Tja gij moet weten wat je wil doen hé, ma persoonlijk zou ik toch eerst mijn richting afmaken waar ik nu inzit in plaats van nu al te veranderen. Over dat programmeren is mijn ervaring dat sommigen daar echt een gave voor hebben, anderen het redelijk kunnen en sommige er niks van bakken. Ik heb 3 jaar Toegepaste Informatica gedaan:
3x herexamen Java
1x herexamen Cobol
1x onderscheiding in VB.NET
1x onderscheiding in asp.net
1x onderscheiding in html
Om uiteindelijk af te studeren na 3 jaar (ben dus niet blijven zitten) met onderscheiding na een hele goede stage met ASP.Net. Kwil gewoon zeggen dat sommige talen u mss zullen liggen en anderen niet.
Kan moeilijk geloven dat niemand dat bij u gekunnen heeft ... Is dat het eerste jaar dat die leerstof gegeven wordt ofzo ? Maw als ik u mag geloven zal er niemand door die richting geraken dit jaar ???!!

Ik denk dat ge eerder wat gefrustreerd zijt omdat ge niet echt meezijt...Mijn ervaring op gebied van programmeren is: as ge enkel les volgt, thuis komt en uw rugzak in de hoek smijt en niets meer doet gade het moeilijk krijgen. Als je zegt dat er dingen op het examen gevraagt worden die je nog niet gezien hebt is dat inderdaad spijtig, maar is het ook jullie eigen fout omdat jullie thuis mss niet genoeg leergierig zijn en meer opzoekingswerk doen. Hetgene wat in school gegeven wordt is heus niet het enige wat er met die talen te doen valt. Natuurlijk moeten de vragen binnen de perken blijven. Volgens mij moet programmeren ook ALTIJD openboek zijn en eventueel ook op pc. Alles namelijk van buiten weten van programmeertalen is namelijk onbegonnen werk! Ik zat voor mijn herexamens in de vakantie veel meer bezig met programmeren waardoor alles veel duidelijker werd en ik slaagde altijd!
Wat betreft een andere richting te volgen...Kan mss leuk zijn, ik volg nu ook een meer grafische richting en ik zie Photoshop, Indesign, Illustrator, Flash, Director, Premiere, 3D Studio Max,... enz maar bijvoorbeeld voor Flash en Director moet je als je leuke dingen wil maken al een beetje kunnen programmeren en dan zie ik dat mensen uit mijn klas die nog nooit programmeren hebben gekregen zitten rond te staren na 5 minuten omdat ze niemer mee zijn. Grafisch betekend niet altijd statisch hé, om wat dynamiek te krijgen moet je toch wat kunnen programmeren en zal altijd zo blijven, maar dat is juist het leuke eraan.