Archief - SKETCHBOOK: Surion

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Surion_

Legacy Member
@The_Messenjah: ik ga vanmiddag eens naar Gent, dus kan ik meteen ook eens in de slegte/boekenvoordeel binnenspringen. ja, die cursus perspectief zou idd heel handig zijn! ik weet wel hoe het in zijn werk zit allemaal, maar ik heb geen idee hoe je dat in je tekening moet toepassen. thx

@Dieselpower: ja, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar als je van opzij naar een cirkel kijkt, moet die dan niet platter? is een cirkel niet alleen rond als je er pal van vanboven opkijkt? zeker al bedankt voor je uitleg. :)

@Dresse: you're totally right. in mijn ogen is een n00b iemand die slecht is, maar denkt dat hij supergoed is, met alle gevolgen vandien. een newb is idd iemand die slecht is, maar wil verbeteren. zo zie ik het toch :)

@Ravenslayer: bedankt voor je raad en link! soooo much to learn :)

@Soulless: ben van plan om volgend jaar een jaartje tekenschool te volgen denkik. is hier heel dichtbij dus zou maar dom zijn om die kans niet te grijpen :) nu enkel maar hopen dat ze in de stijl lesgeven da ik graag zou doen nl. concept art :)

@FurtiveDuck: inderdaad. ik begin meestal met het hoofd. beste voorbeeld is die draak van mij. ging mijn weg naar beneden toen ik plots zag dat mn papier te klein was. Thx 4 the tip!

Geen update nu.. :( heb gisteren jammer genoeg geen tijd gehad om te tekene.
Waarom ik heel graag concept art zou willen kunnen tekenen is, dat ik het gewoon heel leuk vind om te doen. maar ook omdat ik na mijn zesde DAE zou willen volgen. en een stevige basis is daar niet mis zoals ik heb gehoord :)

BTW, weet iemand of dat CA blad, imagine fx, ook in belgie te koop is? of is dit alleen via abonnement beschikbaar? ziet er alleszins interessant uit.

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Surion

Surion_

Legacy Member
@The_Messenjah: Nice! heel erg bedankt!
@KenSpectre: Bedankt voor die link. een mooi volledig lessenpakket! :)

Zo, nu heb ik een hele boel informatie tot mn beschikking :) bedankt iedereen! laten we hopen dat het nu ook iets opbrengt hè.

Zal in de loop van de week nog een update posten. normaal zou ik veel tijd moeten hebben om te tekenen. want we hebben heel veel studie volgende week + 2 dagen vrijaf. Dus tijd genoeg denkik :)

Surion_

Legacy Member
Zo, wou vandaag een speedpaint maken, maar ben er totaal in mislukt. ik vind het werk van levente echt indrukwekkend, dus ik wou iets in die stijl maken ( zie www.leventep.com )

result: http://img241.imageshack.us/img241/7190/testenvironmentalsv7.jpg

Ik wou een krater met daarboven een spaceship dat net vertrekt erboven in de lucht vliegend. ik begin er meestal altijd met volle moed aan, maar als ik zo'n 30 minuten bezig ben begint de moed al in mijn schoenen te zakken als ik zie wat ik dan al bereikt heb. pretty frustrating actually. en dan leg ik mijn pen neer... Schetsen, jah, het lukt me, maar ik kan er geen diepte insteken. als ik een character in mijn hoofd heb, teken ik het altijd zonder ik het besef volledig recht op het blad. staat nooit schuin ofzo. vooral ook omdat ik niet weet hoe het moet. ik denk dat ik het best nog even doorga met andere tekeningen over te tekenen tot ik wat inzicht krijg in diepte brengen. wat denken jullie hiervan? of weten jullie betere oefeningen hiervoor,...?
ik denk touwens ook dat je voor speedpaint wel wat kennis van photoshop nodig hebt. of heb ik het mis? de basis heb ik, maar da's alles.

Thx :) ,
Surion

Floyd

Legacy Member
Surion: ik ken er zelf niet veel van, maar oefen eens op het tekenen van standaard 3d-figuren. Blikjes, potloden, boxen, boeken, wat dan ook.

KenSpectre

Legacy Member
grid is maar voorlopig hulp middel he :)
en tis maar een optie, hij moet het nie zo doen he ;)

Surion_

Legacy Member
Bedankt voor die link kenspectre! als je het leest klinkt het vrij logisch hè :)

Voor anatomie bekijk deze links eens http://fineart.sk/index.php?cat=1
staan verschillende pdf's met waardevolle informatie op die je eens moet doornemen.
staan er op die site volledige pdf's? of is het pagina per pagina in jpeg downen?

Heb besloten om perspectief even opzij te leggen en met anatomie te beginnen :)

ikzelf begin al iets van vordering te zien. het is nog niet veel, maar het is toch al iets :)

General Lee

Legacy Member
Persoonlijk zou ik toch bij perspectief blijven, want dat hebt ge eigenlijk ook nodig als ge anatomisch correct wilt kunnen tekenen

Surion_

Legacy Member
enkele nieuwe doodles:

dscf1176jo9.jpg

dscf1177tr3.jpg

dscf1178hd8.jpg

dscf1181du6.jpg

dscf1182pl5.jpg

dscf1183ps7.jpg

dscf1184fs4.jpg

dscf1185om5.jpg

dscf1186yt5.jpg

Surion_

Legacy Member
heb de tags toegevoegd, maar de links blijven er staan... iemand die weet hoe dit komt?

Thx :)

Surion

KenSpectre

Legacy Member
Surion_ zei:
heb de tags toegevoegd, maar de links blijven er staan... iemand die weet hoe dit komt?

Thx :)

Surion

Jij ziet links, ik zie images.
In je User CP moet je het aanzetten dat img tags worden toegelaten :)

op de tekeningen: tis veel oefenenen he :) en elken dag (lukt hier ook niet alle dagen hoor :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan