Quilombo
Legacy Member
Hallo,
Graag even een check van deze site: http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/index.htm.
Zelf heb ik ook een aantal bedenkingen en vragen.
* De header lijkt niet echt geïntegreerd in de site, vind ik. Ik heb hem zelf niet gemaakt, maar ik vind 'm wel erg knap, en ik zou er liefst niet te veel aan willen veranderen. Denken jullie dat het op deze manier beter is: http://www.jhjoppe.be/4aeb8sdx84ssx/headerpositie.gif - snel wat veranderd in de css, de tekening zou dan afgewerkt worden aan de rechterkant uiteraard. Of wat raden jullie aan om eens uit te proberen (qua kleuren, lijntjes, ...) zonder al te veel aan de tekening zelf te raken? (Het jeugdhuis ligt op een boot, vandaar de header dus, gebaseerd op een foto waarop twee jongens het jeugdhuis binnengaan.)
* De hoofdpagina voor vrijwilligers... die hover erop, en dan zo die link eronder die mee oplicht... ik weet het niet goed. Lijkt dat op iets of wat raad je aan om een duidelijk onderscheid te maken tussen die verschillende submenu-items? Hou er rekening mee dat ik niks van photoshop ken (dat was al wel duidelijk zeker
).
* Op de foto-pagina en op de hoofdpagina van de vrijwilligers heb ik block elementen in een inline-element gestoken, in een link namelijk. Mag niet volgens het w3c, maar hoe bereik ik hetzelfde effect zonder dat ik dat doe? Ik heb even geëxperimenteerd met er een div van te maken (op de vrijwilligerspagina) maar dan werkte de hover niet in IE, als ik me niet vergis.
* Op de indexpagina van de vrijwilligers heb ik een vreemd effect als ik de paragraaf van Raad van bestuur hover. Op sommige plaatsen verandert de achtergrond terug alsof ik niét aan het hoveren ben (in IE 6). Als ik dan met mijn muis beweeg lijkt de achtergrond te knipperen. Hoe los ik dit op?
* Op de contactpagina had ik graag op de achtergrond het logo van het jeugdhuis gezet. Ik weet dat de kleur momenteel niet klopt met die van het menu, maar dat wordt later nog opgelost. Er zijn echter wel een aantal andere mogelijkheden wat die achtergrond betreft. Zijn er betere hierbij? Of moet ik dat idee gewoon laten vallen?
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact1.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact2.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact3.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact4.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact5.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact6.gif
* Het kadertje voor de mailinglist: uiteraard is het niet de bedoeling dat ze beide behouden blijven. Welk zou ik houden? Zelf opteer ik voor hetgene in het menu, en niet rechtsboven op de indexpagina. Hoe zorg ik er trouwens voor dat, wanneer het scriptje af is, het ook wérkt? Moet ik al die pagina's als php opslaan (gewoon extensie veranderen) of iets anders?
* Tellertje van belstat komt er ook nog bij
* Tapreglement staat nog niet online
* Titel op fotopagina is nog niet in orde
Alles van commentaar is welkom! Wees kritisch, maar weet dat er geen héél grote veranderingen zullen doorgevoerd worden (ik wil er wel nog heel wat aan verderwerken), en dat ik ook geen photoshop ken.
Alvast bedankt!
Graag even een check van deze site: http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/index.htm.
Zelf heb ik ook een aantal bedenkingen en vragen.
* De header lijkt niet echt geïntegreerd in de site, vind ik. Ik heb hem zelf niet gemaakt, maar ik vind 'm wel erg knap, en ik zou er liefst niet te veel aan willen veranderen. Denken jullie dat het op deze manier beter is: http://www.jhjoppe.be/4aeb8sdx84ssx/headerpositie.gif - snel wat veranderd in de css, de tekening zou dan afgewerkt worden aan de rechterkant uiteraard. Of wat raden jullie aan om eens uit te proberen (qua kleuren, lijntjes, ...) zonder al te veel aan de tekening zelf te raken? (Het jeugdhuis ligt op een boot, vandaar de header dus, gebaseerd op een foto waarop twee jongens het jeugdhuis binnengaan.)
* De hoofdpagina voor vrijwilligers... die hover erop, en dan zo die link eronder die mee oplicht... ik weet het niet goed. Lijkt dat op iets of wat raad je aan om een duidelijk onderscheid te maken tussen die verschillende submenu-items? Hou er rekening mee dat ik niks van photoshop ken (dat was al wel duidelijk zeker
).* Op de foto-pagina en op de hoofdpagina van de vrijwilligers heb ik block elementen in een inline-element gestoken, in een link namelijk. Mag niet volgens het w3c, maar hoe bereik ik hetzelfde effect zonder dat ik dat doe? Ik heb even geëxperimenteerd met er een div van te maken (op de vrijwilligerspagina) maar dan werkte de hover niet in IE, als ik me niet vergis.
* Op de indexpagina van de vrijwilligers heb ik een vreemd effect als ik de paragraaf van Raad van bestuur hover. Op sommige plaatsen verandert de achtergrond terug alsof ik niét aan het hoveren ben (in IE 6). Als ik dan met mijn muis beweeg lijkt de achtergrond te knipperen. Hoe los ik dit op?
* Op de contactpagina had ik graag op de achtergrond het logo van het jeugdhuis gezet. Ik weet dat de kleur momenteel niet klopt met die van het menu, maar dat wordt later nog opgelost. Er zijn echter wel een aantal andere mogelijkheden wat die achtergrond betreft. Zijn er betere hierbij? Of moet ik dat idee gewoon laten vallen?
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact1.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact2.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact3.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact4.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact5.gif
http://www.jhjoppe.be//4aeb8sdx84ssx/contact6.gif
* Het kadertje voor de mailinglist: uiteraard is het niet de bedoeling dat ze beide behouden blijven. Welk zou ik houden? Zelf opteer ik voor hetgene in het menu, en niet rechtsboven op de indexpagina. Hoe zorg ik er trouwens voor dat, wanneer het scriptje af is, het ook wérkt? Moet ik al die pagina's als php opslaan (gewoon extensie veranderen) of iets anders?
* Tellertje van belstat komt er ook nog bij
* Tapreglement staat nog niet online
* Titel op fotopagina is nog niet in orde
Alles van commentaar is welkom! Wees kritisch, maar weet dat er geen héél grote veranderingen zullen doorgevoerd worden (ik wil er wel nog heel wat aan verderwerken), en dat ik ook geen photoshop ken.
Alvast bedankt!
(niet dat dat een holy grail of webdesign is, maar het kan je wel helpen één en ander er beter te laten uitzien)