Archief - SEARCH: gratis 3d programma's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IcefoxXx

Legacy Member
Ik ben het niet zeker, maar ik dacht dat ik dit al gepost had :s , ik vind mijn post niet meer , oftewel verwijdert, kweenie maja, toch: Ik zou graag met 3d art beginnen, maar ik wel er nog geen geld aan uitgeven. Wie kan mij helpen?

TiB0

Legacy Member
Euhm... Rhino3d, anim8tor, Gmax, Blender,... de eerste die in mij opkomen... Google er eens naar zou ik zeggen :D

IcefoxXx

Legacy Member
OK thankies!! BTW, zitten daar al tutorials ingebouwd?? en wa vinde het beste?

TheCrow7

Legacy Member
TiB0 zei:
Euhm... Rhino3d, anim8tor, Gmax, Blender,... de eerste die in mij opkomen... Google er eens naar zou ik zeggen :D

Hmm Rhinoceros is niet echt goedkoop en enkel een NURBS modeler.

LunchBox

Legacy Member
gebruik aub de prefixes correct, beginner is een check-prefix.. om iets te tonen dus. als je informatie wenst gebruik je Q, als je'n specifiek programma ed. zoekt gebruik je SEARCH.

thread was gedelete omdat er zo al 10 zijn opgestart, en het kost u eveneens weinig moeite de 3d programma's in de sticky te overlopen en de kostprijs te bekijken op hun officiële website.

maya's Personal Learning Edition is bijvoorbeeld gratis. (watermark boven je werkscherm)

dresse

Legacy Member
die displacement map painting ziet er wel vetjes uit in silo2.0...

Robken

Legacy Member
TiB0 zei:
zelf gebruik ik Silo, toch wel erg gebruiksvriendelijk en goedkoop vergeleken met 3dsMax, Maya en Lightwave...vooral voor newbs als mij :P

www.nevercenter.com

het is dan ook enkel een modeler ;)

that being said, is silo ook mijn modeler naar keuze :)

The recycleload

Legacy Member
hihi en gij wilt daar nog aan beginne?
modo is mijn voorkeur modeler.
een modelen is een onderdeel van het 3d tekenen is het tekenen van uw 3d object zelf
zonder kleur.
maar voor een gratis program maya learning edition of zo.(wel patern op alles dat ge export)
maya is een van de betere programma's.

LunchBox

Legacy Member
IcefoxXx zei:
wat is een modeler?

een programma enkel geschikt om een object mee te "maken", te modeleren.. en dus niet om het te belichten - materiaal toe te voegen - uit te renderen etc. gevolg: het is goedkoper, vaak minder zwaar belastend voor je computer, neemt minder plaats in op je harde schijf.. en is over't algemeen uiterst geoptimaliseerd voor wat je'r mee kan doen.

(geen 26.000 menu's die je niet gebruikt in die eerste fase die in de weg zitten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan