vlak boven de grond kan houden. Uitgestrekt komt hij bij mij mooi boven mijn ogen uit. Misschien is hier al een nieuwere versie van uit, maar ik zou toch ook voor manfrotto gaan. Je hebt ook nog velbon, iets goedkoper, maar voor mij toch iets mindere kwaliteit en minder stabiel.

Joeri

Legacy Member
Welke camera heb je? Als je met een compactje werkt is het niet direct een vereiste om direct een goeie manfrotto of dergelijke te kopen.

LeSec

Legacy Member
Joeri G. zei:
Welke camera heb je? Als je met een compactje werkt is het niet direct een vereiste om direct een goeie manfrotto of dergelijke te kopen.

Canon 40D, dus tweegt een pak meer dan een compactcamera natuurlijk..
In elk geval, bedankt al voor de reacties, kga het binnenkort maar eens bekijken in een aantal winkels ook en nadien via inet goedkoop bestellen :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan