Archief - SKETCHBOOK: Dresse

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aeckz

Legacy Member
zeg dresse, ik teken ook graag.
Mr da niveau van jou haal ik toch ni ze, ik heb nog vaak problemen met symmetriek van het gezicht, en algemene anatomie en houding van mensen.

Ik ga mij es wa toeleggen op gezicht; tips om ogen, haar en vooral neus mooi te krijgen?

dresse

Legacy Member
observeren, oefenen, oefenen en nog is oefenen :)
ge komt er wel.
Voor da ge het weet zit ge op "mijn niveau" en beseft ge dat ge eigenlijk nog geen zak kunt tekenen wanneer ge op conceptart rondsurft... :)

Aeckz

Legacy Member
dresse zei:
observeren, oefenen, oefenen en nog is oefenen :)
ge komt er wel.
Voor da ge het weet zit ge op "mijn niveau" en beseft ge dat ge eigenlijk nog geen zak kunt tekenen wanneer ge op conceptart rondsurft... :)
echt, ik zit hier constant met 'n blad voor mij. Maar het zit echt nog 'n klas onder u, zo'n kleinkind tekeningen dak nog maak.

Ik heb vooral moeite met het gezicht. Hoe begin je eigenlijk aan een gezicht? Eerst vorm of eerst haar of .. ?

Thnx

dresse

Legacy Member
0051.jpg
[/IMG]
Eindelijk nog is tijd gevonden om deze af te werken...

vincentvc

Legacy Member
Hehe, grappig manneke. Inkleuring zou misschien betere wa sterkere kleuren zijn, meer contrast.
En ik denk dat er iets raar is gebeurt met dat bovenste deel van het been, ziet er nogal ingedeukt uit.

dresse

Legacy Member
mja, ziet er idd ni helemaal koosjer uit...
zal is zien watk er aan kan doen

Aeckz

Legacy Member
Prachtig, alleen staan de 2 achterpoten wat raar. Kan aan mij liggen..

dresse

Legacy Member
heb heel snel de poten en de buik wa aangepast, imo ist wel al wa beter...zitten wel nog fouten in, zal het andere keer nog wel is wa beter bezien :)

dresse

Legacy Member
twoen zei:
da paard vind ik nu echt lelijk :s

hoort toch niet bij die reeks he?

wel ehm.. dank u voor deze constructieve commentaar :$

@floyd: merci... Vindt gij het paard ook lelijk?

DieselPower

Legacy Member
Zijn achterpoten lijken gekruist dresse, ik denk dat ge het minder donker moet maken aan de rechterachterpoot (maar kben ni zeker, dus probeer maar wa :p) De linkervoorpoot moet iets meer naar achter denk ik, tlijkt alsof het paard zijn ruggegraat gebogen is. Het meer menselijke deel van het paard ziet er wel goed uit imo. Mooie werkjes!

Piru

Legacy Member
dresse zei:
observeren, oefenen, oefenen en nog is oefenen :)
ge komt er wel.
Voor da ge het weet zit ge op "mijn niveau" en beseft ge dat ge eigenlijk nog geen zak kunt tekenen wanneer ge op conceptart rondsurft... :)

En laat u da vooral niet ontmoedigen. Die hebben zelf ook massa's moeten trainen om te geraken waar ze nu zitten. :)

Uwen centaur is een bekke distorted. Het is een gecompliceerd volume, dus miss heeft het nut om het eerst in volumes te construeren. Het lijkt allemaal tijdverspilling, althans da vond ik, maar ge geraakt er veel mee vooruit. Volume goed krijgen vind ik persoonlijk de grootste uitdaging tijdens het tekenen.

dresse

Legacy Member
ik teken altijd in volumes :)
Animatiefilm eh.. daar hameren ze zo veel op volumes dat ge der ziek van wordt :).
maar ik geef toe dat ik bij het paard een beetje gecheat heb en dat daardoor er iets mis kan gegaan zijn... Het lijf is volledig van scratch, maar dan heb ik een afbeelding van een paard gezocht, eronder geplakt en overgetekend :)... waardoor het wel kan zijn dat beide niet echt overeenkomen...

Aeckz

Legacy Member
dresse zei:
ik teken altijd in volumes :)
Animatiefilm eh.. daar hameren ze zo veel op volumes dat ge der ziek van wordt :).
maar ik geef toe dat ik bij het paard een beetje gecheat heb en dat daardoor er iets mis kan gegaan zijn... Het lijf is volledig van scratch, maar dan heb ik een afbeelding van een paard gezocht, eronder geplakt en overgetekend :)... waardoor het wel kan zijn dat beide niet echt overeenkomen...

Mss achterpoten wa meer naast elkaar krijgen? Precies of ene meer gebogen is of andere?
Tis wa moeilijk voor zo'n noob als ik :) Maar ik zie toch die tekening anders als jij.
Maar ik moest echt al 2x kijken voor ik een opmerking had, ik vind het een prachtige tekening. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan