Archief - Q: logo verkleinen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

matthias

Legacy Member
keb dus een logo gemaakt voor vriendin
maar heb de file verkleind in photoshop en nu is het dus heel lelijk :oink:
zou iemand me kunnen helpen ?
pm me uw msn ofzo

Lo_fi

Legacy Member
We kunne je hier ook wel helpen als je een beetje uitleg geeft (in welk programma heb je het gemaakt bvb)..Zo hebben we er allemaal iets aan.

Als je het niet kan uitleggen mag je me adden.

matthias

Legacy Member
ik zal morgen meer zeggen ga nu naar gangs of new jork kijken :p
alvast al bedankt om te antwoorden
vriendelijke groeten
matthias

matthias

Legacy Member
ik heb het dus in photoshop gemaakt en wou het daarna overzetten naar indesign.
maar toen ik de groote veranderde in photoshop naar die van mijn kader in indesign werd de kwaliteit dus zeer slecht

hopelijk help ik je hier een beetje meer mee
grtz
matthias

Erinyes

Legacy Member
De slechte kwaliteit is enkel op het scherm. Indesign doet dat automatisch, en ik vermoed dat dat het programma enkel sneller doet werken.
Wanneer je het gaat printen zul je zien dat de kwaliteit wel goed is.

Lo_fi

Legacy Member
Jup, zowel Quark als Indesign nemen bij default een soort tiff-preview (instelbaar hoe kwalitatief het moet zijn) omdat ze vertrekken vanuit hun doelpubliek : boeken en magazines met tientallen, zoniet honderden foto's op 300dpi (big motherfuckers) in 1 bestand.

@ Erinyes ivm met je avatar: weet jij of je de dansfilm "'De krijgers van de schoonheid" van Fabre ergens op dvd kunt kopen/ bestellen ?

matthias

Legacy Member
wat vinden jullie trouwens van dit logo ?
meschien tips ofzo wat beter zou kunnen ?

Erinyes

Legacy Member
Waarvoor moet het logo dienen? Waarvoor staat de afkorting?

Voor we commentaar kunnen geven, graag wat nuttige info.

I sense some comic sans...

matthias

Legacy Member
het staat voor christa vincent
kinesiste

ik heb het logo eens afgeprint om te kijken of de kwaliteit nog altijd zo slecht blijft
en hij blijft zo :s

Lo_fi

Legacy Member
Welja..dat is de standaard print-optie. Normaalgezien komt dat pas goed als je effectief een druksimulatie doet of naar druk gaat. Feit is dat het indesign-document een link legt naar de high-res image en die gaat gebruiken als je effectief drukt. Ik ben niet zeker hoe maar ik weet vrij zeker dat je bij de instellingen iets kan wijzigen zodat je foto's op high res geprint worden..

Maar ff een zijvraagje: waarom gebruik je Indesign voor een logo? Toch niet voor briefpapier ofzo? Dat zou wel overkill zijn. Voor een standaard huisstijl kom je er makkelijk mee weg als je Illustrator gebruikt (+ geen resolutieprobs bij printen).

djeezes

Legacy Member
je kan in indesign ook gewoon zeggen dat hij het moet laten zien in hoge kwaliteit.
en de beste raad die ik kan geven is het logo maken in illustrator, dan zal je nooit problemen hebben met vergroten/verkleinen..

grtz

matthias

Legacy Member
ik heb het logo niet gemaakt in indesign e
keb et in photoshop gemaakt

Erinyes

Legacy Member
Wel ja dan nog ben je beter om logo's in Illustrator te maken...

matthias

Legacy Member
zou aners iemand snel ff da logo in illustrator willebn maken voor mij ?
is toch niet zo moeilijk denk ik he
is omdat ik geen illustrator heb :s

grtz
matthias
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan