Archief - REQ: Logo voor WildFire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0|2|23

Legacy Member
Ik heb een opdracht, ze staat open voor eender wie eraan mee wil doen! Samen met een klein team (5tal man) werk ik aan een programma, genaamd WildFire. Deze naam is gekozen geweest omdat hij staat voor het snel verspreidende en groeiende netwerk dat onder WildFire ligt.

We hadden een logo nodig, en de naam WildFire inspireerde ons om iets te tekenen dat lijkt op een vuurgolf (of dat zou het toch moeten voorstellen):
voorontwerp (jpg)

Dan heb ik al een stuk omgezet met het programma Paint Shop Pro 9:
voorbereiding (jpg)

Maar mijn "skills" reiken lang niet ver genoeg om te maken wat we zouden willen zien als afgewerkt product. Ik ben dan ook maar een nederig programmertje :)

Doelen voor het eindproduct:
  • Het moet een 3D-plastiek of "aqua" effect hebben (voorbeelden: vb1, vb2, vb3)
  • Het moet een vurig kleurenpalet hebben (roden en oranjes)
  • Het zou binnenin het de hoofdvorm wat vuur erin moeten hebben (geen realistisch vuur, maar gewoon een paar polygonen die samen de vlammen voorstellen, eigen inbreng is natuurlijk altijd welkom)

Hier zijn de bestanden waarmee jullie kunnen werken:

Wat voor voordeel jullie eraan hebben:
  • Naambekendheid (WF is geen klein project, wij hebben private servers gehuurd en werken met 5 man aan het project, waar programmeurs bijzitten, maar ook webdesigners, wiskundigen en ook een public relations manager - groot woord maar hij zorgt voor vertalingen en bekendheid)
  • Wij drukken gratis een TShirt voor je af met het logo erop, in jou maat
  • Je krijgt indien je dit wenst voor onbepaalde tijd webhosting op onze servers (PHP, MySQL, frontpage extensions, CGI, Perl, ...)

Veel succes!

oXyCaL

Legacy Member
Wildfire.jpg


Heb mij ff geamuseerd :)

oXyCaL

Legacy Member
Moest iemand het willen omzetten in illustrator me gradients ofzo zalk de grote versie wel uppen, credits go to you :p

AcIdR3IgN

Legacy Member
gebruik de firefox logo zo.. en doe da vos e weg :D dan heb je iets in den aard he! ;)

Boris Barowski

Legacy Member
even :offtopic: maar wat is dat WildFire netwerk eigelijk ?
heb je een site ofzo ?

Syko

Legacy Member
vlug iets gedaan... enkel een opvulling gegeven maar niets verder uitgewerkt, heb ek niet genoeg tijd voor.

wildfire_ps.jpg


Greetz

Respawn

Legacy Member
damn een bol idee oek al ... :woohoo:
wf.jpg


ps: merci voor de plaatsingstip lunchbox !
edit: vlammeke binnenin is nu iets groter
en ben ook'n beetje bezig nu met het woord WildFire...
(zal het wel plaatsen als ik daarover iet of wat tevreden ben)


greetz

Poepoei

Legacy Member
'k Heb ook es iets ineen geflanst, 't is misschien nie direct wat ge wou, ma
morge ga ik nog een doen :)
wildfire_logo%20copy.jpg


Dees is eerder rap-rap gemaakt :p

oXyCaL

Legacy Member
de plastic wrap filter druipt er vanaf :p
Die van respawn vindk wel nice :o

L0|2|23

Legacy Member
Zoveel inzendingen al! Ik ben echt onder de indruk :niceone:

@ oXyCaL: Ik vind vooral de rechterkant van het logo goedgelukt, op het 'staartje' is het plastik effect daar zeer mooi, maar links is er zo'n rare halfdoorzichtige lijn door. Dat ga je wss niet meer zien als het logo 16x16 is (voor het icoontje). Je hebt iig het 3D plastik effect te pakken (aan de rechterkant) en dat vind ik al heel goed.

@ The recycleload: Het ziet er al 3D achtig uit (met die witte glans langs onder), maar ik mis het vurige effect in het midden.

@ Syko: de opvulling is al heel fraai, als die zwarte randen wit worden (of een overgangskleur) dan zal het al sterk lijken op wat we nodig hebben (met wat vuur erin nog).

@ Gerritn: De roodgele gradient past mooi bij het grijszwart, ik ben er zeker van dat je er nog iets van kan maken als je het 3D plastik effect erop zou maken :)

@ Atticus: veel origineler dan de rest :), de kleuren zitten iig al goed (ze passen echt mooi bij elkaar), maar het lijkt eerder op een Azteeks amulet :p

@ Respawn: zeer knap, lijkt helemaal niet op het oorspronkelijk idee, maar het heeft zeker iets. Ik heb de cirkel rap even geresized naar 16x16 en het zag er al heel professioneel uit. Het rode vlammetje was wel iets te klein, dus als je die wat geprononceerder maakt zou het nog beter worden :)

@ blackdragon1990: het plastiekerige is idd nogal sterk, maar toch fijn dat je mee hebt gedaan. Er zit trouwes toch al een 3D effect in door de randen, da's toch al iets he ;)

:offtopic:
@ Boris Barowski: Opgelet - lange uitleg :p
WildFire wordt een (freeware, geen spyware) P2P chat programma, dat gelimiteerde ondersteuning zal bieden voor MSN (om de overstap gemakkelijker te maken). De reden dat we het maken is omdat we vinden dat MSN gewoon teveel bs in hun messenger stoppen (met Winks, Packs, Games, reclame) en omdat MSN gewoonweg te traag is (alle data moet via relay servers om mensen die achter een firewall/NAT zitten te helpen), en MSN blokkeert bepaalde bestandstypen (.jpg, .exe om er al een paar op te noemen). Met een P2P systeem is de snelheid maximaal (je volledige upload snelheid), plus WildFire compresst elk datapaketje voor doorgestuurd wordt (een beetje alsof je alles zou zippen/rarren voor je het doorstuurt). Zo hebben we al met een normale 24kb/s lijn al 320kb/s gehaald met het doorsturen van bestanden. Er zijn ook veel dingen die MSN niet heeft, die wij wel gaan inbouwen (allemaal ideen om iedereen zijn leven gemakkelijker te maken, er zijn er al een 30tal alleen al die volgen uit een petitie over "wat had jij graag gezien in een messenger").
Het belangrijkste is dat dit een project is dat wordt ontworpen voor de community, niet voor geld. Wij zijn volledig non-commercieel en het hele project is gebaseerd op een nieuwe (zelfontwikkelde) vorm van P2P (niet zoals je die in het torrent netwerk zou vinden dus).

Boris Barowski

Legacy Member
:offtopic:
nice ! :)
als je een beta releast ofzo, kan je mij eens een pm sturen ?
thanks ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan