T2000
Legacy Member
Kan iemand mij voorstellen hoe ik het best een statuspagina kan maken en welke middelen ik hiervoor best gebruik.
Bedoeling: een beetje zoals de Telenet server status pagina waar je kan zien of het serverpark in orde is a.d.h.v. ping checks (groene/rode led indicaties).
Wat het moet kunnen: via een soort controlpanel of weet ik wat moet ik de mogelijkheid hebben om een status te kunnen veranderen. Bvb zelf een server groen of rood markeren. Tevens een mogelijkheid voor tekst zoals 'geplande werken' etc.
Als iemand alternatieven heeft van bestaande pakketten is dit uiteraard ook mooi meegenomen. Of tips hoe ik zoiets best aanpak en wat ik hiervoor best gebruik (ASP? VB.NET? ...). Gebruik ik best een database met daarin de teksten, servers en statussen waarna ik deze uitlees en in een HTML ofzo giet?
Ik ben niet echt een webdesign freak maar jullie tips helpen me missch op weg. Bedankt alvast.
Bedoeling: een beetje zoals de Telenet server status pagina waar je kan zien of het serverpark in orde is a.d.h.v. ping checks (groene/rode led indicaties).
Wat het moet kunnen: via een soort controlpanel of weet ik wat moet ik de mogelijkheid hebben om een status te kunnen veranderen. Bvb zelf een server groen of rood markeren. Tevens een mogelijkheid voor tekst zoals 'geplande werken' etc.
Als iemand alternatieven heeft van bestaande pakketten is dit uiteraard ook mooi meegenomen. Of tips hoe ik zoiets best aanpak en wat ik hiervoor best gebruik (ASP? VB.NET? ...). Gebruik ik best een database met daarin de teksten, servers en statussen waarna ik deze uitlees en in een HTML ofzo giet?
Ik ben niet echt een webdesign freak maar jullie tips helpen me missch op weg. Bedankt alvast.