Sprynxky Man zei:
Als er iemand zegt dat de cgi van een film op niets trekt (hoewel die vaak wel erg knap gedaan is), zeg jij dan ook dat het oneerbiedig is?
Je toont mijn standpunt nog maar eens aan : stop-motion animatie is hard overroepen.
Wat een bizar geen-redenering-met-grondslag standpunt
Overroepen?

Waarom? Omdat W&G de oscar gewonnen heeft dit jaar? Ik heb nog nooit iemand Stop Motion film horen overroepen. Ik heb zelf al heel wat bekende en minder bekende stop motion gezien: auteursfilms, studentenfilms en big budget producties. Stop motion op zich is geen genre maar een techniek. Hoe kan een techniek overroepen zijn? Het is zo dat vaak in de kijker wordt gezet dat het een zeer tijdsrovende precisietechniek is. Dit is gewoon zo. Ik heb vorig jaar als eindwerk 1e meesterjaar animatiefilm een stopmotion short gemaakt en het werk dat je moet verrichten om degelijk beeldmateriaal te bekomen is gewoon enorm. Als je dit "het overroepen van stop motion" vindt, moet je er eerst zelf maar eens aan beginnen, dan snap je ook waarom het oneerbiedig genoemd wordt stop motion met een zinnetje af te maken

.
Trouwens, objectief gezien, als er één techniek in het algemeen overroepen wordt, dan zal het 3D-CGI wel zijn zeker.

Over die techniek is al heel wat meer bijeengeschreven, gefilmd en geroepen dan alle andere animatietechnieken tesamen.
Wat is basicly het verschil tussen stop motion, CGI, cutout en Lijnanimate (om niet te zeggen life action film)? Het is allemaal gebaseerd op dezelfde basiselementen enkel de techniek verschilt.