Archief - SKETCHBOOK: KenSpectre / SpectreX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
lol soulless doe nie zo belachelijk.

Als wij manga nu niet mooi vinden/geen kunst vinden dan is dat toch onze zaak, wat voor probleem heb jij daar nu mee. En ons dan nog beginnen verwijten dat we narrow minded zijn gaat er wel helemaal over. Jij bent ier degene die narrow minded is en onze mening niet respecteert

LeSec

Legacy Member
General Lee zei:
Zie daar in de verte, de eenzame vrijheidsstrijder, de Ché Guevara van de tekenkunst

Hopelijk plant hij vlug zijn tripje naar Bolivia *gniffel*

Joe-Fish

Legacy Member
@The recycleload

Zalige film he, ne keer per toeval gezien in Cinema ZED.

KenSpectre

Legacy Member
@The recycleload

Wat stel je dan zoal voor om mee te beginne? kubussen tekenen in perspectief? Want dat ben ik zo beu als koude pap :)
Mn 3D inzicht is redelijk hoog/goed (testje gedaan in een technische tekenles jaartje of 2 terug :), Die man stelde voor da ik architectuur moest gaan volge ma al de rekene doe ik nie graag :p)


En wow, ben ook eens een dag nie thuis :p
@Soulles: ze kraken me niet af hoor, ze geven gewoon tips over hoe het beter aan te pakken. En manga? Ieder zijn smaak he. De ene vindt het goed en de andere niet. Kunnen we niet veel aan doen, enkel respect hebben voor hun mening. :)

w00tw00t

Legacy Member
KenSpectre zei:
@The recycleload

Wat stel je dan zoal voor om mee te beginne? kubussen tekenen in perspectief? Want dat ben ik zo beu als koude pap :)
Mn 3D inzicht is redelijk hoog/goed (testje gedaan in een technische tekenles jaartje of 2 terug :), Die man stelde voor da ik architectuur moest gaan volge ma al de rekene doe ik nie graag :p)

op CA zijn paar goeie tutorials. Je zult merken dat ze u leren om het gezicht in vlaktes op te delen want zo lere je het ook in zijn geheel tekenen. U kubus zal uiteindelijk evolueren naar een gezicht. Zelfde met tubes etc voor lichaamsbouw.

The recycleload

Legacy Member
KenSpectre zei:
@The recycleload

Wat stel je dan zoal voor om mee te beginne? kubussen tekenen in perspectief? Want dat ben ik zo beu als koude pap :)
Mn 3D inzicht is redelijk hoog/goed (testje gedaan in een technische tekenles jaartje of 2 terug :), Die man stelde voor da ik architectuur moest gaan volge ma al de rekene doe ik nie graag :p)


En wow, ben ook eens een dag nie thuis :p
@Soulles: ze kraken me niet af hoor, ze geven gewoon tips over hoe het beter aan te pakken. En manga? Ieder zijn smaak he. De ene vindt het goed en de andere niet. Kunnen we niet veel aan doen, enkel respect hebben voor hun mening. :)


Kubusen tekenen is inderdaad boring, kijk is naar deze tutorial, http://www.anticz.com/heads.htm
Hij begint van basis vormen, zo bouw je je gezicht op.
Na een tijd denk je in die vormen en hoef je ze niet meer steeds volledig tekenen.

Hopelijk helpt dit.

Voel u nie aangevallen of zo, niet dat ik niks tegen manga heb, maar bij manga kan je de basis(volume) vaak niet goed onderscheiden, en als je niet weet hoe dat zit ga je platte tekeningen krijgen.
Leer gewoon mensen in 3d te tekenen, als je dit beetje door het zal het manga tekenen ook al veel beter gaan.

KenSpectre

Legacy Member
nog eens: Kneem het niet offensief op ;)
En ik wil ook niet alleen manga lere tekenen, ik wil van alle stijlen proeven (like a dam addict :d )

kUg

Legacy Member
Ik zou, als ge daar echt in verder wilt gaan, beginnen met modellen of fotos over te tekenen om de verhoudingen vast te krijgen en zeker ni verlegen te zijn eens een anatomie/teken boek aan te schaffen.
Manga of niet, dat is de basis...
Veel over tekenen en een vaste hand krijgen...
Manga is ondergewaardeerde stijl zeker op kunstscholen (komt daar aub niet mee af op een toelaatings exaam of ze lachen u buiten ;)), Ik geef ze daarin soms gelijk, want bijna alles is daar te expressief getekend en iedereen doet ongeveer hetzelfde. Zelf ontwikkeling is het belangerijkste...voor dat je uw eigen vastketend aan ene bepaalde stijl. Dat is de grootste rede waarom manga moeilijk wordt aanvaard aan kunstacademies, Je moet durven experimenteren en met klassieke manga is daar weinig plaats in.(Ik ben hier wel over de klassiek manga/alom bekende manga bezig)


Btw bij perspectief komt heel wat meer kijken dan domweg kubusjes tekenen met 1 of 2 vluchtpunten...daar zijn ook heel der wiskundige teken boeken over geschreven :)

KenSpectre

Legacy Member
Merci kUg :)
Moet me idd eens een deftig anatomie boek zoeken.
En eens wat meer overtekenen van foto's.
Is posemaniacs daar ook goed voor? Als ge dan alles in zijn simpelste vorm enzo tekent zoals bv hier

TheJudge

Legacy Member
kUg zei:
Btw bij perspectief komt heel wat meer kijken dan domweg kubusjes tekenen met 1 of 2 vluchtpunten...daar zijn ook heel der wiskundige teken boeken over geschreven :)


Perspectief is eigenlijk nix meer dan dat hoor. Veel mensen maken perspectief altijd veel te moeilijk ;)

Als je cubes en cilinders in gelijk welk correct perspectief kunt tekenen zonder perspectief lijnen dan kun je in theorie gewoon alles in perspectief tekenen.
Dit is natuurlijk veel moeilijker dan het lijkt als je ineens geen perspectief lijnen meer gaat gebruiken en je die vormen moet gaan visualiseren.

Voor perspectief, bekijk dvds van Scott Robertson. http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/groups/instructors/2d/robertson_g.html

@KenSpectre: begin met perspectief, het is het meest fundamentele als je dingen uit je hoofd wilt leren tekenen.

Ik zie net dat je al hoop perspectief achter de rug hebt. Kun je eens wat perspectief oefeningen posten? Eenvoudiger om te beoordelen hoever je daarin staat dan.

grtz

KenSpectre

Legacy Member
@TheJudge: ben van plan er morgen nog een paar te maken (zowel met als zonder de lijne :) )


Ouders hebben op de markt van een kameraad een cursus gehad van tekenen en schilderen.
Morgen ook eens bekijken of het iets is. De cursus is opgesteld door J. Neef (tekenleraar/kunstschilder).
Ben eens benieuwd :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan