Archief - Q: Statuspagina maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T2000

Legacy Member
Kan iemand mij voorstellen hoe ik het best een statuspagina kan maken en welke middelen ik hiervoor best gebruik.

Bedoeling: een beetje zoals de Telenet server status pagina waar je kan zien of het serverpark in orde is a.d.h.v. ping checks (groene/rode led indicaties).

Wat het moet kunnen: via een soort controlpanel of weet ik wat moet ik de mogelijkheid hebben om een status te kunnen veranderen. Bvb zelf een server groen of rood markeren. Tevens een mogelijkheid voor tekst zoals 'geplande werken' etc.

Als iemand alternatieven heeft van bestaande pakketten is dit uiteraard ook mooi meegenomen. Of tips hoe ik zoiets best aanpak en wat ik hiervoor best gebruik (ASP? VB.NET? ...). Gebruik ik best een database met daarin de teksten, servers en statussen waarna ik deze uitlees en in een HTML ofzo giet?

Ik ben niet echt een webdesign freak maar jullie tips helpen me missch op weg. Bedankt alvast.

orez

Legacy Member
idd geen webdesignfreak... Je gooit hier termen door elkaar alles in database steken in in html gieten, VB.NET gebruiken enz...

Dynamische paginas maken bestaat erin ASP.NET/PHP paginas te gaan ontwikkelen, in combinatie met een MSSQL/MySQL database. Tuurlijk ga je alles in een database gieten of toch zoveel mogelijk. Anders kun je geen berichten plaatsen etc... Dit gebeurd allemaal database driven.

Op je vraag zelf kan er moeilijk een antwoord op gegeven worden doordat wij hier geen kant en klaar scriptje of oplossing kunnen geven... Iets dergelijks dient gecode te worden, en is niet niets. Je kan hier beroep doen op verschillende mensen, let wel, niets voor niets..., die dit kunnen ontwikkelen voor uw noden.

Ofwel zou ik zeggen verdiep jezelf in ASP.NET,PHP/MySQL, MSSQL en leer dynamische pagina's zelf te coden (en dat leer je niet in 1 weekske...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan