Archief - Schoolvoorbeeld BVBA-database

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hallo,

ik heb een opdracht van een kennis gekregen om voor zijn klein bedrijfje een applicatie te maken waarmee hij facturen kan maken.

Hij heeft een beperkt aantal producten en klanten (beiden +-10).

Ik had al eens gekeken naar een Access Database met Switchboard en forms e.d., maar dat is voor mij al zo lang geleden dat ik bijna alles vergeten ben, en vandaar vraag ik hier wat tegenwoordig zoal de opties zijn, aangezien ik op dit punt evenveel moeite ga moeten doen om VBA e.d. terug op te frissen als voor iets totaal nieuws te leren.

ps: De optie van tekstbestanden in samenwerking met VB.net/Java heb ik ook al overwogen, maar ik vrees dat het te veel werk gaat zijn om mooie rapportjes (facturen) af te drukken.
Ook dacht ik aan een php-site, maar dat is overkill + ik heb geen webprovider die mij 99% uptime kan garanderen...

Grtz,

Wout

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ik zou gewoon vb.net (liefst c# maar kom, als ge vb.net kent ... ) pakken en crystal reports. Als db steekt ge der achter wat ge wilt, maar als't een single user application is kunt ge zo'n db ding pakken waarvoor ge geen server nodig hebt, firebird of sqlite ofzo. Of datgeen dat bij visual studio zit waar van ik de naam mij nie direct herinner.

En voor die reports, als ge geen crystal wenst te gebruiken: libraries genoeg é :)

Obliv`

Legacy Member
Als ge voor .NET gaat, zou ik voor de rapportjes voor Active Reports gaan ipv Crystal Reports. AR is in mijn ogen aangenamer om tegen te programmeren. Plus, op hun site staat een uitgebreide guide en in de download vind je ook een berg samples vooral over customers en products (en zelfs een factuur ;))

Moto

Legacy Member
ik heb een opdracht van een kennis gekregen om voor zijn klein bedrijfje een applicatie te maken waarmee hij facturen kan maken.
Moet ook eens vragen als hem al zen facturen wel in de DB wil opslaan ^^ :p

Anyway men ouders wouden ook facturatie-programmake, heb ze gewoon een paar excel-templates gemaakt, met wat formules in :)

dJeez

Legacy Member
En als je de Java toer op zou gaan gebruik je JasperReports voor de facturen.

BTW Als het over een interne applicatie gaat, dan heb je geen hosting provider nodig als je php zou willen gebruiken. Een server ter plaatse waar je de nodige soft op installeert is dan voldoende.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan