Archief - Q: Tarifering enkel voor design?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

..::Timoke::..

Legacy Member
Hey,

Sinds kort maak ik voor een bedrijfje webdesigns. Ik heb het dan enkel en alleen over de designs, programmeren doe ik (nog) niet.
Ik maak een design, lever mijn PSD af en ontwikkel gaandeweg alle grafische elementen (logotje, grafische elementjes op de pagina's,...) die er nodig zijn.

Nu zit ik een beetje gewrongen. Ik heb geen idee hoeveel ik daarvoor moet aanrekenen (tarifering per werkuur). Ik heb al op verschillende forums gekeken, maar de threads die ik daarover vind spreken altijd van design én programmeerwerk.

Ik wil graag weten wat professionals daar zo al mee verdienen, maar ook wat de "bijverdienste" en "bijberoep"-mensen daar zoal voor vragen (lees: in het zwart en in het wit).
Ik ga er geen doekjes om winden: momenteel is dat nog niet echt "officieel" (je snapt me wel). Ik wil niet meteen mezelf voor de leeuwen gooien. Als ik mij er een beetje in ingewerkt heb (als ik een iet of wat toonbare portfolio bij elkaar heb), wil ik dit ook officieel gaan doen. Vandaar dat ik nu nog een onderscheid maak.

beenske

Legacy Member
Geachte Heer,

Ik werk veel samen met professionele webdesigners,
aangezien wij coderen en designs uitbesteden aan webdesigners.

Een gemiddeld bedrag voor een GOEDE webdesigner is toch gemakkelijk 50-60 euro per uur !
Soms betaal je zelfs veel meer!
Voor te starten zou ik een tarief hanteren van een 25-30 euro tot je een mooie portfolio hebt en iets kan tonen aan je potentiële klanten.
Dan kan je ook nog wat ervaring opdoen enz ...
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

Allesinds veel succes met je (toekomstige) zaak

Quilombo

Legacy Member
geraak jij dan aan opdrachten door enkel te designen ;o ?

(hoe dan? :p)

DJ_Trash

Legacy Member
design vlak is dat voor mij heel simpel: rekenen per uur; maar op voorhand schatten hoeveel uren je werk hebt; zodat je snel een offerte kan voorleggen.

Het is verbazend hoeveel er afhangt van de snelheid en professionaliteit je een offerte aflevert; het belang van DE eerste indruk wordt nog steeds onderschat.

Bedrijven kiezen vaak voor de snelle offerte en de professionele demo.
Verkopen is nog steeds gebakken lucht hypen voor er echt concrete zaken ontwikkeld zijn; exploit it :)

dit samen als advies met hetgeen beenske zei

Lo_fi

Legacy Member
tikketim zei:
lijkt me precies toch nog veel voor een beginner niet ?:s

Niet als dat de legale prijs is. Je betaalt daar belastingen op (+/- 50% om het eenvoudig te stellen). Als het over zwartwerk gaat is dat inderdaad vrij veel voor een beginner.

Quilombo

Legacy Member
trasj wat bedoel je met een "demo" :unsure:
(ben mij ier wer ferm belachelijk aan t maken :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan