Archief - SEARCH: Videoprogramma screen in screen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik weet niet juist hoe de goeie benaming is, maar ik ben op zoek naar een videobewerkings programma waarmee ik 2 beelden op 1 film kan zetten.

Je ziet da veel bij van die race filmpjes waarbij je op het grote scherm de in car vieuw hebt door de voorruit, en dan nog ergens een kleinder schermpje waar je de voeten van de piloot ziet.De 2 video's zijn dan gesynchroniseerd met elkaar zodat je kan zien wat de piloot met zijn voeten in de bocht doet bv.

Met welk programma kan ik dus 2 films bij elkaar voegen en synchroniseren?

LunchBox

Legacy Member
bekijk de lijst animatie programma's eens in de sticky:
https://www.beyondgaming.be/forums

premiere, aftereffects, vegas, pinnacle studio,.. twijfel of er tussenzitten waarmee je't niet zal kunnen doen, het is maar een eenvoudige operatie van transformeren (verkleinen) en de twee beelden gelijkmatig laten starten op hun timecode.

Blue-Bora

Legacy Member
LunchBox zei:
bekijk de lijst animatie programma's eens in de sticky:
https://www.beyondgaming.be/forums

premiere, aftereffects, vegas, pinnacle studio,.. twijfel of er tussenzitten waarmee je't niet zal kunnen doen, het is maar een eenvoudige operatie van transformeren (verkleinen) en de twee beelden gelijkmatig laten starten op hun timecode.

Welke is de laatste nieuwe premiere?
Den 2.0?
En wa is het verschil tussen de 2.0 en den 2.0 elements?

LunchBox

Legacy Member
de laatste versie is premiere PRO 2.0 (de pro moet erbij staan dus of je zit met'n bijzonder oude versie, de pro versies zijn namelijk opnieuw beginnen tellen vanaf 1.0)

elements versies zijn voor thuisgebruiker, lees: simplistische wizards etc. (niet aan te raden als je't mij vraagt)

Blue-Bora

Legacy Member
LunchBox zei:
de laatste versie is premiere PRO 2.0 (de pro moet erbij staan dus of je zit met'n bijzonder oude versie, de pro versies zijn namelijk opnieuw beginnen tellen vanaf 1.0)

elements versies zijn voor thuisgebruiker, lees: simplistische wizards etc. (niet aan te raden als je't mij vraagt)


Ok thanks voor de info.
Wat is eigenlijk de juiste benaming van hetgeen ik zoek?
"screen in screen" zal het ni zijn vermoed ik :D

Bigbuddha

Legacy Member
PIP -> picture in picture dacht ik. Maar dat heeft meer toepassing op televisies en projectors waar je twee zenders kan laten zien. eentje in het groot en de andere in een hoek van het scherm.

Jij hebt gewoon eender welk video montage proggie nodig.

Blue-Bora

Legacy Member
Met movie maker gaat het allesinds niet hoor.

Maar ik heb Premiere Pro 2.0 al nu, en daar gaat het wel mee.

Bedankt in elk geval :)

Bigbuddha

Legacy Member
movie maker is geen video montage proggie, das gewoon bucht ;)

dresse

Legacy Member
premiere vindk anders ook maar buchtie.
ik verkies sony vegas. simpel, effectief en snel :)

Piru

Legacy Member
splitscreen is the name en after effects is daar het meest manipuleerbare in

Savage

Legacy Member
sorry dat ik dit terug opraap, ik was op zoek naar een gelijkaardige vraag betreffende het verschil tussen premiere pro en premiere elements (in termen van beginnende eindgebruiker that is).

Kan je bv iets dat niet in een Adobe omgeving gemaakt is, toch bewerken met bv After Effects? Of is dit zuiver Adobe restricted?

LunchBox

Legacy Member
Savage zei:
Kan je bv iets dat niet in een Adobe omgeving gemaakt is, toch bewerken met bv After Effects? Of is dit zuiver Adobe restricted?

Hangt ervanaf wat je wenst te doen. Wil je bestaand beeldmateriaal - mov/avi/mpeg video's - herbewerken dan gaat dit uiteraard evengoed dan dat je jpg/gif/png afbeeldingen in photoshop kan bewerken.. maar je behoudt in zo'n formaten niet de layers of andere speciale features; zoals in bronbestanden als een PSD in photoshop of een AEP in aftereffects wel het geval is.

Je werkt dus slechts op een "gerenderde versie" van je animatie. Voordeel is natuurlijk dat bij videobewerking het visuele en het audio gedeelte gesplitst worden over verschillende tracks zodat je weer lustig kan knippen en hermonteren etc.
--
Qua verschil tussen pro en elements versies is het vooral het aantal features / de interface (handje vasthouden of niet) / de prijs die verschillen. Elements versies moeten het vaak hebben van wizards die de beginnende thuisgebruiker wegwijs maken terwijl men in een pro versie over't algemeen die leercurve moet opgaan, met het voordeel dat je programma veel meer opties biedt.

Holy Paladin

Legacy Member
heb ook een vraag! waarom kan ik filmstrip formaat nie openen in photoshop? heb dat vroeger al eens gedaan en nu gaat et nie meer

Anendel

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Met movie maker gaat het allesinds niet hoor.
Maar ik heb Premiere Pro 2.0 al nu, en daar gaat het wel mee.
Bedankt in elk geval :)

tzal wreed legaal zijn :naughty:

Savage

Legacy Member
LunchBox zei:
Hangt ervanaf wat je wenst te doen. Wil je bestaand beeldmateriaal - mov/avi/mpeg video's - herbewerken dan gaat dit uiteraard evengoed dan dat je jpg/gif/png afbeeldingen in photoshop kan bewerken.. maar je behoudt in zo'n formaten niet de layers of andere speciale features; zoals in bronbestanden als een PSD in photoshop of een AEP in aftereffects wel het geval is.

Je werkt dus slechts op een "gerenderde versie" van je animatie. Voordeel is natuurlijk dat bij videobewerking het visuele en het audio gedeelte gesplitst worden over verschillende tracks zodat je weer lustig kan knippen en hermonteren etc.
--
Qua verschil tussen pro en elements versies is het vooral het aantal features / de interface (handje vasthouden of niet) / de prijs die verschillen. Elements versies moeten het vaak hebben van wizards die de beginnende thuisgebruiker wegwijs maken terwijl men in een pro versie over't algemeen die leercurve moet opgaan, met het voordeel dat je programma veel meer opties biedt.

ok, bedankt, het was me idd om de layers en dergelijke te doen en ik vermoedde al een analogie met psd files. Bij deze dus bevestigd :)
En ook merci voor de uitleg over premiere, alhoewel dat nog effe wachten zal worden, gezien het kostenplaatje voor een Pro versie :oink:

Piru

Legacy Member
het gaat zelfs verder als analogie met psd files; after effects kan volledig ven voorgeprepareerde psd files vertrekken, zo kan je je voorgemaakte layers in photoshop volledig in ruimte en tijd gaan manipuleren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan