Archief - SEARCH : Scanner 40x50cm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik zou enkele kaarten moeten inscannen die 40x50cm zijn.

Bestaat er zoiets zoals een copy center, maar dan een scan center ofzo?
De kaarten zouden dus wel in JPG moeten zijn en +250dpi moeten zijn.

Wie kan me helpen?

Grtz

LunchBox

Legacy Member
wel er bestaat zoiets als "image building", en die houden zich bezig met het prepareren van offsetplaten voor drukwerk maar ook het scannen via verschillende technieken. professionele scans worden niet met flatbed scanners maar met drumscanners uitgevoerd, maar'k weet niet vanaf welk formaat men precies daarvoor gaat kiezen. (tzou ook duurder uitkomen dus je kan je best informeren terplaatse)

iets verder dan metropolis (antwerpen) is er alvast eentje:
http://www.imagebuilding.be/NL/contact.html

Blue-Bora

Legacy Member
highsk8 zei:
zou je willen delen hoe?


Met onze gewone scanner de kaarten in 6x gescand en ook een deel laten overlappen.

Dan softwarematig bij elkaar voegen en het resultaat is terug 1 grote kaart.Je ziet heel soms de aaneenzetting maar dat is te verwaarlozen.

Hier heb je een voorbeeldje van zo'n kaart die ik gebruik in een plotterprogramma om de zeeschepen te tracken en localiseren.Ik werk op een sleepboot en daarvoor heb ik dat nodig.

Ook gaan we de kaarten gebruiken op onze zeilboot in combinatie met een GPs en dan kan je jezelf zien varen

grote kaart:

http://www.ledsgo.be/stuff/kaarten1.jpg

Stukje van bovenstaande kaart ingezoomed:

http://www.ledsgo.be/stuff/kaarten2.jpg

Lo_fi

Legacy Member
Ik hoop voor u dat je tussendoor niet zo even een zandbankje weg-gephotoshopt hebt.. Btw..een gemiddeld repro-center (PMR in Etterbeek bvb), een printer van architectuurplannen of een kleine zelfstandige belichter, hebben doorgaans wel een scanner van groter formaat.

Blue-Bora

Legacy Member
Lo_fi zei:
Ik hoop voor u dat je tussendoor niet zo even een zandbankje weg-gephotoshopt hebt.. Btw..een gemiddeld repro-center (PMR in Etterbeek bvb), een printer van architectuurplannen of een kleine zelfstandige belichter, hebben doorgaans wel een scanner van groter formaat.


Der is niet aan gephotoshopped hoor :)

Enkel de 6 kaarten aan elkaar geplakt en de kleuren wat verbeterd.
Voor de rest is alles nog gelijk de originele kaarten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan