Archief - Q: .VOB .IFO .BUP - hoe bewerken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rimpel

Legacy Member
Tijdens een bijeenkomst met vrienden werd een filmpje gemaakt. Een kennis heeft een compilatie gemaakt. Deze compilatie bestaat uit 3 bestanden, een .vob, een .ifo en een .bup. Naar ik kon lezen op internet zijn dit bestandstypen om dvd's mee te maken.

Nu had ik graag het filmpje een beetje gecensureerd voor ik het aan bepaalde mensen toon. Kan ik zo'n bestanden bewerken? en met wel prog.? (de andere bestanden heeft de maker al verwijdert)

Ben niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik zie filmbewerking als graphics/art dus....

Biancske

Legacy Member
Schijnbaar is er in die tijd nooit een antwoord gekomen op deze vraag..

Nu, ik heb oude videobandjes bij een fotograaf op dvd laten zetten en wil nu graag deze dvd's gaan herbewerken als dat kan. Ze staan nu als volgt op de dvd:
Nu heb ik op mijn DVD twee mappen een Audio_TS en een Video_TS. In de laatste map zitten meerdere VOB, IFO en BUP bestanden

Is het mogelijk dat ik het stuk video op deze dvd kan gaan bewerken zodat ik er bijvoorbeeld stukken uit kan knippen of titels bij kan maken?

GenesisX

Legacy Member
Kun je dat niet importeren met één of ander videobewerkignsprogramma en dan gewoon doen wat je wil ermee?

Biancske

Legacy Member
Nja..
Dat heb ik dus geprobeerd maar lukt niet..
Geprobeerd met:
- Capty MPEG Edit EX for Everio
- Capty dvd2
- Final cut express HD
- iMovie (apple)

Hoop dat iemand het vertellen kan..

Of anders weet welk programma het wel pakt en ook op een Apple draait (macintosch)

MaVaCa

Legacy Member
Een onbeveiligd .vob bestand kan je dacht ik gewoon naar je harde schijf kopiëren en hernoemen naar .mpeg. Dat zou dan wel bewerkbaar moeten zijn in je videobewerkignsprogramma.

Schiet me niet af als het niet lukt, heb het maar van horen zeggen.

TiB0

Legacy Member
Compressor (mac) is gemaakt voor zo'n dingen, geloof ik... Dat hoort ook bij het Final Cut Pro pakket.

Ben ik ook niet 100% zeker van, maar ik dacht dat het mogelijk was met dat programma.

solaris27

Legacy Member
je kan het bestand in windows movie maker importeren en bewerken en daarna publiceren al media player film

dresse

Legacy Member
movie maker... :unsure:

soms lukt het om vob gewoon naar mpeg te hernoemen, maar kan wel fouten geven want is niet helemaal zelfde formaat.
Google gewoon eens op "convert vob to avi" ofzo... Massas proggies da ge dan vindt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan