VinceFeet
Legacy Member
Beste,
Ik ben al een tijdje in de weer met 3D max en het begint best goed te vlotten. Maar nu ik steeds meer en meer 'kan' wil ik uiteraard ook wat meer detail toevoegen aan m'n models (wat niet altijd even gemakkelijk is).
Eén van die details zijn de deze. En dan heb ik het over de ribbels (drie in de lengte) op dat magazijn eigenlijk. Momenteel doe ik het zo: Eerst maak ik gewoon de basisvorm van m'n mag. Dan connect ik edges tot ik er genoeg heb om die ribbels te 'vormen'. Ik delete de nieuwe poly's en sleep de edges (de randen van die ribbels) over de X-as (om ze wat volume te geven) en dan... zit ik eigenlijk vast. Allé, het resultaat is er niet bepaald naar.
Maak ik het allemaal iets te moeilijk of ben ik op de goede weg? Want ik denk wel dat ik het uiteindelijk gefixed zal krijgen maar ik heb het gevoel dat ik iets te lang doe over dit probleem.
Alvast bedankt voor mogelijke replies!
Vince
Ik ben al een tijdje in de weer met 3D max en het begint best goed te vlotten. Maar nu ik steeds meer en meer 'kan' wil ik uiteraard ook wat meer detail toevoegen aan m'n models (wat niet altijd even gemakkelijk is).
Eén van die details zijn de deze. En dan heb ik het over de ribbels (drie in de lengte) op dat magazijn eigenlijk. Momenteel doe ik het zo: Eerst maak ik gewoon de basisvorm van m'n mag. Dan connect ik edges tot ik er genoeg heb om die ribbels te 'vormen'. Ik delete de nieuwe poly's en sleep de edges (de randen van die ribbels) over de X-as (om ze wat volume te geven) en dan... zit ik eigenlijk vast. Allé, het resultaat is er niet bepaald naar.
Maak ik het allemaal iets te moeilijk of ben ik op de goede weg? Want ik denk wel dat ik het uiteindelijk gefixed zal krijgen maar ik heb het gevoel dat ik iets te lang doe over dit probleem.
Alvast bedankt voor mogelijke replies!
Vince