..::Timoke::..
Legacy Member
Hey,
Sinds kort maak ik voor een bedrijfje webdesigns. Ik heb het dan enkel en alleen over de designs, programmeren doe ik (nog) niet.
Ik maak een design, lever mijn PSD af en ontwikkel gaandeweg alle grafische elementen (logotje, grafische elementjes op de pagina's,...) die er nodig zijn.
Nu zit ik een beetje gewrongen. Ik heb geen idee hoeveel ik daarvoor moet aanrekenen (tarifering per werkuur). Ik heb al op verschillende forums gekeken, maar de threads die ik daarover vind spreken altijd van design én programmeerwerk.
Ik wil graag weten wat professionals daar zo al mee verdienen, maar ook wat de "bijverdienste" en "bijberoep"-mensen daar zoal voor vragen (lees: in het zwart en in het wit).
Ik ga er geen doekjes om winden: momenteel is dat nog niet echt "officieel" (je snapt me wel). Ik wil niet meteen mezelf voor de leeuwen gooien. Als ik mij er een beetje in ingewerkt heb (als ik een iet of wat toonbare portfolio bij elkaar heb), wil ik dit ook officieel gaan doen. Vandaar dat ik nu nog een onderscheid maak.
Sinds kort maak ik voor een bedrijfje webdesigns. Ik heb het dan enkel en alleen over de designs, programmeren doe ik (nog) niet.
Ik maak een design, lever mijn PSD af en ontwikkel gaandeweg alle grafische elementen (logotje, grafische elementjes op de pagina's,...) die er nodig zijn.
Nu zit ik een beetje gewrongen. Ik heb geen idee hoeveel ik daarvoor moet aanrekenen (tarifering per werkuur). Ik heb al op verschillende forums gekeken, maar de threads die ik daarover vind spreken altijd van design én programmeerwerk.
Ik wil graag weten wat professionals daar zo al mee verdienen, maar ook wat de "bijverdienste" en "bijberoep"-mensen daar zoal voor vragen (lees: in het zwart en in het wit).
Ik ga er geen doekjes om winden: momenteel is dat nog niet echt "officieel" (je snapt me wel). Ik wil niet meteen mezelf voor de leeuwen gooien. Als ik mij er een beetje in ingewerkt heb (als ik een iet of wat toonbare portfolio bij elkaar heb), wil ik dit ook officieel gaan doen. Vandaar dat ik nu nog een onderscheid maak.
)

