Archief - SEARCH: freeware wysiwyg editor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Squealer

Legacy Member
Ik zoek een gratis WYSIWYG editor voor installatie zonder admin rechten, op een windows server 2003 machien. Mag Java 1.5 vereisen (liefst eigenlijk een jar, hoef dan niets te installeren of tegen admin restricties aan te lopen.)

Hier op het werk heeft iemand de taak gekregen allerlei documentatie up te daten die op ons intranet te vinden is.
We werken op linux bakken, maar de directory structuur van de webserver is enkel bereikbaar via een mapped network drive op Windows Server 2003, waar we op kunnen inloggen met rDesktop.

Nu, ikzelf ken wel genoeg html en alles wat daarbij komt kijken, maar men collega kent enkel de basis, en ontziet zich bepaalde directories met soms meer dan 100 html files, die hij allemaal in kladblok achtige html editors zou moeten gaan editeren.
Hij is nu net begonnen die files met Microsoft Word te editeren... De code die daaruit komt is ook niet al te proper, en heeft als gevolg, dat de tekst op die pagina's in men JavaHelp systeem in een tool in ontwikkeling, veel te klein is. Ongeveer even klein als de pagina in Firefox onder Linux, terwijl het er in Word of IE op WS2003 wél groot genoeg en leesbaar uit ziet. De font-size in de source code manueel veranderen van "pt" naar "px" maakt het iéts groter, maar nog altijd veel kleiner dan dat de pagina's er uit zien in IE.

Kortom, imo gewoon beter een simpel, proper WYSIWYG editorke te gebruiken. Layout is trouwens toch niet echt van belang bij die documentatie.

Ik heb ook al Kompozer voor hem uitgebrobeerd, maar die vind ik niet aangenaam om in te werken en buggy.

Verder nog Selida 2 uitgeprobeerd (aangeraden in de INFO sticky), maar die wil hier niet opstarten.


Alle suggesties zijn welkom (liefst tegen morgenvroeg :))

Thx

Tyfius

Legacy Member
Ik heb zelf ook een tijdje achter een goede freeware WYSIWYG editor gezoch om het wat te vereenvoudigen, heb uiteindelijk een 30 dagen trial van DreamWeaver gedownload omdat ik toch maar enkele dagen moest werken maar ik moet bekennen dat ik uiteindelijk toch alles zelf heb gedaan.

Tyfius

Legacy Member
welp zei:
NVU?

Denk dat da gratis is. Zelf geen ervaring mee.
NVU wordt niet langer meer ontwikkeld maar werd verder gezet als Kompozer, wat de TS al geprobeerd heeft.

killgore

Legacy Member
afaik heeft eclipse een plugin voor html development met een wysiwyg. Zelf nog nooit gebruikt echter :).

dJeez

Legacy Member
Gratis ga je niks van enige waarde vinden wat Java applets betreft. Het "beste" is dan nog Ekit, met zijn immens slechte HTML rendering (wat enkel voor Swing apps een groot nadeel is uiteraard, minder bij applets aangezien je dan de browser de HTML output kan laten renderen).

Als je een betalende Java applet wil zou ik Ephox durven aanraden (prijs is wel stevig), en blijf aub ver weg van Sferyx.

Maar indien het hier enkel gaat over content invoeren kan je toch net zogoed een klein CMS gebruiken met iets als TinyMCE of FCKEditor als editor?

Bram

Legacy Member
Ff thread hijacken: op vlak van editors als tinymce en fckeditor: welke is het beste? of is da te subjectief?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan