Archief - Q: HDR foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xiao

Legacy Member
Mijn moeder wil binnenkort een nieuwe digitale camera aanschaffen.
Ik zou graag wat experimenteren met HDR foto's, is er iets waarop ik speciaal moet letten bij het kiezen van een fototoestel?

DieselPower

Legacy Member
Sommigen hebben een functie waar ge dingen manueel in kunt stellen, maar kweet ni juist de welke en wat er juist in te stellen valt...

Floyd

Legacy Member
Dat zal je camera per camera moeten checken. Op dpreview.com is die informatie te vinden geloof ik.

chosen1

Legacy Member
is dat in te stellen op een Canon 400D?

want anders zal ik ook eens wat HDR foto's proberen te maken dit weekend

DieselPower

Legacy Member
chosen1 zei:
is dat in te stellen op een Canon 400D?

want anders zal ik ook eens wat HDR foto's proberen te maken dit weekend
Natuurlijk en zegt ni da ge er mee ant lachen zijt want dan voel ik mij tamelijk belachelijk da'k hier op reageer. :unsure:

Neem een statief mee en onder/overbelicht in stops van 0,5 of 1. Beter te veel fotos mee naar huis nemen dan te weinig, ni waar?

chosen1

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Natuurlijk en zegt ni da ge er mee ant lachen zijt want dan voel ik mij tamelijk belachelijk da'k hier op reageer. :unsure:

Neem een statief mee en onder/overbelicht in stops van 0,5 of 1. Beter te veel fotos mee naar huis nemen dan te weinig, ni waar?

nee kwas er niet mee aan het lachen :p

maar ik gebruik dieje camera enkel om vlug een foto van iets te maken dus dan staat hij meestal op auto.

DieselPower

Legacy Member
Mja ik zou u toch aanraden om de handleiding te lezen :p Maar op manueel gaat het zeker.

dresse

Legacy Member
een 400D om snel ergens een foto van te maken :unsure:

geef hem dan maar aan mij! Wisselen met men gsm? die kan ook foto's pakken :unsure:

chosen1

Legacy Member
dresse zei:
een 400D om snel ergens een foto van te maken :unsure:

geef hem dan maar aan mij! Wisselen met men gsm? die kan ook foto's pakken :unsure:

mijn pa gebruikt die 400D wel wat meer en ze noemden hem vroeger 't kodakske dus da zegt al genoeg :p

en liever een haarscherpe foto met een 400D en een blurry foto van een S50

wouter_dc

Legacy Member
Gewoon op u gewenste diafragma zetten, kijken hoeveel sluitertijd 400D aangeeft, verdraaien naar M, en dan onder- & overbelichten

Xiao

Legacy Member
Het is een Sony DSC-H3 geworden.
Prachtig toestel vind ik :)
Moet nog wel wat oefenen met HDR foto's ^^

syndrom

Legacy Member
sorry voor de oude topic naar boven te halen, maar is er ergens een site met stock hdr fotos?

chosen1

Legacy Member
op de wiki pagina van HDR staan er een paar

een vraagske: een HDR foto van bewegende beelden (bv voorbijrijdende auto's) is dat mogelijk?

Conqie

Legacy Member
via een ingewikkelde constructie dat die foto altijd op dezelfde plek word genomen, en die auto altijd opnieuw hetzelfde moet rijden

vrij logisch sinds je meerdere pics nodig hebt

DieselPower

Legacy Member
Misschien als ge in RAW hebt getrokken met de witbalans spelen? dunno :)

chosen1

Legacy Member
mja ik vraag het omdat op die wikipediapagina een foto staat van een stad (NY dacht ik) bij nacht

wouter_dc

Legacy Member
Ik dacht da als ge u foto's softwarematig over- & onderbelicht nog (aanvaardbare) resultaten kunt verkrijgen. Niet zeker though en ook geen ervaring mee :)

Floyd

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Misschien als ge in RAW hebt getrokken met de witbalans spelen? dunno :)
Witbalans?!


Ik dacht da als ge u foto's softwarematig over- & onderbelicht nog (aanvaardbare) resultaten kunt verkrijgen. Niet zeker though en ook geen ervaring mee :)
Meestal gaat dat niet, voor zover ik weet toch niet. Een HDR foto van een voorbijrijdende auto (of eender welk niet-'stilleven') is dan ook zeer lastig. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan