Archief - Q: Renderen van remote in 3dsmax

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

driesel

Legacy Member
Hallo,

In mijn eerste jaar productontwikkeling heb ik vorige week de opdracht gekregen een afstandbediening te modellen in Rhino.
Dit is nu dus gelukt.
Ik heb reeds liggen renderen in flamingo, maar dat gaat tergend traag wegens gebrek aan uitmuntende hardware.
Dit is mijn resultaat waaraan ettelijke uren renderen vooraf zijn gegaan.




Op zich is dit al wel aardig maar op zeer hoge resolutie renderen gaat echt tergend traag hier...
Vooral het stuk aan de achterkant - een infraroodzender met een transparant kapje - is enorm tijdvretend hier.

Is er iemand bereid voor mij deze model in 3dsmax of desnoods in Rhino met flamingo te renderen (tegen vrijdag morgen :) )?

Hoe kan ik mijn rendertimes best verbeteren?
Zwaardere CPU? ...

mvg,
driesel

Robken

Legacy Member
renderTIJD = CPU
renderCAPACITEIT (complexiteit van de dingen die je kan renderen) = ram

joungne

Legacy Member
hey DRIESEL,

I can give it a shot if you want
heb hier momenteel nog een machien vrij die kan renderen

PM me maar om verder af te spreken


Greetz,
Joungne

GhostFire

Legacy Member
driesel zei:
In mijn eerste jaar productontwikkeling heb ik vorige week de opdracht gekregen een afstandbediening te modellen in Rhino.
Dit is nu dus gelukt.
Ik heb reeds liggen renderen in flamingo, maar dat gaat tergend traag wegens gebrek aan uitmuntende hardware.

volgens mij ligt het probleem alweer bij rhino/flamingo.
ik doe zelf ook PO, en met flamingo zal je nooit heel fotorealistisch kunnen renderen. kheb wel enkele tips:

zet zelf je belichting, gebruik nooit de standaard, best 2 of 3 point lights, waarvan je bij 1 de shaddows op laat staan, en bij de 2 andere zet je ze uit. je kan ook wat met de light intensity spelen, om een beter resultaat te krijgen.

gebruik best je eigen materialen, dwz: neem liefst geen matieralen uit de flamingo library, maar maak er zelf een aan. je kiest een kleur, en daarna stel je je transparancy in en je reflection en een bump map. dit geeft meestal een beter zicht en ook een kortere rendertijd.

als je een meer realistise render wilt kan je bij render properties (leftclick op da blauw renderbolleke) je shaddows op soft shaddow zetten. hierdoor gaan je rendertijden wel veel langer worden...
ook kan je je mesh meer 'smooth' maken, waardoor het zicht van je render mooier wordt, maar je rendertijd zal er weer onder lijden.

maar geraak er niet te erg door gefrustreerd, want de rendercapaciteiten van flamingo zjin nu eenmaal niet zo supper goed.

je kan ook altijd een pm sturen als je nog vragen hebt over rhino of flamingo ,of over onze algeliefde po :D

driesel

Legacy Member
Op dit beschamend late uur meld ik u -voor alle duidelijkheid- dat joungne uiteindelijk mijn model heeft gerenderd met 3ds Max's mentalray.

Hier kan je het resultaat zien:
http://www.g-2.be/driesel

Alhoewel hij beweerde dat het allemaal nog veel netter vond, ben ik de mening toegedaan dat dit er al vrij geschift uitziet ;).
Waarvoor mijn dank!

mvg,
driesel

GhostFire

Legacy Member
het materiaal van uw 'joystick' en u 3 knoppen zit niet zo proper in elkaar, mischien moet je proberen de reflectie wat lager te zetten, en een environment map te plaatsen. hierdoor worden de reflecties zachter, en krijg je niet de uitgebrande plekken die nu nu hebt.
de wire's zijn wel mooi gedaan, maar eentje met de knoppen in wire zou mij meer vertellen over het model ;-)

wel mooi werk !! zeker voor een laat uur :-)

NfERnO

Legacy Member
Kan't zijn da de anti-aliasing van de reflecties van't zilver-achtige materiaal uitstaat? Ik heb zo dien indruk... Daarbuiten zieghet er best nice uit! :)

SideShow

Legacy Member
beetje gare AA idd
voor de rest leuk werk

*edit: uw smooth modifier toont nog hoeken :p

driesel

Legacy Member
Mja, er kon natuurlijk nog het een en ander geoptimaliseerd worden, maar daar hadden we simpelweg de tijd niet voor, he :).

'k Heb trouwens een betaversie van ASGvis' Vray for Rhino op de kop kunnen tikken ;).
Daar ben ik nu mee aan het experimenteren en ik kan zeggen dat het zeer behoorlijk rendert, amai...

PS: deze renders waren rechtreeks gemaakt met uit NURBS geëxporteerde meshes, dus hier en daar waren enkele fouten ingeslopen.
Als je goed kijkt zie je inderdaad dat de reflectie op de knoppen niet klopt, maar dit komt omdat ze op de polymesh conisch zijn geworden (oorspronkelijk zijn het weggecutte bollen) zonder fillet. Dit maakt de reflectie deels een beetje vreemd.

Maar ik ben toch heel content met het resultaat ;).

mvg,
driesel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan