Archief - Q: Nikon D50 Silver (aankoopadvies)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rOmulusrEx

Legacy Member
hoi

(sorry dat dit niet in het hardware forum staat, maar ik vond het hier dus beter passen)

Ik ben student audiovisuele kunsten en ik zoek een semi-professionele digitale reflexcamera voor research, setfotografie, fotoreeksen, fun, grafisch ontwerp, ...

Ik kwam uit op deze camera . Iemand een idee of dit een goed idee is, of de prijs klopt ...
Misschien een gelijkaardig model bij een ander merk?
Persoonlijke ervaringen?
Gaat deze camera lang up to date blijven (ccd, aantal mpx)?

Graag had ik ook een pakket met een manuele breedhoeklens (ben niet zo'n fan van zoomlenzen, kheb liever mijn 1 diafragma omdat ik een nachtuil ben). of toch de body en lens apart kopen?

Merci

rOmulusrEx

Legacy Member
tnx, khad al gekeken, maar een fotograaf op het punt om af te studeren zit in een andere positie dan ik :) .

guRuh

Legacy Member
rOmulusrEx zei:
hoi

(sorry dat dit niet in het hardware forum staat, maar ik vond het hier dus beter passen)

Ik ben student audiovisuele kunsten en ik zoek een semi-professionele digitale reflexcamera voor research, setfotografie, fotoreeksen, fun, grafisch ontwerp, ...

Ik kwam uit op deze camera . Iemand een idee of dit een goed idee is, of de prijs klopt ...
Misschien een gelijkaardig model bij een ander merk?
Persoonlijke ervaringen?
Gaat deze camera lang up to date blijven (ccd, aantal mpx)?

Graag had ik ook een pakket met een manuele breedhoeklens (ben niet zo'n fan van zoomlenzen, kheb liever mijn 1 diafragma omdat ik een nachtuil ben). of toch de body en lens apart kopen?

Merci


Legt dat van die zoomlenzen eens uit, want da klinkt maar raar :wtf: Ge wilt u ne prime kopen als ik da goe versta?

Advies:

Met oog op toekomst: laat die D50 liggen, D70s is betere koop. Waarom? Veel uitgebreide cam, D50 is "beperkt".

rOmulusrEx

Legacy Member
Het is toch zo dat zoomlenzen geen kleine diafragmagetallen aankunnen (1.8) omdat ze anders moeten bijgeslepen worden om het nodige licht te vangen en dit zeer veel geld kost.
en liefst ook geen AF

wat ge bedoelt met prime is mij dan weer onduidelijk :)

rOmulusrEx

Legacy Member
na wat opzoekwerk:

ja een prime lijkt me het beste (ook vanwege de scherpte)

Typhon`

Legacy Member
Ik zou ook voor een prime gaan in u geval.
Als body: Nikon D70s of een minolta D5

Voor een lens zul je toch third-party moeten gaan, dan denk ik dus eerder aan de Sigma 20mm f/1.8 EX DG Aspherical RF.
Nog meer groothoek zou duur uitkomen denk ik en de bovenstaande lens is ca. 400 euro.

guRuh

Legacy Member
Typhon` zei:
Ik zou ook voor een prime gaan in u geval.
Als body: Nikon D70s of een minolta D5

Voor een lens zul je toch third-party moeten gaan, dan denk ik dus eerder aan de Sigma 20mm f/1.8 EX DG Aspherical RF.
Nog meer groothoek zou duur uitkomen denk ik en de bovenstaande lens is ca. 400 euro.

5D is the word :woohoo:

Sigma is en blijft een B-merkske ze imo, er zijn genoeg tweedehands lenzen in omloop van Minolta/Nikkor

Typhon`

Legacy Member
guRuh zei:
5D is the word :woohoo:

Sigma is en blijft een B-merkske ze imo, er zijn genoeg tweedehands lenzen in omloop van Minolta/Nikkor
zoals dat lenske van nikon daar zekers met nieuwprijs 1500euro :p.

rOmulusrEx

Legacy Member
is er een duidelijk afgelijnde reden om voor de D5 te kiezen ipv de D70s? Of is het gewoon persoonlijke voorkeur.

ben geneigd de D70s te nemen vanwege het grotere aanbod goeie tweedehandslenzen

Typhon`

Legacy Member
D5 heeft anti-shake wat een paar stops kan schelen, grotere zoeker.

guRuh

Legacy Member
tis 5D, niet D5. D5D mag ook ;)

Anti shake werkt vooral op de kleinere mm's zeer goed (lees: even goed als canon's IS). Op tele kan hij de IS spijtig genoeg niet evenaren, tis maar dat ge het weet e.

Uw keuze naar D70s is zeker niet slecht, maar voor Minolta vind je ook heel wat.

Typhon`

Legacy Member
guRuh zei:
tis 5D, niet D5. D5D mag ook ;)

Anti shake werkt vooral op de kleinere mm's zeer goed (lees: even goed als canon's IS). Op tele kan hij de IS spijtig genoeg niet evenaren, tis maar dat ge het weet e.

Uw keuze naar D70s is zeker niet slecht, maar voor Minolta vind je ook heel wat.
ok was dus 5D, die nieuwe canon is toch ook 5D, nogal verwarrend :).

Floyd

Legacy Member
Ik heb net een camera besteld bij www.topfoto-online.de , en hoewel hij nog niet is aangekomen (pas gisteren besteld), ziet die winkel er wel heel goed uit. Spotgoedkoop en een gemakkelijk en goed contact met de verantwoordelijke, aangezien deze ook Nederlands praat! Betalen kan via overschrijving.
Als ik mijn camera goed en wel ontvangen heb zal ik dat misschien hier laten weten, zo heb je een referentie (zal wel pas binnen een week of twee zijn schat ik).

Typhon`

Legacy Member
topfoto is idd héél goed, zelf nog niks gekocht maar heb al veel goede commentaar gehoord op Belgiumdigital.
Rond kerst zal'k er ook daar iets bestellen :).

rOmulusrEx

Legacy Member
ik heb ze beiden (+ 1gig compactflash en extra accu) besteld bij topfoto.

bij betaling heb ik betaling-vooruit opgegeven, maar heb niets van rekeningnummers moeten invullen, dat komt later?

rOmulusrEx

Legacy Member
hmm

klees hier ent dat d70s virtueel uitverkocht is en dat ze problemen hebben met de productie O_o

toch even navragen

Floyd

Legacy Member
Ja dat komt later, via mail. Je zal het bedrag moeten overmaken op een Belgisch rekeningnummer.

rOmulusrEx

Legacy Member
uit de bevestigingsmail:

Positie 4 van uw bestelling is momenteel niet beschikbaar. Er is geen
levertermijn bekend. Gelieve met de overschrijving te wachten, tot wij u
informeren, dat Positie 4 beschikbaar is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan