Archief - SEARCH: News Ticker

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
Hello,

ik ben op zoek naar een zogenaamde nieuws tikker
je weet wel, van die verticale boxes met vaste hoogte/breedte
en waarin 5 verschillende paragrafen passeren, elk op zijn beurt, met een passende link,
en deze stopt met 'scrollen' wanneer je erover gaat met muis.


Nu had ik dit graag gehad zonder applet, maar deze zoektocht is nog steeds niet gelukt.
Het zou zelfs achteraf dynamisch moeten gemaakt worden

Het enige wat ik gevonden heb is dit
PHP:
<html>
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>
<br /><br />
<marquee behavior="scroll" direction="down" height="50" scrolldelay="100" scrollamount="1"> 
<a href="http://www.google.com" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop()" onMouseOut="document.all.recent_topics.start()">
Hier je tekst</a>
<br /><br />
<a href="http://www.google.be" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop()" onMouseOut="document.all.recent_topics.start()">
Hier je tekst</a>
<br /><br />
<a href="http://www.google.de" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop()" onMouseOut="document.all.recent_topics.start()">
Hier je tekst</a>
<br /><br /> 
<a href="http://www.google.nl" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop()" onMouseOut="document.all.recent_topics.start()">
Hier je tekst</a>
</marquee>
</body>
</html>


ps : dit zou toch moeten werken in de meeste standaard browsers (IE, FF, NS)

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
onMouseover="this.scrollAmount=0"

in de marquee tag zetten

KoenDK

Legacy Member
thx
maar dit lijkt me toch niet te lukken

PHP:
<a href="http://www.google.be" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop();this.scrollAmount='0'" onMouseOut="document.all.recent_topics.start();this.scrollAmount='1'">
Hier je tekst</a>

ook dit lukt niet

PHP:
<a href="http://www.google.be" target="_blank" onMouseOver="document.all.recent_topics.stop();this.scrollAmount=0" onMouseOut="document.all.recent_topics.start();this.scrollAmount=1">
Hier je tekst</a>

vergeet ik iets (dom) ?

orez

Legacy Member
marquee = NIET VALID !
ofwel zoek je effectief een javascript, ofwel maak je het in flash.

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
orez zei:
marquee = NIET VALID !
ofwel zoek je effectief een javascript, ofwel maak je het in flash.
idd maar niet erg indien je deze in een inline frame zet <iframe> werkt voor firefox, iexplore netscape en opera alvast...

HTML:
<marquee id="marquee" behavior="scroll" direction="down" height="50" scrolldelay="100" scrollamount="1"> 
<a href="http://www.google.com" target="_blank">Hier je tekst 1</a> 
<br /><br /> 
<a href="http://www.google.be" target="_blank">Hier je tekst 2</a> 
<br /><br /> 
<a href="http://www.google.de" target="_blank">Hier je tekst 3</a> 
<br /><br /> 
<a href="http://www.google.nl" target="_blank" onMouseover="marquee.scrollAmount=0" onMouseout="marquee.scrollAmount=1">Hier je tekst 4</a>

Je kan ook de onmouseover direct in de marquee tag zetten om direct te stoppen als je gelijk waar in de marquee staat

KoenDK

Legacy Member
thx F8 :niceone: :niceone:

eigenlijk wel beetje stom dat men moet wachten tot de laatste link helemaal verdwenen is onderaan,
voor de eerste opnieuw verschijnt :(

orez

Legacy Member
[f8]-[Iwan] zei:
idd maar niet erg indien je deze in een inline frame zet <iframe> werkt voor firefox, iexplore netscape en opera alvast...

wat een oplossing... het blijft NIET valid.. hiervoor maak je zoals gezegd, beter een javascriptje.

Ik denk Iwan, dat je dringend eens wat opzoekt wat valid is, en wat websemantiek en dergelijke inhoud...
als je nu marquee in een iframe gebruikt of niet... trouwens, hiervoor een iframe gebruiken is toch wel zeer "onprofessioneel" te noemen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan