Archief - Q: Teskst 90 graden draaien

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exxhal

Legacy Member
Hoi,
Stel ik haal gegevens(tekst) uit mijn db, deze wil ik dan op de één of andere wijze 90 graden draaien en/of weergeven op mijn browser.
Is dit mogenlijk ?
Het princiepen is zoals je een foto 90 graden zou draaien maar dan tekst.

TiZon

Legacy Member
denk niet dat het zomaar mogelijk is:
http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2003/09/29/55082.aspx

EDIT:
heb mss wel iets gevonden:
voorbeeld:
HTML:
<html>
<head>
<title>vertical.htm</title>
<style type="text/css">
..vertical { layout-flow:vertical-ideographic }
</style>
</head>
<body>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="50">
<tr height="50">
  <th class="vertical">Titel</th>
</tr>
<tr>
  <td>Een</td>
</tr>
<tr>
  <td>Twee</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

EDIT2: even getest => IE only

Xavez

Legacy Member
Via php en een font een image genereren met de tekst 90° gedraaid? Just an idea.. :-)

exxhal

Legacy Member
TiZon zei:
denk niet dat het zomaar mogelijk is:
http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2003/09/29/55082.aspx

EDIT:
heb mss wel iets gevonden:
voorbeeld:
HTML:
<html>
<head>
<title>vertical.htm</title>
<style type="text/css">
..vertical { layout-flow:vertical-ideographic }
</style>
</head>
<body>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="50">
<tr height="50">
  <th class="vertical">Titel</th>
</tr>
<tr>
  <td>Een</td>
</tr>
<tr>
  <td>Twee</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

EDIT2: even getest => IE only

Bedankt het gaat in de richting.
Maar op de volgende link zou de tekst dan komen te staan.
Zo heb je een beter idee van hoe het zou moeten komen te staan(de tekst dan).
'affiche'

exxhal

Legacy Member
Xavez zei:
Via php en een font een image genereren met de tekst 90° gedraaid? Just an idea.. :-)

Ja dacht al dat ik zoiets zou moeten maken.

Eerst horizontaal met tekst en dan een foto/screenshot in php van de pagina en dan 90° draaien en dan in een pdf. :help:

exxhal

Legacy Member
Het probleem is dat het juist op een A4 past en ook zo geprint zal worden.

Ik heb al wel een goede link gevonden http://ruquay.com/sandbox/imagettf/

Ik heb dan wel de volgende vraag i.v.m. fonts.
deze tekst begrijp ik niet goed.

The name of the TrueType font file (can be a URL). Depending on which version of the GD library that PHP is using, it may attempt to search for files that do not begin with a leading '/' by appending '.ttf' to the filename and searching along a library-defined font path

Moet ik mijn fonts zelf uploaden?
Want bij een test krijg ik wel een image maar geen tekst.

Wat werkt er juist niet in FF ?

Xavez

Legacy Member
Uiteraard moet je die fonts uploaden... Je script moet de entities toch ergens vandaan halen... :).

exxhal

Legacy Member
Xavez zei:
Uiteraard moet je die fonts uploaden... Je script moet de entities toch ergens vandaan halen... :).
Bedankt, het lukte :applause:

<?PHP
Header ("Content-type: image/jpeg");
$filename = 'affiche_UIT_DE_HAND_TE_KOOP_beta_H_pdef.jpg';
$im = imagecreatefromjpeg($filename);
$black = ImageColorAllocate ($im, 255, 255, 255);
$white = ImageColorAllocate ($im, 0, 0, 0);
$font=ImagePsLoadFont("ocra10.pfb");
ImagePsText($im, "4 x 40 euro p/u = 160 euro! :-)",$font, 11, $white, $black, 122, 300);
ImagePsFreeFont($font);
$degrees = 90;
$rotate = imagerotate($im, $degrees, 0);
imagejpeg($rotate);
ImageDestroy ($im);

?>

exxhal

Legacy Member
Ik heb nu wel een ander probleem ?

Hoe sla ik dat plaatje op, of waar staat dat plaatje dan.
Als ik naar de eigenschappen kijk krijg ik een .php
waar staat de .jpg dan of hoe maak ik dat er dan van ?:crazy:

exxhal

Legacy Member
BETA 1 is klaar.
testen kan hier.

Indien je iets tegen komt graag een replay.

Adobe reader heb je wel nodig :lol: (een handleiding heb ik nog niet.)

b0rt

Legacy Member
Ik zou om eerlijk te zijn een vector van de affiche maken. Hetgeen er nu staat afprinten is namelijk imo iets te zwaar voor wat het is en het gaat er bovendien afschuwelijk uitzien als het geprint is.

Conqie

Legacy Member
:offtopic:
wel een schitterend concept, meer mensen zouden hun eigen huis zonder immo moeten verkopen

Cycloon

Legacy Member
De tekst onder de eigenlijke website is wel maar lame om zo wat google hits te krijgen. :)

exxhal

Legacy Member
Unlimited4s zei:
Ik zou om eerlijk te zijn een vector van de affiche maken. Hetgeen er nu staat afprinten is namelijk imo iets te zwaar voor wat het is en het gaat er bovendien afschuwelijk uitzien als het geprint is.
Inderdaad de pixels vallen wat tegen.
De print valt eigenlijk beter mee dan de pdf zelf, ik kan nat. eens testen met een vector.
Zelfs met een lowbudget printer en zelf ingespoten inkt('how low can you go?') lukt het aardig en beter dan verwacht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan