Archief - SEARCH: Ideeën omtrend lay-out van Pocket PC progje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dennisgodderie

Legacy Member
Korte uitleg:

Ik werk bij I-city. I-city is "iets" dat gesubsidieerd is en mensen de kans geven om een project op pootjes te zetten. Samen met 1 begeleider en nog 2 collega's werken wij aan een project "De Lijn".

Bedoeling van het programma:

Busroutes berekening vanop je Pocket PC. Dit kan overal waar er wireless internet is, maar ook offline éénmaal de berekende route in "Mijn routes" is opgeslagen. Dit is de hoofdzaak van het programma, maar op latere basis komen en een hoop meer fucties bij, zoals bv Live Tracking van een opgevraagde bus, zodat je op voorhand ziet of je hem gaat missen of niet :P

Nu ik sta in om een "ontwerp" te maken voor de basic van het programma. We gaan het project ontwikkeling in .net en xml. Maar voor het design, gebruik ik als voorbeeld html.

Nu ben ik op zoek naar ideetjes om zo'n programma structureel te schikken. Je ziet op de volgende link http://www.webenhost.be/temp/delijn (bereken router linkt door) wat ongeveer mogelijk moet zijn. Maar dit is wat "te gewoon" vind ik zelf. Houdt er rekening mee indien je suggesties doet, dat dit op een resolutie voor een Pocket PC moet mogelijk zijn.

Ideeën qua mogelijkheden mogen ook. Bv: ik zou geen dropdownbox gebruiken, maar bv laten intypen: gen (en dat het programma zelf er genk van maakt) of iets dergelijks. Geen ideeën ivm analyse van het project, maar op de opbouw van het programma :)

Merci alvast

Mistabeen

Legacy Member
tis mss geheel naast de questie hier ma kga het toch maar ff vermelden.
Mss moet ge uw idee maar eens herdenken.
face it: PDA's zijn nie de meest populaire stukjes electronica in Belgie. en ik denk al niet dat de doorsnee LIJN reiziger een PDA bezit (i know i know er zijn uitzonderingen) ma ge zit daar me 2doelgroepen: PDA bezitters en LIJN bezitters, en het aantal mensen da tot de 2behoren zijn niet zo geweldig groot.
ik denk da uw project groter succes ga hebben als ge een Java app schrijf voor gsm's, de meeste gsm's hebben toch Java ondersteuning, ge kunt uw programma ook beetje aanpassen aan de typo gsm (nie elke gsm kan hetzelfde aan)

alleeja :p just my 2cents

Freaky 7

Legacy Member
is da in hasselt da I-city ding? kheb er eens wat over gelezen

pieta

Legacy Member
jep das in hasselt, @mistabeen, das nu nie het engiste wat eg kutn doen met "i-city"...

ma miss moet dit op webdesign staan?

ik zou gewoon wa kleinere kaderkes nemen imo

dennisgodderie

Legacy Member
Mistabeen zei:
tis mss geheel naast de questie hier ma kga het toch maar ff vermelden.
Mss moet ge uw idee maar eens herdenken.
face it: PDA's zijn nie de meest populaire stukjes electronica in Belgie. en ik denk al niet dat de doorsnee LIJN reiziger een PDA bezit (i know i know er zijn uitzonderingen) ma ge zit daar me 2doelgroepen: PDA bezitters en LIJN bezitters, en het aantal mensen da tot de 2behoren zijn niet zo geweldig groot.
ik denk da uw project groter succes ga hebben als ge een Java app schrijf voor gsm's, de meeste gsm's hebben toch Java ondersteuning, ge kunt uw programma ook beetje aanpassen aan de typo gsm (nie elke gsm kan hetzelfde aan)

alleeja :p just my 2cents

I-City maakt applicaties voor PDA/GSM. Onze versie komt in een PDA-versie, maar ook via XML voor de gsm. Dus don't worry imv de markt ;)

dennisgodderie

Legacy Member
pieta zei:
jep das in hasselt, @mistabeen, das nu nie het engiste wat eg kutn doen met "i-city"...

ma miss moet dit op webdesign staan?

ik zou gewoon wa kleinere kaderkes nemen imo


Je moet er rekening mee houden dat sommigen te mottig zijn om het "pennetje" te gebruiken en dus met hun vingers de knoppen willen bedienen. TomTom gebruikt ook vrij grote knoppen, maar 't is nog maar de basis natuurlijk :)

Annun

Legacy Member
Ge zou trouwens verbaasd zijn over het aaan tal mensen met ne pocketPC die ik hier in Hasselt op de bus zie. De bus is nu eenmaal gemakkelijk en gratis vervoer in Hasselt.

Xavez

Legacy Member
Annun zei:
Ge zou trouwens verbaasd zijn over het aaan tal mensen met ne pocketPC die ik hier in Hasselt op de bus zie. De bus is nu eenmaal gemakkelijk en gratis vervoer in Hasselt.
²

Ik vind die lay-out met die grote knoppen om te beginnen al helemáál niet slecht (idd, er zijn veel mensen die gewoon hun vingers gebruiken). Verder zou ik het navigeren van die routes inderdaad doen gelijk je zegt, via een zichzelf-aanvullende inputbox. Je moet dan wellicht wel AJAX gaan gebruiken (i know i know, modewoord, niet beginne zeiken hé :)) en ik weet niet of alle pocketPC-, maar vooral of alle GSM-browsers dat ondersteunen (javascript dus). "Indien u extra reisopties wenst in te stellen, klikt u hier." zou ik trouwens gewoon weglaten, das teveel overbodige informatie. Ik zou dan in de plaats gewoon onderaan volgende knoppen zetten:

"« Vorige" "Opties" "Berekenen »"

en ik dacht trouwens toch dat iCity ook in Leuven zat? :) (hoewel het idee in Hasselt is ontstaan - eivanmij enzo :))

FitZ

Legacy Member
Xavez zei:
en ik dacht trouwens toch dat iCity ook in Leuven zat? :) (hoewel het idee in Hasselt is ontstaan - eivanmij enzo :))

verwart ge mogelijk met imerge :)

dennisgodderie

Legacy Member
Icity is oorspronkelijk gestart in Hasselt, maar al vlot erna zijn ze in Leuven er ook mee begonnen. Ze gaan eerst de studentensteden af en dan heel België uiteindelijk :P

Ivm de "klik hier voor meer opties", die ga ik idd misschien in een knop verwerken onderaan. Over het ondersteunen van de dingen voor elk platform moet je je geen zorgen maken. Er zit genoeg kracht bij Icity om voor alles een oplossing te bekomen. ;)
Merci voor de tip wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan