Archief - Q: Maya PLE naar 3DSMAX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Heb een vraagje.
Tot nu toe model ik enkel in maya, heb die UT dvd wat bekeken en dat lukt wel aardig (voorbeeldje WIP Mijn eerste model ooit.).
Zoals je ziet heb ik natuurlijk dat logo erover, lukt dat renderen met cameras kiezen enzo niet goed, en textures heb ik nog niet geprobeerd.

Maar wat ik nu graag wou weten is hoe ik mijn model vanuit maya naar 3DSMAX krijg, specifiek voor de PLE versie. 3DSMAX heb ik nml wel legaal en weet ik wel hoe ik goed moet renderen enzo.

BAROBA

Legacy Member
Niks kan ge-exporteerd worden vanuit MayaPLE.
Maya slaat alles op in zijn eigen .PLE formaat.
En dat is niet converteerbaar.( zelfs niet naar het Maya native formaat .ma)

Hourences

Legacy Member
PLE kan geen obj of whatever aan, PLE kan enkel naar m2 of whatever het was van quake exporten, waarna je weer een conversor + nog import plugin nodig hebt, maw, da schiet niet op

Nu, aangezien ge voor Unreal engine bezig zijt kunt ge ook via unreal converteren, ge import uw mesh, plaatst die in een bsp cube op 0 0 0 en dan File > Export > als obj
en dan import plugin voor max zoeken voor obj als ge ne Max onder 7 hebt
Die mesh ga dan wel getriangulate zijn, possible random flipped normals en alle vertices moetten worden geweld opnieuw

Da is klote werk, ik zie allereerst al totaal ni in waarom ge in godsnaam met Maya PLE zou beginnen werken als ge Max hebt en kent

Xoliul

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp is dat model enkel te renderen met die stomme watermarks ?
Vind het wel flauw voor mensen die na de PLE beslissen de Full te kopen dan al hun modellen mogen wegooien...

Max heb ik pas na die PLE zelf thuis gekregen, ben aan die boot begonnen als oefeningetje, maar wil er nu wel mee voortdoen, en heb nog niets van serieus modellen in Max gedaan.
En kennen is een groot woord, ik ben er genoeg in thuis om een scene degelijk te renderen.

Robken

Legacy Member
volgens uw redenering is het dan wel goed, dat een studio bijvoorbeeld 1 licentie koopt om te renderen, en dan al de rest met PLE doet?

hmmm...niet erg economisch.

Holy Paladin

Legacy Member
doe het gewoon in max, die is toch makkelijker om mee te modelen

Hourences

Legacy Member
Gmax, Max zijn tegenhanger van PLE, heeft exact zelfde probleem, namelijk ge kunt idd de gmax/ple files totaal niet overbrengen naar hun respectievelijke grote broer
Totale bullshit idd maar soit, die gratis versies zijn enkel om te leren vooral eigelijk..
Ik zou export moeite voor boot niet doen maar gewoon hermaken in Max, tis nu nie dat het ne 8000000 poly boot is he. Valt vrij snel te hermaken en dan hebt ge nog eens extra oefening :)

Xoliul

Legacy Member
Idd, ik hermaak hem wel, dan heb ik er wat oefening in max bij :)
Toch bedankt allemaal !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan