Archief - REQ: instellingen v flyer veranderen (om te laten drukken)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nightmare`

Legacy Member
Oké, het probleem:
De maat dieje onze flyer heeft gemaakt is momenteel op skireis. De flyer is af, al moet hier een kleine nuance bij -> vooraleer hij kan verzonden worden om te drukken moeten er instellingen worden aangepast (oa colormode, afmetingen, ...). Niemand van ons heeft photoshop noch kennis daarvan.

Dit is de flyer:

http://img171.imageshack.us/my.php?image=flyerneedleontherecordta0.png

Op www.zwartopwit.be > vragen > opmaak (opmaakprogramma's) , vind je de 5tal richtlijnen (in zo'n technische fiche pfd). Bij de laatste stap kan je kiezen in welk bestandstype opslaan, liefst JPEG aub.

Wie mij kan helpen, werkelijk eeuwige dank!
(moest je naar het feesje willen komen wil ik je wel op de guestlist zetten dat je gratis binnen kan als compensatie)

update:
de huidige afbeelding is 300dpi RGB.
Die overloop hoeft niet, is geen probleem, dat er langs beide kanten een paar mm afgaat maakt niet uit (zelfs niet als die klein letters beneden (VU n aub ...) er af vallen) , dat risico nemen we dan wel)

b0rt

Legacy Member
Is dat de afbeelding zelf of bestaat er nog een grotere versie ervan? Want zoals die nu is wordt het maar pakweg 4cmx5cm groot, hou daar rekening mee.

Xavez

Legacy Member
Met andere woorden: je bent de lul :p.

Hij had moeten starten met een 300dpi document in CMYK, euroscale coatet of uncoated, met de juiste afmetingen, + 3mm bleed (overloop). My guess now? 72 dpi RGB en geen bleed :p. Oplossing? Origineel Photoshopbestand bewerken en ten minste de vectoren als vectoren vergroten (tekst bijvoorbeeld). De rest (bitmaps) gaat er dan wel crap uitzien, maar als het dringend moet is dat vrees ik de enige oplossing... :x

Nightmare`

Legacy Member
Euh, iem die er toch het beste van wilt maken?

Meer hebben we ni en anders is het nx, da zou een volledige ramp zijn...

@ xavez, de huidige afbeelding is 300dpi RGB.
Die overloop hoeft niet, is geen probleem, dat er langs beide kanten een paar mm afgaat maakt niet uit (zelfs niet als die klein letters beneden (VU n aub ...) er af vallen) , dat risico nemen we dan wel)

Xavez

Legacy Member
Ok, hij is weliswaar 300 dpi, maar hij is dan afgedrukt maar 45*50 mm groot... Dat kan sowieso niet de bedoeling zijn. Hoe groot moet hij uiteindelijk worden?

Xiao

Legacy Member
Nightmare` zei:
vooraleer hij kan verzonden worden om te drukken moeten er instellingen worden aangepast (oa colormode, afmetingen, ...).
Bangelijk :applause::lol:

Garmir

Legacy Member
Nightmare, als je deze afbeelding uit vergroot naar een A6 formaat, gaat er ten eerste veel van de kwaliteit verloren, en ten tweede je verliest 21% van de totale breedte van de flyer. (verhouding van A6 =/= 5/4 maar ongeveer 3/2) Alles wat buiten de rode lijnen valt zou je verliezen, om nog niet te spreken van die 3mm bleeding.

verlies.png


Als je wilt dat iemand van hier dit in orde zou krijgen, dan hebben we het origineel bestand nodig Photoshop file of illustrator file of wat dan ook...

b0rt

Legacy Member
da is gewoon de originele afbeelding opgeblazen?
technisch zal het wel genoeg zijn om te drukken (indien het 300dpi CMYK is), maar of het er fatsoenlijk uit zal zien?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan