Archief - Q: Effect bekomen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

infeKted

Legacy Member
Goedemiddag,

Ik heb hier een afbeelding (clipart), en nu heeft onze vorige ontwerper daar een leuk effectje rond gemaakt. Nu vraag ik me af hoe je zoiets bekomt? En of dit mogelijk is met Adobe Photoshop? Het handigste zou natuurlijk zijn als iemand me dit even wou doen, maar even zeggen hoe mag ook. :)

Afbeelding voor:
http://users.pandora.be/poulswouter/voor.jpg

Afbeelding na (het effect dat bekomen moet worden):
http://users.pandora.be/poulswouter/na.jpg

EPS-formaat (moest iemand zich geroepen voelen ;)): http://users.pandora.be/poulswouter/jungle_tarzan.eps

Alvast bedankt!

infeKted

Jixop

Legacy Member
ik gebruik the gimp en kan da .eps bestand ni openen. Maar moeilijk lijkt het niet denk ik...
- slecteer op kleur (in voorbeeld werd zwart geselecteert)
- vul alles met een kleur (wit)
- invert selection
- vullen met andere kleur (groen)
- opslaan...

zo zou ik het doen maar ik ben maar een amateur...

infeKted

Legacy Member
Zo heb ik het al geprobeerd, maar dan worden sommige kleine details niet echt meegenomen.. Is het niet mogelijk om dit te doen met een eenvoudige functie (zoals bv de filters in Photoshop) ?

Jixop

Legacy Member
ik moet eerlijk zijn: ik ken niks van fotoshop, en echt niks van filters (maar kdenk toch niet da da ga lukken want ge hebt allemaal verschillende kleuren)
mss als ge een psd bestand (opent wel in the gimp, mag ook jpg of bmp) geeft, wil ik effe proberen. ik beloof niks want kga ni al te laat gaan slapen vandaag... en kzou moette studeren...

Jixop

Legacy Member
http://img303.imageshack.us/my.php?image=jungletarzan9ug.jpg (afbeelding)

voila wat ik er van maakte: eerst de methode van hierboven geprobeert: (geknoeid met details als nagels...)
dan heb ik anders geprobeert:
- maak laag achtergrondkleur (groen) + vullen met kleur
- maak laag voorgrondkleur (wit) + vullen met kleur
- plak afbeelding in andere laag
- selecteer zwart
- selecteer laag "voorgrondkleur" in Lagen
- invert selection
- knip het uit (ctrl+x)
(- haal geplakte afbeelding terug weg of maak onzichtbaar)
ik zeg het nog eens ik ben amateur...

hier psd met verschillende lagen (misschien zelfs 1 te veel, ge moet maar zien)
http://s11.yousendit.com/d.aspx?id=2O4K65QKNVJET34F0KNBS9CK1C

achtergrondkleur kunt ge nu gemakkelijk veranderen, voorgrondkleur moet ge wss alles opnieuw doen vanaf stap 2...


EN IS ER GEEN "PRO" DIE DA MISSCHIEN ANDERS DOET? DAN LEER IK MSS OOK WA :-P

Erinyes

Legacy Member
Als je de .eps hebt kun je die toch ook in Adobe Illustrator aan passen? Met een paar klikken, bekom je dit "effect" (het is zelfs niet eens een effect, gewoon een kleuraanpassing van de vlakken in kwestie). Maar natuurlijk, zelfs ik weet dat Illustrator het zwakkere broertje is van Photoshop...

Lo_fi

Legacy Member
Jixop zei:
EN IS ER GEEN "PRO" DIE DA MISSCHIEN ANDERS DOET? DAN LEER IK MSS OOK WA :-P

*kuch* ok..

- Open de eps in Illustrator
- Men ziet dat het een vectortekening is *
- klik- klik (gewoon de vlakken opvullen en lijnen wit maken)
- save
- done
---------------
+/- 90 sec als je een beetje snelle computer hebt ;)

infeKted

Legacy Member
Ik heb geen Illustrator, maar ik dacht wel dat het zoiets ging zijn. Ik merk wel een beetje kwaliteitsverlies bij de randen, komt dit door de vlakken weg te halen in Photoshop? Is dit bij Illustrator niet dan?

infeKted

Legacy Member
Hmm, aangezien dit 90 seconden werk zijn (mits snelle computer ;)), zou iemand mij dit dan in Illustrator even willen doen? Ik heb deze figuur nog nodig voor grotere affiches/flyers dus het zou fijn zijn als ik dan geen kwaliteitsverlies zou hebben...

Vriendelijk bedankt :)

Fuzeh

Legacy Member
lukt toch niet echt bij mij bij fotoshop =$

Invert selection ? =$
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan