Archief - Q: photoshop: kleurverschil.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sarnath

Legacy Member
Ik heb een vreemd probleem met photoshop wat ik nooit eerder heb voorgehad.

Als ik in een tabel een bepaalde achtergrondkleur gebruik, bijvoorbeeld #858585 en in photoshop deze code gebruik om een wallpaper voor de pagina te maken met elementen erin die dezelfde kleur hebben (ik geef ook de kleurcode in uiteraard), dan is er een zichtbaar verschil tussen de kleuren. De ene kleur is meestal een paar tinten anders of de ene kleur is feller dan de andere.

Iemand die dit ook al heeft voorgehad? vind het een zeer raar probleem in ieder geval.

dendaak

Legacy Member
Ik denk dat dit te maken heeft met uw kleurenmodus in photoshop.

Fraggie

Legacy Member
Is het niet omdat je de normale kleuren hebt RGB en daarnaast die speciale CMYK? Het 1ne voor web het andere voor printers? Bij het kiezen van kleuren in PS kan je altijd kiezen voor een correctie. Misschien daar mee werken?

Xiao

Legacy Member
Ja, ge kunt da instellen. Naart schijnt zien Europese mensen kleuren anders dan Aziaten enz., dus ge moet maar is wa met die instellingen spelen :)

Xavez

Legacy Member
Linckxs zei:
Ik heb een vreemd probleem met photoshop wat ik nooit eerder heb voorgehad.

Als ik in een tabel een bepaalde achtergrondkleur gebruik, bijvoorbeeld #858585 en in photoshop deze code gebruik om een wallpaper voor de pagina te maken met elementen erin die dezelfde kleur hebben (ik geef ook de kleurcode in uiteraard), dan is er een zichtbaar verschil tussen de kleuren. De ene kleur is meestal een paar tinten anders of de ene kleur is feller dan de andere.

Iemand die dit ook al heeft voorgehad? vind het een zeer raar probleem in ieder geval.

Heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop je exporteert :). Als wat sla je je afbeeldingen op?

Ohja, je kleurinstellingen van Windows op 16 bit hebben staan in plaats van op 32 bit kan er ook voor zorgen dat de html-kleuren anders gerenderd worden! :).

dendaak

Legacy Member
llsanderll zei:
Ja, ge kunt da instellen. Naart schijnt zien Europese mensen kleuren anders dan Aziaten enz., dus ge moet maar is wa met die instellingen spelen :)

Wtf is dat echt :p bangelijk :p

sarnath

Legacy Member
Ik sla mn afbeeldingen op als png, het rare is dat ik gewoon na het installeren van photoshop de standaardinstellingen kies voor de kleuren, gisteren heb ik eens op mn laptop gewerkt en daar heb ik geen problemen, in vista wel.
Nu heb ik echter bij het herstarten van mn vista pc geen rare screenshotkleuren meer maar terug normale, mss was er ergens een conflict ofzo :s, k zal van t weekend nog eens enkele testen doen met verschillende afbeeldingtypes.

H4D3S

Legacy Member
mss iets met de kleurprofielen in photoshop ?

en voor de rest idd u save settings keer bekijken denk k

Zero Grav

Legacy Member
Bij het opslaan als .PNG en Internet Explorer (6) zijn wel gekende conflicten en die kleurverschillen horen daar ook bij. Als ik het eerste beste google resultaat hier op zijn woord mag nemen ligt dit aan een slechte gamma correctie op die afbeeldingen.

Stel u eerst de vraag of ge wel PNG nodig hebt. Alle afbeeldingen die minder dan 256 kleuren nodig hebben (en geen alpha transparantie) zoudt ge sowieso in GIF moeten opslaan. Afbeeldingen met enorm veel kleuren en kleurverschillen (lees:foto's) in JPEG en andere elementen in PNG (zoals een achtergrondgradient die er niet vloeiend uitziet in gif). En als PNG dan niet werkt in deze situatie terug overgaan op een jpeg (hou uw compressiegraad in de gaten!).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan