piotke
Legacy Member
Weldra ga ik via het school een bedrijfje opstarten. Één van onze deeltakken zal sites ontwerpen en maken inhouden.
De doel-klanten-groep zijn kleine zelfstandigen, particulieren, organisaties, ...
We gaan onderscheid maken tussen:
* Puur HTML / CSS
* Met basic PHP scriptjes (newsposts/gastenboek/mailform)
* Volledig ASP gecodeerde sites (webshop toestanden)
Gesorteerd van relatief weinig werk naar enorm veel werk.
Alle codes zelf geschreven, ontwerpen zelf gemaakt en zo. Eventueel hier en daar aangerijkt met flash en javascript. Nu heb ik absoluut geen idee wat de prijzen hiervoor zijn.
Alles is overigens volledig legaal en officieel. Daar het een onderneming zal zijn - zonder BTW nummer wel - maar met een speciaal statuut van de overheid en die shit. Dus een officiële factuur mogen we maken enzo, en zal ook rechtsgeldig zijn.
Van het simpelste, dus enkel HTML en CSS, heb ik een voorbeeld dat ik vorig jaar gemaakt heb. Namelijk: http://zimpath.meloen.be/
Wat zou zoiets mogen kosten ?
De doel-klanten-groep zijn kleine zelfstandigen, particulieren, organisaties, ...
We gaan onderscheid maken tussen:
* Puur HTML / CSS
* Met basic PHP scriptjes (newsposts/gastenboek/mailform)
* Volledig ASP gecodeerde sites (webshop toestanden)
Gesorteerd van relatief weinig werk naar enorm veel werk.
Alle codes zelf geschreven, ontwerpen zelf gemaakt en zo. Eventueel hier en daar aangerijkt met flash en javascript. Nu heb ik absoluut geen idee wat de prijzen hiervoor zijn.
Alles is overigens volledig legaal en officieel. Daar het een onderneming zal zijn - zonder BTW nummer wel - maar met een speciaal statuut van de overheid en die shit. Dus een officiële factuur mogen we maken enzo, en zal ook rechtsgeldig zijn.
Van het simpelste, dus enkel HTML en CSS, heb ik een voorbeeld dat ik vorig jaar gemaakt heb. Namelijk: http://zimpath.meloen.be/
Wat zou zoiets mogen kosten ?


Wat heeft de kwaliteit van de scripts nu in godsnaam te maken met de taal die je gebruikt? Juist ja, niks. Je kan in beide crappy en goede code schrijven, het ene doet niet onder voor het andere (nu ja, ASP doet redelijk onder aangezien PHP meer gestandariseerde libs gebruikt en ASP z'n COM componenten - op enkele uitzonderingen na - niet echt ingeburgerd zijn).
.