Archief - Q: hoe maak je een dergelijke compositie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Wel infeite heel het werkje, Kdenk dat die gsm zelfs stock is.

DeBuGGeR

Legacy Member
de gsm lijkt mij een vector werkje, de plantjes zijn uitgesneden foto's en bewerkt, enkele brushes erover (verschillende blending modes bij de layers)
prutsen aan de opaciteit (een verloop masker voor vanonder)
kdenk dat dat het zowat is.


ik denk dat het voornamelijk tijd kost.

dresse

Legacy Member
kdenk dat die gsm ook zelf gemaakt is hoor...
En als ge een beetje vertrouwd zijt met photoshop, dan moet ge toch weten hoe dit te maken... Zo'n complexe technieken worden er niet toegepast eh, gewoon goed gebruik van de basis... veel knippen, plakken en wat brushen...

LunchBox

Legacy Member
lijkt me wel wat kort.. (maar misschien ben ik gewoon traag) ik kijk meestal al 1.5 uur gewoon naar iets terwijl ik ermee bezig ben, om dan de meest minuscule wijzigingen aan te brengen die uiteindelijk toch meer detail brengen aan het geheel. misschien heeft hij dat er gewoon niet bijgerekend natuurlijk :) (tis alleszins wel mooi uitgevoerd)

DeBuGGeR

Legacy Member
nja de gsm heeft hij zelf niet gemaakt, dus gewoon die plantjes en de lay-out.
valt toch goed mee vindek dan

dresse

Legacy Member
1,5u... dat heb ik nodig om alleen maar te denken watk ga maken :)

tomh

Legacy Member
als ge weet wat ge wilt, ge hebt alle stocks, dan ist rap gemaakt ze
nu nie da ik het zo snel zou kunnen .. :p

Xiao

Legacy Member
ik vind het alleen spijtig van het ericsson logo. Ik vind het vrij lelijk en het doet me altijd een van die verfrissers voor in het toilet denken.

vincentvc

Legacy Member
dresse zei:
1,5u... dat heb ik nodig om alleen maar te denken watk ga maken :)

Denktijd zal em er niet hebbe bijgeteld zekers.
Enkel echte werktijd, dus dan ook niet zoekwerk van stocks.

@wardkennes: Kvindie nie echt geslaagd, zn. Nen overuse aan sharpen, bij deen uribaani is da juist tot dat het chique blijft.

LunchBox

Legacy Member
wardkennis, om die witte pixels rond je "blaadjes" weg te krijgen moet je de layer eens selecteren.. (zodat er van die walking-ants rond de blaadjes zelf komen) en dan Layer > Matting > Defringe uitvoeren met een instelling van 1 px. dit zal de witte rand proberen te blenden met pixels op de achtergrond. (en heeft dus een groot voordeel tov. de methode; "selectie > contract 1 px > feather 1px > invert > delete" aangezien bij deze laatste methode er niets "gemixed" wordt van kleur)


*edit: ik kwam tijdens het middag-browsen het toestel als modo render tegen trouwens.. maar er zitten nog duidelijke fouten in de "opnemen / afleggen" knoppen. enfin, kwou het toch ff tonen: http://www.luxology.com/gallery/image.aspx?id=3711

Conqie

Legacy Member
Je moet ook echt een high ress picture van die gsm hebben denk ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan