Archief - Q: hp photo reclame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jixop

Legacy Member
een tijdje gelede heb ik zo op tv die reclame van hp gezien waarbij een gast zo met kaderkes speelt.

zie Hp tv ads
en categorie "You + HP digital photography ads"

nu heeft er een gast da nagemaakt en vraag ik me af of da nu zo gemakkelijk is om da na te maken? en welk prog ge daarvoor kunt gebruiken?
Zou dat dan ook veel tijd in beslag nemen?

ik ben niet direct van plan da ook is te proberen (kheb daar nu geen tijd voor) maar ben gewoon curieus.

Hanzzz007

Legacy Member
het is voor mij ook een misterie, maar wel heel leuk gemaakt :-D

allicht iets met screenshots nemen enzovoort, het fijne weet ik er niet van

Lo_fi

Legacy Member
Ik gok op een basic videobewerkingsprogramma (Adobe Premiere bvb) + Adobe After effects?

Anendel

Legacy Member
Is niet zo moeilijk, kan je het best doen in After effects, maar het is perfect haalbaar om enkel en alleen met Premiere te fabriceren.
Gewoon op de cruciale momenten frame exporteren, je gezicht eruit knippen in photoshop (hoeft niet; is alleen handiger), importeren, aparte sequence maken en dan wat rotoscopen om je afbeelding gelijk te laten lopen met de beweging van dat kaderke.

Jixop

Legacy Member
ja da had ik wel door, maar da rotoscopen, zoals je het noemt, kan toch niet simpel zijn, aangezien het geen "rechtlijnige" beweging is. je moet bijna frame per frame werken..

dresse

Legacy Member
after effects heeft zoiets als motion track. als ze gewoon papieren daarvoor gebruiken met een paar felle herkenningspunten op kunt ge die u gezicht uitknippen en op die "herkenningspunten" plakken, en dan zorgt after effects dat da mooi mee beweegt.

zo zout ge het kunnen doen als u papier volledig recht blijft staan natuurlijk. ma als da ook in perspectief beweegt zult ge idd frame per frame moeten aanpassen. En da lijkt idd veel werk, ma hier moet ge gewoon foto per foto wa aanpassen, bij animatie moet ge nog frame per frame zelf volledig tekenen :)

Holy Paladin

Legacy Member
frame per frame wordt veel gedaan zu, mensen denken veel te veel dat ne computer alles zelf kan :p

dresse

Legacy Member
echt eh :)
alsk zeg "ik studeer animatiefilm" dan ist altijd van "ah, ik dacht dat da tegenwoordig allemaal door de computer gedaan werd" :sop:

LunchBox

Legacy Member
dresse zei:
echt eh :)
alsk zeg "ik studeer animatiefilm" dan ist altijd van "ah, ik dacht dat da tegenwoordig allemaal door de computer gedaan werd" :sop:
troost u, als wij zeggen "ik volg multimedia" weten ze ten eerste niet wat het is.. als ge dan de lijst opnoemt is het enige dat blijft hangen "websites maken" en is de eerstvolgende reply in de trend van: "aah mijn neefje van 12 houdt zich daar ook mee bezig"

Lo_fi

Legacy Member
LunchBox zei:
troost u, als wij zeggen "ik volg multimedia" weten ze ten eerste niet wat het is.. als ge dan de lijst opnoemt is het enige dat blijft hangen "websites maken" en is de eerstvolgende reply in de trend van: "aah mijn neefje van 12 houdt zich daar ook mee bezig"

Oh ik dacht dacht dat het ook effectief zo was :p

GeeKer

Legacy Member
Anendel zei:
Is niet zo moeilijk, kan je het best doen in After effects, maar het is perfect haalbaar om enkel en alleen met Premiere te fabriceren.
Gewoon op de cruciale momenten frame exporteren, je gezicht eruit knippen in photoshop (hoeft niet; is alleen handiger), importeren, aparte sequence maken en dan wat rotoscopen om je afbeelding gelijk te laten lopen met de beweging van dat kaderke.

Heb je het al een geprobeerd? Zo gemakkelijk is da allemaal niet zenne.

Anendel

Legacy Member
Ik heb het niet in deze vorm gedaan, maar ik heb wel al deze techniek gebruikt in andere projecten. De eerste keer wat prutsen, na het juiste fingerspitzgefül gaat het redelijk vlot.
Ik blijf erbij, het is niet moeilijk, enkel tijdsintensief. Met de laatste Premiere versie kan je je keyframes héél goed coördineren. (daarvoor deed ik het in AE)
Hoe ik het meestal doe is niet frame per frame te werken, maar door steeds halverwege van een sequence keyframes toe te voegen.
vb filmpje van 10sec
Dus eerst juist zetten op seconde 1 & 10. Daarna op 5 - 2,5 - 7,5 - 1,25 - 8,25 -...
maw, steeds de tijd tss twee keyframes halveren; dat werkt vlotter (imo)

Jixop

Legacy Member
Brainbug zei:
mag ik eens vragen wat ik op die link moet zien? is zie enkel links naar de tv-ads/print-ads/... maar ni hoe ze het maakten. Ik heb die pagina bijna helemaal gelezen maar vind niks. :unsure:
ik d8 daar wa uitleg te vinden (aan dresses reactie te zien heeft hij wat gevonden...) maar ik ik zag dus niks. als het text is copy/paste het dan effe.
srry, maar ik zie het echt ni

dresse

Legacy Member
er stond ongeveer hetzelde als wat ik zei. herkenningspunten op de lege papieren die door after effects gelezen worden en waar de foto dan via motiontrack aangehangen wordt. en nog wa zever da ze het uitgebreid hadden met hun eigen scriptjes enzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan