Archief - Q: Wallpapercontest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FiliberkeAliasV

Legacy Member
Hoi,

Heb een vraagje ivm de wallpapercontest die nu loopt tot 13 december.
Heb een wallpaper doorgezonden naar heb opgegeven emailadres van telenet.
Maar heb geen replay gekregen, is dit normaal? Of laat de bevestiging dat je een wallpaper hebt doorgestuurd gewoon wat op zich wachten.

Mvg

Poepoei

Legacy Member
'k Denk dat dat normaal is hoor, heb zelf nog geen verstuurd, maar ze kunnen moeilijk replyen op iedereen die wallpapers inzend he...

Wees gerust, ze zullen 'm wel hebben gekregen ;)

Belgianbonzai

Legacy Member
dresse zei:
https://www.beyondgaming.be/forums
int vervolg ff lezen voor ge nog iets post. zal em nu nog aanpassen voor u :)

en wa de vraag betreft, zou het niet weten. heb nog nooit een wallpaper opgestuurd. Heb geduld zou ik zeggen...


Gij zit toch in de jury...

De winnaars zullen door een uiterst strenge jury (zijnde de Telenet Games-crew) verkozen worden.

btw, hoeveel kost dat om u te overhalen om iets (of veel) positiever naar mijn wallpapers te kijken ;)

dresse

Legacy Member
schijnt datk daar mee over oordeel eh :)
wel stom dat heel de crew daarover beslist. wat weet de crew van zwam nu over gfx. (ni da ik er heel veel van weet, ma ik kan toch al zien of het filters zijn of niet :) )
en uiteindelijk zit er zo'n 120 man ofzo in de crew, dus veel gaat mijn stem niet uitmaken.
omkopen kan natuurlijk altijd met harde cash...

Massis

Legacy Member
dresse zei:
schijnt datk daar mee over oordeel eh :)
wel stom dat heel de crew daarover beslist. wat weet de crew van zwam nu over gfx. (ni da ik er heel veel van weet, ma ik kan toch al zien of het filters zijn of niet :) )
en uiteindelijk zit er zo'n 120 man ofzo in de crew, dus veel gaat mijn stem niet uitmaken.
omkopen kan natuurlijk altijd met harde cash...

muntjes dus? :p


'k wou ook wel meedoen, mr gewoon genen tijd recently

sexymofo

Legacy Member
Kben begonnen ma kwist nie da Dresse crew was.
Daar gaan mijn kansen.
Die van mij trekt voorlopig op nie veel. Heb inspiratie nodig, ma tis nog effe hé

systemlord

Legacy Member
Heb een hele goeie dus let maar op :p (allez tog beter dan alles wat er al gepost is op het forum), allez kzijn der nog aan bezig.

DJ_Trash

Legacy Member
dresse zei:
schijnt datk daar mee over oordeel eh :)
wel stom dat heel de crew daarover beslist. wat weet de crew van zwam nu over gfx. (ni da ik er heel veel van weet, ma ik kan toch al zien of het filters zijn of niet :) )
en uiteindelijk zit er zo'n 120 man ofzo in de crew, dus veel gaat mijn stem niet uitmaken.
omkopen kan natuurlijk altijd met harde cash...

das reden nr 1 wrom ik ni meedoe
waarschijnlijk wint de walpaper met het "coolste" random 3d vromkes-door-elkaar-gesmeten werkske zodat er 1000000 zijn.
Of de wallpaper me een babe en een 13373 doch oncreative slagzin erbij.

fartbunny

Legacy Member
ik heb de mijnen opgezonden en gene reply gekregen.. zal dus wel zo zijn zeker? ;)

blaZe

Legacy Member
DJ_Trash zei:
das reden nr 1 wrom ik ni meedoe
waarschijnlijk wint de walpaper met het "coolste" random 3d vromkes-door-elkaar-gesmeten werkske zodat er 1000000 zijn.
Of de wallpaper me een babe en een 13373 doch oncreative slagzin erbij.

dat stoorde me vroeger ook wel eens, en als er dan eens een iets dergelijks werd georganiseerd en gfx-crew werd buitengelaten was dit bijna idd zo. (om maar te zwijgen van deelse rip-off werkjes die zo in de wallpaper galery kwamen)
Na een kleine opmerking van de gfx-crew toen werden deze erbij betrokken en werd er democratisch gestemt, met argumenten/reden waarom die persoon of dat werkje een vote kreeg. (tuurlijk speelt persoonlijke smaak ook een kleine rol)

maar to the point, wees gerust dat ze zo neutraal mogelijk voten.
3D abstract of babes compil werkjes zie ik dan niet snel met de hoofdprijs gaan lopen.
het enige is dat natuurlijk HEEL telenet crew stemt wat favo stemmen nooit uitsluit, stoort dat je - neem dan nooit aan enige contest deel want dat is bijna schering en inslag bij de iet meer grafische of creativere contests.

wat ik in veel van die werkjes gezien mis is jammer genoeg creativiteit over onderwerp

een werkje als systemlord zal imho voor DEZE wallpapercontest nooit winnen, heeft niets te maken met XBOX, of met TELENET of met GAMEN.

die dat deze 3 elementen kan combineren en iets knap als output heeft hoort bij de kanshebbers.

sexymofo

Legacy Member
Moet het iets te maken hebben met Xbox?
Da opent perspectieven natuurlijk.
Die van mij ziet er voorlopig tutorial-achtig uit. wat wel klote is omdat ik geen tutorial heb gebruikt.

Nog een vraagje trouwens. Is Games.telenet.be voldoende of moet er Http:// bij
want das nie echt duidelijk.

DJ_Trash

Legacy Member
Je hebt gelijk Blaze; wallpaper is meer dan gfx alleen feitelijk;

Ik ben echter liever 4des dankzij een jury met kennis van zaken dan eerst dankzij een hol ontwerp en een jan-met-de-pet-on-the-subject jury :)

GL to all

Phil

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Je hebt gelijk Blaze; wallpaper is meer dan gfx alleen feitelijk;

Ik ben echter liever 4des dankzij een jury met kennis van zaken dan eerst dankzij een hol ontwerp en een jan-met-de-pet-on-the-subject jury :)

GL to all


maar wel een xbox rijker :p

systemlord

Legacy Member
Mja kwist ni da het me xbox te maken moest hebben. Maar nu vraag ik mij tog 1 ding af. Ik werk nu als een tijdje in phostoshop tog al 5 jaar of zo, maar ja ik leer alles uit tutorials. Dus het is normaal dat bijna alles wat ik maak 20 layers zijn waar eerst 10 effecten op gezet zijn en dan nog verder bewerkt me de tools aan de zijkant (brushes en zo) , wa colorblances en contrastjes veranderen. Ok ik had het 3d object nog wat kunnen bijwerken , maar het is dan ook nog niet echt af. (er is wel niks rip aan deze image)

Maar als de mensen van dit forum dat dan boegt vinden, dan vraag ik mij af wat vinden jullie dan wel mooi? Of de moeite waard? Wat is dan kwalitatief werk? Welke technieken moet ik onder de knie krijgen om kwalitatief werk af te leveren naar jullie normen?

Geef eens een voorbeeld van een wallpaper die dan wel de moeite ward is (ik bedoel estetisch gezien en het moet ni van de contest zijn), ik wil gewoon zien wat het verschil is met mijn werk.

Ik wil eens iets kunnen posten waar de mensen van zeggen das wel schoon of zo... Maw ik zit vast op dit niveau in photoshop en weet ni hoe ik het dan wel moet doen om een iets kwalitatiefs hoogstaanders te maken als dees. (of vinden jullie abtracten gewoon niet mooi , ik wel anders)

help mij verder, dan leer ik trenminste iets

systemlord

Legacy Member
ah merci blaze voor pozitieve feedback, ik zal idd beter een wallpaper moeten maken die meer met het onderwerp te maken heeft

Erinyes

Legacy Member
Het uitgangspunt is niet dat die tutorials een goed ontwerp zullen maken.
Ze zijn enkel handig als je eens zoiets nodig hebt... Maar verder dienen de meeste van die tutorials eigenlijk niet. Ik moet toegeven dat ik ook een tijd lang bezig was met tutorials, maar als ik nu kijk wat ik doe met Photoshop... Je gebruikt dat eigenlijk allemaal niet :)

En een goeie wallpaper hoeft niet vol zitten van de filters. Less is more, wordt er wel gezegd... Een ontwerp hoeft je niet te overweldigen door het het technische aspect (door bv allerlei filters en effecten). Het idee erachter volstaat gewoonlijk.

Bv. http://www.pixelgirlpresents.com/images/desktops/Felipe_Mendieta/Nighty_1024.jpg
Mensen willen vaker een simpele eenvoudige achtergrond, zo voorkomen ze epileptische aanvallen bij drukke desktops.

http://www.pixelgirlpresents.com/images/desktops/calu/In_Stereo_1280x960.jpg
zeer simpel, clean en toch aantrekkelijk.

Let er bij wallpapers ook op dat windows gebruikers hun icoontjes links zetten en mac gebruikers rechts. Het doelpubliek voor de xbox contest zijn gamers, die zullen dus wel pc gebruikers zijn, dus een eventuele afbeelding zet je best rechts.

dresse

Legacy Member
vraag van de threadstarter is beantwoord en tkan alleen nog maar verder offtopic gaan.
als ge onze mening wilt kushrenada, open een check.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan