KenSpectre
Legacy Member
Ik wil Grafisch ontwerp gaan doen ipv van Informatica en moet dus veranderen maar nu blijkt dat er dus ook een toelatingsproef is:
Deze kan ik de 26 juni gaan doen en heb dus 2 maanden de tijd om me voor te bereiden. Tis allang geleden dat ik nog getekend heb (Vroeger werk vind je hier).
Ik ga zowieso terug beginnen met basis (anatomie/perspectief) en dit met de boeken "Hoe teken ik mensen" en "Hoe teken ik in perspectief", beiden van Felix Lorenzo.
Ook de 2de opgaven zou geen probleem moeten zijn, ben wel wat thuis in 3D/PS enzo.
Nu ivm met de 3rde, heb motivatie en redenen genoeg. Maar sommigen zeiden me ook al dat ik beter wat namen ken. Dus als iemand me daar links over zou kunnen geven enzo?
Tips over tekenen enzo zijn ook altijd welkom
Wil hier echt wel mee verder!
Inhoud van de artistieke toelatingsproef
De proef bestaat uit de volgende onderdelen waarvoor men zich echter niet speciaal hoeft voor te bereiden:
A. Een tekenproef. Bij deze proef wordt nagegaan of de kandidaten over voldoende waarnemingsvermogen en tekenvaardigheid beschikken om de studie met kans tot slagen aan te vatten. De proef wordt afgenomen en beoordeeld door de verantwoordelijken voor het opleidingsonderdeel tekenen. (Dit onderdeel wordt beoordeeld op een totaal van 20 punten)
B. Een specifieke praktische atelierproef. De proef wil onderzoeken of de kandidaten over voldoende handigheid en artistiek doorzicht beschikken in verband met de afstudeerrichting of het atelier van hun voorkeur, om met kans tot slagen de studie aan te vatten. De proef wordt afgenomen door de atelierverantwoordelijken. (Dit onderdeel wordt beoordeeld op een totaal van 20 punten)
C. Een gesprek over de artistieke kennis en motivatie van de kandidaten om na te gaan of zij over voldoende artistiek- intellectuele mogelijkheden beschikken om de studie met kans tot slagen aan te vatten. Het departement Beeldende Kunst eist niet dat de kandidaten reeds artistiek werk gepresteerd hebben. Moest dat uitzonderlijk toch het geval zijn dan kunnen deze kandidaten indien zij dat wensen een map met tekeningen, ontwerpen, realisaties of foto’s voorleggen aan de examencommissie. Kandidaten die niet over een dergelijke map beschikken zijn in geen enkel geval benadeeld.(Dit onderdeel wordt beoordeeld op een totaal van 20 punten).
Deze kan ik de 26 juni gaan doen en heb dus 2 maanden de tijd om me voor te bereiden. Tis allang geleden dat ik nog getekend heb (Vroeger werk vind je hier).
Ik ga zowieso terug beginnen met basis (anatomie/perspectief) en dit met de boeken "Hoe teken ik mensen" en "Hoe teken ik in perspectief", beiden van Felix Lorenzo.
Ook de 2de opgaven zou geen probleem moeten zijn, ben wel wat thuis in 3D/PS enzo.
Nu ivm met de 3rde, heb motivatie en redenen genoeg. Maar sommigen zeiden me ook al dat ik beter wat namen ken. Dus als iemand me daar links over zou kunnen geven enzo?
Tips over tekenen enzo zijn ook altijd welkom

Wil hier echt wel mee verder!


