Archief - Q: dvd navigatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiZon

Legacy Member
Hey,

Ik weet niet of dit echt de jusite plaats is... If I'm wrong, correct me :crazy:

Dus:
Ik wil eigenlijk zelf een soort navigatie maken voor een DVD waarop allemaal korte filmpjes staan van hier thuis.
Je kent het wel... Je steekt een dvd in, iets later krijg je een menu voor de taal... daarna kan je de scene selecteren etc...

Dat zou ik ook graag maken..
Iemand een idee met welk programma ik dat het best doe?
Ik heb al wat gezocht en ben bij Ulead uitgekomen, maar dat is allemaal vrij vaag.

Thx,
Tizon

LunchBox

Legacy Member
adobe encore dvd kan zoiets, maar persoonlijk vind ik het programma maar niks. (je prefix is onbestaande trouwens, lees best de regels van dit forum na in de sticky voor je nog'ns een nieuwe start)

dresse

Legacy Member
wat is er mis met adobe encore? heb het zelf gebruikt voor men eindwerk dvd en werkte toch goed voorwatk het nodig had...

The recycleload

Legacy Member
ik weet niet wat formaat uw films zijn het best is als ge die omzet naar mpeg2
en dan een dvd menu maakt
hier is een link met een tutorial om van divx naar dvd inclusief menu te maken.
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm
de programm's hierbij zijn gratis en staan bij downloads
met deze programma's lukt het bij mij goed.
ik heb encore maar werkt niet :( ziet er anders wel goed uit maar niet voor
beginners denk ik

Gerritn

Legacy Member
Adobe Encore werkt goed, vergeet wel 1 ding niet, iets wat nogal rap over het hoofd gezien wordt bij velen.
Steek rollover effecten op je menu-item, anders moeilijk om te zien welke knop je geselecteerd hebt.

LunchBox

Legacy Member
bij exporten van ons project in encore 1.0 niets dan errors en problemen die bij zoektocht naar oplossingen zouden worden opgelost in encore 1.5 - maar die versie was niet beschikbaar via't school. heb daar dus'n deftige degoux van gekregen. (vandaar - smaar persoonlijk he)

dresse

Legacy Member
ahja... ik heb mijn met den 1.5 gedaan en geen problemen mee gehad...
en recycloaded, encore is evengoe een prog voor beginners, een half uurke da bezien en ge hebt da door...

Anendel

Legacy Member
Mja,
ik heb den 1.5 ook en heb er, vooral bij grote projecten, als eens wat problemen mee gehad (bij het exporteren dan). Elke keer een work-around gevonden of pach geïnstalleerd.
In ieder geval zou ik met geen enkel ander programma dan Encore willen werken. Vooral in combinatie met AE en PS maak je s-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d-e menu's ;-)
Lees de handleiding rustig door, voldoende uittesten en dat lukt wel.

Xoliul

Legacy Member
Sony DVD architect. Je kan daar een trial van downloaden, is niet zo moeilijk, en toch behoorlijk uitgebreid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan