Archief - Q: decoratietips

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FurtiveDuck

Legacy Member
Hey hey hey,

Ik heb geen idee in welke forum ik het anders zou kunnen posten, maar tja..
Ik ga m'n kamer na een lange tijd wat ombouwen enzo, en daarbij hoort ook een nieuwe kleur van verf en nieuwe posters enzo..

Ik heb geen idee wat ik zou kiezen, dus vraag ik het nu even aan jullie. Ik zou graag een relaxte kleur hebben, misschien 2 kleuren waarvan je geen koppijn krijgt en waar je lekker mee kan slapen.

Ook zou ik misschien een paar originele doeken kunnen ophangen, maar waar je die vindt weet ik..

Laat jullie fantasie eens de vrije loop gaan & zeg wat jullie zouden doen?!

trinityss

Legacy Member
Hoi,

K'Ben zelf ook op zoek naar wat doeken/prints om mijn living te verfraaien.
k'Heb al enkele gevonden maar moet nog beslissen.
Devianart heeft een shop, misschien moet je daar eens een kijkje nemen...

http://shop.deviantart.com/

greetz,

FurtiveDuck

Legacy Member
Volgens mij is dat wel tamelijk duur? Of heb ik het mis?

TiB0

Legacy Member
+/- 10eur is niet zo heel duur vind ik :)


hetgeen ik vrij mooi vind voor een kamer is alle muren wit en 1 muur in een mooie kleur zoals magenta rood, turkoois blauw of een flashy groen :cool: en alles vooral heel sober houden, niet te veel prullaria aan de muren hangen, maar iets moois van deviant art kan altijd natuurlijk :)

Erinyes

Legacy Member
Ik vind niet dat wij veel advies kunnen geven in hoe JIJ je kamer moet inrichten. Iedereen heeft een andere persoonlijke stijl en smaak en wij kunnen wel zeggen: doe het zo en zo, maar alles hangt af van wat JIJ graag ziet. Ik kan mij niet inbeelden dat ik mijn kamer wit zou houden met een flashy kleur... Hoewel ik dat niet lelijk vind, maar het is gewoon totaal niks voor mij. En het is ook al minstens honderdduizend keer gedaan. Ik zou je aanraden om zelf eens uit te kijken, in boeken of tijdschriften van interieur: daar worden allerhande stijlen gepresenteerd en dan kun jij uitmaken wat je het liefste ziet en of het binnen je budget past.

sexymofo

Legacy Member
Ge zijt 14 jaar. Dus da maakt de mogelijkheden wa breder.
Als 1 muur in bv. Bordeaux doet en de rest in beige dan zou ik persoonlijk da rood wa in de beige muren laten lopen en omgekeerd. Neemt al heel wat saaiheid weg.
Dan op de beige muren ook nog wat bordeaux tinten aanbrengen in vormen die u aanstaan. of op de gordijnkappen (als ge die hebt) Moet nie per se bordeaux en beige zijn. Gewoon een paar kleuren die bij elkaar passen.

Tis maar een tip hé. Uiteindelijk moet ge zemf wa rondkijken overal en zelf beslissen

Xoliul

Legacy Member
Ik moest ook een kleur voor mijn kamer kiezen, dus maar naar de brico gegaan, en dan wat in een foldetje van Levis gekeken, stonden zo kleuren in per "thema"; je had zo "oosters" (blauwtinten dacht ik), Italiaans (bruin-roodbruintinten),...
Heb dat laatste ter plekke gekozen, ik doe nooit moeilijk om zo'n keuzes, en het ziet er nu erg nice uit :)

Bram

Legacy Member
wijs blij da ge moogt kiezen, ik leef tussen vuil geel muren omda da rustgeven zou zijn...

als m'n ouders de living wouden schilderen hemmek ze proberen overtuigen om een muur in aubergine te doen (waar de tv kast tegen staat) en de rest in beige...
ze hemmen m'n raad half opgevolgd: 2 tinten grijs :sop:

DJ_Trash

Legacy Member
SveltestSword zei:
wijs blij da ge moogt kiezen, ik leef tussen vuil geel muren omda da rustgeven zou zijn...

als m'n ouders de living wouden schilderen hemmek ze proberen overtuigen om een muur in aubergine te doen (waar de tv kast tegen staat) en de rest in beige...
ze hemmen m'n raad half opgevolgd: 2 tinten grijs :sop:

2 tinten grijs en dan in je interieur enkele accenten in een fellere kleur en ge kunt weinig verkeerd doen (tenzij ge er van die lelijke, lompe, wanne be romaanse meubels in zet

Bigbuddha

Legacy Member
Waarom geen goud? ;)

wij hebben benedenverdieping in het goud. Nu ja. de lange muren in't goud. de korte muren in amandel(gebroken wit-beigen) en de meeste accenten. Zoals kandalaars tapijten, enz.. in't zwart.

Moeilijk egaal te krijgen dat goud(levis) maar op een oneffen ondergrond(plaaster of relief behang.) is da wel vetjes. Zeker het met lichtinval.

Bram

Legacy Member
DJ_Trash zei:
2 tinten grijs en dan in je interieur enkele accenten in een fellere kleur en ge kunt weinig verkeerd doen (tenzij ge er van die lelijke, lompe, wanne be romaanse meubels in zet
nee kweet, tis zeker nie slecht en behoorlijk hip zelfs, maar khad toch nen auberginen muur gezien :p nu tis wel een feit, ons huis is beneden zo goed als volledig open en de keuken is mee nen specialen techniek nogal rood geverfd, dus da aubergine had wel nog kunnen vloeken...

wa betreft ons meubels: allegaartje, maar wel nog oke... beige zetels (nogal modern), maar voor de rest is het meubilair nogal antiek... ah en ikea lampen :p

FurtiveDuck

Legacy Member
Bedankt,

Vooral de reply van crazymofo vind ik bruikbaar!

Thx!

FurtiveDuck

Legacy Member
Wow cool :).
Zeer moderne meubels moet ik zeggen & geestige kleuren.

Da*Frenkman

Legacy Member
zou oranje met zwart iets zijn?

bvb oranje muren en zwart plafond?
(geen flu oranje, mooi oranje)

carl

Legacy Member
Ik ga ook beginnen met mijn kamer eens te herschilderen. Vandaag al andere lampen gaan kopen in Ikea. Volgende week mijn plafond schilderen en dan de kleur kiezen. Waarschijnlijk chocolat en dan mijn zus wat schilderijen laten schilderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan