Archief - Q: Gehackte website?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

p@p@

Legacy Member
om men site stond op www.thecelt.be
het was over een irish pub
deze bevond zich op een skynet webruimte met doorverwijzing naar

www.thecelt.be via hotbasket

nu heeft er een onnozelaar daar allemaal fotokes gezet en ervoor gezorgd dat niemand de site kan bekijken :confused: :angry: :tongue:

op men ftp server is alles hetzelfde zover ik kan zien
hoe heeft hij/zij dat gedaan?
wat kan ik er aan doen en men site beveiligen?

als ik men index.html file van de server haal en terug opzet
zijn de problemen even van de baan, maar na een uur begint hij zen spelleke weer te doen
allemaal idiote foto"s en verwijzingen naar andere site's
(heb juist index vervangen, dus binnen een uurke moete maar is kijkenà

Zero Grav

Legacy Member
En je hebt er nog niet aan gedacht om je wachtwoord te wijzigen ofzo..? :/

Nuja, quite strange, gisteren toen ik naar frevdb.be surfte kwam ik opeens op een witte html-pagina uit met http://www.vandeborne.be/Fre/portfolio.gif helemaal in de linkerbovenhoek, bij het refreshen was dit weer weg maar een mogelijk veiligheidslek bij skynet dient dus wel niet uitgesloten te worden, zeker als je nog steeds een standaard wachtwoord gebruikt.

p@p@

Legacy Member
Zero Grav zei:
En je hebt er nog niet aan gedacht om je wachtwoord te wijzigen ofzo..? :/

Nuja, quite strange, gisteren toen ik naar frevdb.be surfte kwam ik opeens ope en witte html-pagina uit met http://www.vandeborne.be/Fre/portfolio.gif helemaal in de linkerbovenhoek, bij het refreshen was dit weer weg maar een mogelijk veiligheidslek bij skynet dient dus wel niet uitgesloten te worden, zeker als je nog steeds een standaard wachtwoord gebruikt.

men wachtwoord is bijna onmogenlijk te achterhalen is in de vorm van x1c2x1s4cc zou wel heel straf zijn, moet bijna keylogger, trojan werk zijn :naughty:

heb hem juist terug inorde gezet
denk da binnen een uurke hij weer vol rommel staat
morgen eens bekijken als ik gedaan heb met de nacht, dadelijk werken :s

killgore

Legacy Member
en maar blijven doorbomen over da dansend ventje zero_grav :p.

Bij u: ofwel eeft em u paswoord (onwaarschijnlijk) ofwel is het een worm (waarschijnlijk). Als ge public scripts hebt: reïnstall die met laatste versies.

dJeez

Legacy Member
Ofwel is er een probleem bij Skynet wat security betreft. Ik zou zo hopen van niet uiteraard, maar 't kan wel, hoewel de denkpiste van iemand anders die uw login+paswoord zou hebben mij veel aannemelijker lijkt. Dat kan je testen door je paswoord te wijzigen zoals hierboven al gezegd.

Zero Grav

Legacy Member
killgore zei:
en maar blijven doorbomen over da dansend ventje zero_grav :p.

It just freaked me out! :p


Je wilt je wachtwoord dus niet veranderen omdat je denkt veilig te zijn? Ik zeg niet dat je onveilig bent maar je moet die mogelijkheid zeker niet zomaar van de tafel vegen, ik denk namelijk niet dat één van de werknemers van skynet je gewoon probeert te pesten op dit moment.

Phil

Legacy Member
wel, ik heb ook problemen gehad bij skynet webpages de laatste dagen... Dat ik ipv bvb iemand z'n wallpaper of een screenshot, een foto te zien krijg van een vent die iets is aan het tekenen op de grond, of van 1 of andere obscure website...

Ik dacht dat het aan mij lag, maar geen spyware gevonden (bovendien surf ik met opera, wat redelijk veilig is) en nu heeft blijkbaar iemand hetzelfde probleem...


edit: ik had het met deze 2 pagina's voor

http://users.skynet.be/daedalus/Bjoepie.jpg

http://users.skynet.be/dgen/leon.png

Quilombo

Legacy Member
vraagje dat er wel wat bijhoort
op de site van ons jeugdhuis zijn er sinds kort popups, toch heeft niemand dat gedaan

hoe komt da, en hoe krijg ik die weg :E (bedoel dus nie popup blocker maar een manier om die popups van de site te krijgen)

alvast bedankt....

Zero Grav

Legacy Member
Waarschijnlijk heb je ergens een statsscriptje van een externe site? Of ergens iets van derden? Zo'n dingen wurmen soms ongewenste scripts op uw pagina.

KoenDK

Legacy Member
ydq473 zei:
om men site stond op www.thecelt.be
het was over een irish pub
deze bevond zich op een skynet webruimte met doorverwijzing naar

www.thecelt.be via hotbasket

nu heeft er een onnozelaar daar allemaal fotokes gezet en ervoor gezorgd dat niemand de site kan bekijken :confused: :angry: :tongue:

op men ftp server is alles hetzelfde zover ik kan zien
hoe heeft hij/zij dat gedaan?
wat kan ik er aan doen en men site beveiligen?

als ik men index.html file van de server haal en terug opzet
zijn de problemen even van de baan, maar na een uur begint hij zen spelleke weer te doen
allemaal idiote foto"s en verwijzingen naar andere site's
(heb juist index vervangen, dus binnen een uurke moete maar is kijkenà


ge zijt den 100e die ik ken die er het slachtoffer van is
(van die rare redirect)

ligt aan Skynet
bel die mannen eens



ps : mijn website werd geredirect naar de duivenbond :rofl:

Quilombo

Legacy Member
Zero Grav zei:
Waarschijnlijk heb je ergens een statsscriptje van een externe site? Of ergens iets van derden? Zo'n dingen wurmen soms ongewenste scripts op uw pagina.

ja van netstat ofzoiets
mah hoe krijgt ge die daar terug af ? kan me inbeelden da als je da statsscriptje verwijdert die scripts er nog steeds opstaan? of ni?

mvg

Zero Grav

Legacy Member
Neen, tuurlijk niet. :-) Bij het inladen van de stats stuurt die gewoon een window.open command of iets dergelijke. Dus als jij dat scriptje eraf gaat halen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan