Archief - Q: PHP Javascript Username Check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sabaoth

Legacy Member
Ik ben voor men GIP een soort Myspace site aan het maken en nu heb ik een vraag voor het registreren.

Is het mogelijk als de gebruiker een username intypt en daarna op een linkje klikt, dat deze direct kan zie of de naam al in gebruik is?
Dus dat er snel in de database gekeke wordt of de naam er is, maar zonder heel de pagina opnieuw te laden.

Zoals bijvoorbeeld op Netlog
Hierzo

sabaoth

Legacy Member
Oh super, het is gelukt :)
link

enigste user in database is Benn :p register werkt nog ni :p

verdeye

Legacy Member
Je kan het ook zonder knopje doen, wanneer de focus op het input veld weggaat en wanneer er een tekst langer dan de valide lengte voor de profielnaam staat.

Zo kan je makkelijk foutboodschappen weergeven bij velden die niet-valide data bevatten, waarbij de gebruiker denkt dat dit wel is.

Lashknife

Legacy Member
klein algemeen typje

maak een blacklist van usernames: admin, administrator, supervisor, moderator, ... en dergelijke

Kan altijd verwarring zaaien bij gewone users als ze dat zien staan als username

passero

Legacy Member
Sorry!
Deze site kan je (tijdelijk) niet bekijken in Internet Explorer.
Het is aangeraden om een van de onderstaande browsers te gebruiken. Niet alleen voor deze site maar voor al je internetgebruik. Dit omdat Microsoft Internet Explorer niet veilig is, onstabiel en de w3c standaarden niet respecteerd.

Ik vrees dat als je dat zo laat, je nogal relatief gaat buizen :)

Tyfius

Legacy Member
Inderdaad, als jouw site niet te bekijken is in IE dan doe jij iets verkeerd, want het is, tenzij je echt gare dingen wil gaan doen, niet zo moeilijk om je site er in IE, Firefox, Opera en Safari goed te laten uitzien.

Daarnaast heb ik ook een <center> tag gevonden in jouw code, die werk je best weg door in je CSS file bij je body element een text-align: center; te zetten.

sabaoth

Legacy Member
Internet Explorer haalt heel men css door elkaar, ik weet niet waarom.

@Tyfius
Dit werkt alleen in IE niet in firefox ;)

Tyfius

Legacy Member
Als IE uw CSS verknoeit dan doe jij iets verkeerd, of hou je met bepaalde zaken geen rekening. Noch uw html noch uw CSS is valid trouwens.

Daarnaast is een text-align: center op je body tag alleen inderdaad niet voldoende, in je wrapper tag moet je margin: 0 auto toevoegen.

sabaoth

Legacy Member
ah ok, my bad :p

Ik zal het javascriptje is wegdoen en kan je zelf zien wat IE misdoet.

Tyfius

Legacy Member
Uw webspace verknoeit trouwens ook alles. Ik krijg hier een gele popup zonder content en ik kan die niet sluiten.

Het enige waar ik echt iets aan miszie zijn uw knoppen bovenaan, maar ik raad u aan eerst uw HTML en uw CSS te fixen.

sabaoth

Legacy Member
het margin gedoe is opgelost, maar ik zou niet weten hoe ik de rest oplos :s

sabaoth

Legacy Member
Is er soms ook een snelle manier om na te kijken of er tekens in de username staan zoals quotes en dergerlijke?

sabaoth

Legacy Member
jah idd, maar zou iemand da een klein beetje kunne uitlegge? :p van de tutorials op t internet word ik niet echt wijzer :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan