Archief - SEARCH: "militaire archeologie" en "games" mensen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bogyonekanobi

Legacy Member
Sinds anderhalf jaar houdt een klein onderzoeksteam zich bezig met de combinatie van ‘erfgoed/archeologie’ en games, dit aangestuurd door de Projectarcheoloog van de Antwerpse Leien, Afdeling Archeologie. Een eerste uitgebouwde mod/testcase was de militaire omwalling van Antwerpen, compleet historisch correct en gebaseerd op de opgravingen aan de Antwerpse Leien. Momenteel zit dit project in een ver stadium en werd uitgevoerd in de Call of Duty/Radiant engine. Het eindproduct zal zijn plaats vinden in een finale overzichtstentoonstelling van de resultaten van het archeologisch onderzoek.
Een tweede project wordt ondertussen opgestart. Dit betreft de uitbouw van een gekend en groot Vlaams Museum (de naam wordt later bekend gemaakt). De bedoeling is een virtueel museum te creëren waarin de speler de volledige vrijheid heeft. Dit project staat in de designfase en wordt uitgevoerd in Half Life 2 of FEAR. Het eindproduct dient een educatieve toepassing te worden waarin kids het museum op een ‘andere’ manier kunnen bezoeken.
Beide projecten krijgen een non-profitsteun van een aantal Europese partnerlanden.

Momenteel zijn wij op zoek naar versterking van ons team. Wij zoeken :

1) Enthousiaste modellers, die zelfstandig en gestructureerd kunnen werken. Een tweemaandelijkse periodieke bijeenkomst wordt voorzien. Het type models gaat van historische militaire voorwerpen, begeleid door de projectarcheoloog, en kunstvoorwerpen van het museum in kwestie.
2) Een goede 2D-artiest voor het maken van textures voor HL2 en COD2 (of gelijkaardige engines. Unwrappen van UV’s en texturing van Maya of Max models. De textures worden gemaakt op basis van 1) originele opgravingsfotos en 2) fotos uit het actuele museum.
Indien u interesse hebt, kan u zich met een eventuele portofolio/images aanmelden bij :
[email protected] of [email protected] (archeoloog)
Of [email protected] (lead designer)

BAROBA

Legacy Member
Klinkt interessant :)
geschiedenis en wapens zijn mijn grootste interesses, en dit lijkt me een hele leuke combinatie.
Ik heb Bas al toegevoegd op msn en ga hem eens uitvragen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan